09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Aeromax
Mountainbiker

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Post by Aeromax »

zwaar
75km was nipt te doen
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Geen eten bij B2 was idd zware tegenvaller. Kort daarna ook een serieus klopke gehad. Gelukkig kwam de keuze 75/100 laat, en dus ook wijselijk bij 75 km gehouden. Was echt aftellen naar franchimont en hopen dat er daar wel nog eten was.

Wel goed geamuseerd. Leuk parcours. Jammer dat de organisatie blijkbaar op minder volk gerekend had. :/
saiko
Test team

Post by saiko »

ik ook gestart voor de 100 maar al snel de knop omgezet naar de 75.
Was zwaar genoeg met dit weer. Jammer dat ze bij de bevoorading meestal gewoon plat water hadden.
Ik kon wel wat suiker en zout/isotone gebruiken.
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

de 100 gereden, was zeker zwaar (mede door gisteren de 85 te rijden in Anhéé)
al bij al ging het vlot tot op 80km mijn achillespees serieus begon te steken en te branden. dus dat sloeg ff serieus tegen, zeker omdat de laatste 15km toch nog zeer pittig waren (zoniet de pittigste). Overal boven gereden behalve de ene helling met gemiddeld 14,4%. Heb er ook niemand zien oprijden ( te slijk op het stijle stuk)
Caye
Mountainbiker

Post by Caye »

Samen hebben we besloten om het na 13 jaar trouwe deelname bij deze 25ste editie te houden.
Wat mij (en mijn 2 metgezellen) betreft was dit de minst goed georganiseerde sinds lang.

Het begon al bij de inschrijving.
Ik schreef mij in met een daginschrijving (25 euro :-? ) en ontvang er niet eens een t-shirt voor. Vorig jaar was dat nog wel zo !
Maar kom, niet getreurd. Mijn kleerkast ligt nog vol met AT-shirts.
Nog een gekke vaststelling, ik kies de rechtse rij om me in te schrijven, mijn broer de linkse rij. We ontvangen beide een nummer dat ver uit elkaar ligt en stellen bij aankomst aan de startzone vast dat we niet in hetzelfde vak kunnen starten.
Dan de start. Wat een filevorming. De eerste 4 km aan een gezapig tempo en stoppen bij elke hindernis (wegens teveel volk). Daarna eerste stukje bergop en 13 minuten stil gestaan, voor je er aan kon beginnen. Na die helling en een drassig stukje kon je eindelijk vlot rijden.
Tijdens de rit stilaan op gang gekomen, maar dan een omgevallen splitsingsbord niet gezien #-o (en de hele trein voor en achter mij ook niet) en een stuk op het parcours van de 50 dat komt dan plots weer uit op het parcours van de 75 maar wel een dikke 2km extra gedaan. Eerste bevoorrading bij mij nog OK, maar mijn broer had enkel nog centwafers en appelsien te eten.
Tweede bevoorrading grote honger maar bij mij enkele water, banaan, appelsien en nog enkele wafeltjes. Mijn broer: water, grenadine, maar GEEN eten. [-X Hij is dan na 60 km (en nog geen 3de bevoorrading in zicht) naar de aankomstplaats gereden en had er uiteindelijk nog 74 op de teller.
3de en 4de bevoorrading waren perfect in orde. Dankbaar gebruik gemaakt van de technische stand om de ketting eens te laten smeren.
Aangekomen en dit jaar ook geen drankje bij aankomst gekregen. Achteraf wel gezien dat je een bekertje water kon krijgen (voor wat het waard is).
Het sanitair kennen we er al en we weten dat de kwaliteit van de douches en toiletten elk jaar wat achteruitgaan. Wat een slijkboel, kan er daar nu niemand even met een aftrekker door gaan.
Waarom het 'rennersdorp' plots zo onoverzichtelijk chaotisch langs de weg gedropt werd, begrijp ik niet.
Er was niet eens plaats genoeg om op een bankje iets te drinken of te eten.
Spijtig en dat voor de 25ste editie, ik had er meer van verwacht.
glider8
Mountainbiker

Post by glider8 »

Ook de 100 gedaan, maar idd, die laatste 12,6 vanaf de laatste bevoorrading is niet simpel uitbollen. Best dat je daar nog wat over hebt.

Merkte dat ik heel veel mensen voorbijstak in het klimmen, maar de gladde afdalingen vond ik voor mij wat te gevaarlijk ( ligt aan mijn gebrek aan afdaalkwaliteit ) want niets, behalve dan die trap misschien en 1 stuk met losse stenen en lijsteen eronder, waren echt heel technisch.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Caye wrote:Samen hebben we besloten om het na 13 jaar trouwe deelname bij deze 25ste editie te houden.
Wat mij (en mijn 2 metgezellen) betreft was dit de minst goed georganiseerde sinds lang.

Ik schreef mij in met een daginschrijving (25 euro :-? ) en ontvang er niet eens een t-shirt voor. Vorig jaar was dat nog wel zo !
Nog een gekke vaststelling, ik kies de rechtse rij om me in te schrijven, mijn broer de linkse rij. We ontvangen beide een nummer dat ver uit elkaar ligt en stellen bij aankomst aan de startzone vast dat we niet in hetzelfde vak kunnen starten.
Dan de start. Wat een filevorming. De eerste 4 km aan een gezapig tempo en stoppen bij elke hindernis (wegens teveel volk). Daarna eerste stukje bergop en 13 minuten stil gestaan, voor je er aan kon beginnen. Na die helling en een drassig stukje kon je eindelijk vlot rijden.
Tijdens de rit stilaan op gang gekomen, maar dan een omgevallen splitsingsbord niet gezien #-o (en de hele trein voor en achter mij ook niet) en een stuk op het parcours van de 50 dat komt dan plots weer uit op het parcours van de 75 maar wel een dikke 2km extra gedaan. Eerste bevoorrading bij mij nog OK, maar mijn broer had enkel nog centwafers en appelsien te eten.
Tweede bevoorrading grote honger maar bij mij enkele water, banaan, appelsien en nog enkele wafeltjes. Mijn broer: water, grenadine, maar GEEN eten. [-X Hij is dan na 60 km (en nog geen 3de bevoorrading in zicht) naar de aankomstplaats gereden en had er uiteindelijk nog 74 op de teller.
3de en 4de bevoorrading waren perfect in orde. Dankbaar gebruik gemaakt van de technische stand om de ketting eens te laten smeren.
Aangekomen en dit jaar ook geen drankje bij aankomst gekregen. Achteraf wel gezien dat je een bekertje water kon krijgen (voor wat het waard is).
Het sanitair kennen we er al en we weten dat de kwaliteit van de douches en toiletten elk jaar wat achteruitgaan. Wat een slijkboel, kan er daar nu niemand even met een aftrekker door gaan.
Waarom het 'rennersdorp' plots zo onoverzichtelijk chaotisch langs de weg gedropt werd, begrijp ik niet.
dan moet ge maar is zien waar sommige signaal gevers hebben gestaan in de hete zon sommige zonder shaduw
en dan heb ik nie over mij, meer respect dan sommige rijders die altijd maar klagen
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Voor de 75km gestart en dit op een rustig tempo, was eerder eens om te zien hoe goed de conditie was.
Eerste bevoorrading inderdaad GEEN eten meer buiten wat centwafers, en deze dan maar genoeg ingenomen.
Daarna 2e bevoorrading, niks nada van eten buiten een gelleke dat een boost gaf had m'n lichaam dus geen trage suikers meer om nog door te kunnen blijven gaan.
Het was lastig van km 50 tot aan de beklimming naar Franchimont. Maar hier had ik de kracht niet meer om naar boven te gaan en ben dan maar terug naar de start gereden.
Wat me vooral stoorde:
- Voor 20/25€ verwacht je op z'n minst goede bevoorradingen
En ze moeten niet afkomen met een excuus van het vele volk of zo, er is daar altijd veel volk.

Dit stak mij en vele andere mensen ook serieus tegen.
Ge zit daar af te zien in de hitte en bergop en dan moet ge bij wijze van spreken nog uw eigen boterhammekes meenemen omdat de bevoorrading op niks trekt en dan nog eens 20/25€ betalen !!

Dat kan gewoon niet.

Qua seingevers was alles in orde
timtim78
Mountainbiker

Post by timtim78 »

need for speed wrote:
Caye wrote:Samen hebben we besloten om het na 13 jaar trouwe deelname bij deze 25ste editie te houden.

dan moet ge maar is zien waar sommige signaal gevers hebben gestaan in de hete zon sommige zonder shaduw
en dan heb ik nie over mij, meer respect dan sommige rijders die altijd maar klagen
Dat is enorm jammer voor de seingevers en mijn uiterste dank daarvoor. Maar dat neemt niet weg waar die organisaties mee bezig zijn de eerste 2 van de EBMC was huilen met de pet op soms. Ik hou mijn hard al vast voor RDHF. En nee ik klaag niet snel maar wat er dit jaar aan de hand is weet ik niet. Maar het staat in schil contrast met voorgaande jaren.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Op 20 mei onder het mes voor een acute appendicitis, 3 weken niet op de fiets gezeten, en gisteren toch maar beslist om hier mn rentree te maken :wink:
Man man, dit was toch wel afzien op de 75km. Het eerste uur verteerde ik vlot maar toch wel last van de hitte. HR wou maar niet zakken en schrik om mezelf compleet choco te rijden.
Vanaf km 30 beslist om het tempo serieus te zakken en om op reserve te proberen rijden.
De warmte en de verminderde conditie maakten het een lijdensweg. Tempo werd trager en trager, aftellen tot de finish maar niet plooien :)
Binnengekomen na 4h25 met een compleet leeg gevoel. Damn #-o
Leuk parcours met enkele technische afdalingen. Had niet gedacht dat de ondergrond zo vettig zou zijn, was bij momenten glijden van links naar rechts.
Organisatie vond ik goed. Slechts aan 1 bev gestopt om drank bij te vullen, gebruik eigen gels omdat de meeste bev toch te weinig energie bevatten. De rijsttaart was wel lekker =D>
Post Reply