09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- phille
- Mountainbiker
Re: 09/06/2014 LASNE :: Les Boucles de Lasne
toch wel graag geweten wat voor jouw een slechte bepijling is ?
- caveman
- Mountainbiker
Alé
Om 9.00 uur gestart,
Het begin was leuk daarna veel asvalt, bepijling zeer pover, soms stonden de pijlen in de bocht wat raar is als men met een snelheid af komt.
Dan als je de grote toer volgde op km 45 ongeveer geen pijlen meer gezien dus wij rechtdoor op een singletrack na een 2km geen pijlen meer, terug gereden en toch een pijl gevonden
Wij reden rechtdoor en de pijl stond 5meter links van de te volgen baan
het onweer vond ik nog leuk, juist regen gehad de laatste 10km.
Sommige toerrijders moeten wel eens proberen te rijden ipv te stappen. Een man zei hier niet te rijden teveel modder, wij vlotjes gereden
Juist op het laatste een kort knikske iedereen weer stappen wat volgens mij meer energie kost dan 3 trappen te geven om boven te staan.
Maar al bij al goed geammuseerd en goede bevoorradingen.
Om 9.00 uur gestart,
Het begin was leuk daarna veel asvalt, bepijling zeer pover, soms stonden de pijlen in de bocht wat raar is als men met een snelheid af komt.
Dan als je de grote toer volgde op km 45 ongeveer geen pijlen meer gezien dus wij rechtdoor op een singletrack na een 2km geen pijlen meer, terug gereden en toch een pijl gevonden
Wij reden rechtdoor en de pijl stond 5meter links van de te volgen baan
het onweer vond ik nog leuk, juist regen gehad de laatste 10km.
Sommige toerrijders moeten wel eens proberen te rijden ipv te stappen. Een man zei hier niet te rijden teveel modder, wij vlotjes gereden
Maar al bij al goed geammuseerd en goede bevoorradingen.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Alle negatieve punten die me dit jaar zijn opgevallen zijn reeds genoemd.
Ik ga dus niet in herhaling vallen ermee.
Ik was net op de splitsing 60/45k toen het licht uit ging (letterlijk dan deze keer).
Tegen mijn natuur dan voor de 45km gekozen, godzijdank!
Twee minuten later gingen de sluizen open.
Laatste kms werden zo zo wel wat meer technisch maar het had wel iets weg van de RDHF 2012...
Drie jaar geleden ben ik daar na de eerste bevoorrading op die natuurstenen klim met trapkes langs de trapkes weg boven geraakt.
Sindsdien elke keer geprobeerd maar het lukt me niet meer! Ouder worden?
Ik ga dus niet in herhaling vallen ermee.
Ik was net op de splitsing 60/45k toen het licht uit ging (letterlijk dan deze keer).
Tegen mijn natuur dan voor de 45km gekozen, godzijdank!
Twee minuten later gingen de sluizen open.
Laatste kms werden zo zo wel wat meer technisch maar het had wel iets weg van de RDHF 2012...
Drie jaar geleden ben ik daar na de eerste bevoorrading op die natuurstenen klim met trapkes langs de trapkes weg boven geraakt.
Sindsdien elke keer geprobeerd maar het lukt me niet meer! Ouder worden?
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
Tegenvallende tocht! Organisatie prima.
Ik denk niet dat iemand er iets aan heeft om een welles-nietes spelletje te starten.phille wrote:toch wel graag geweten wat voor jouw een slechte bepijling is ?
Op deze tocht heb ik persoonlijk geen millimeter verkeerd gereden op de 45 KM, zelfs in gietende regen toen het soms zeer donker was. Verwacht dus niet van mij dat ik de bepijling ga bekritiseren want ik heb daar geen commentaar op. Kan natuurlijk best zijn dat jij een andere ervaring hebt gehad op een misschien andere afstand of op een vroeger tijdstip toen er blijkbaar ook pijltjes ontvreemd waren.
Last edited by vanisher on Tue 10 Jun 2014 19:43, edited 1 time in total.
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
Zo een nachtje erover geslapen en om eerlijk te zijn weet ik het nog steeds niet.
Rommelig zou ik zeggen een tocht met twee gezichten eerder.
Pijltjes:
het is een traditie om die hier weg te halen, dus wen er maar aan, voor mij persoonlijk hebben wij er geen één gemist, maar dat komt mede door dat je weet wat je hier kan verwachten, is overigens maar mijn 2e deelname hier, dat de bepijling niet helemaal overeenkomt met wat gebruikelijk is onderschrijf ik, maar dit heeft ook z'n charme.
Dan de tocht zelf:
het zogenaamde vele asfalt, tja als je de kasseistroken daar ook toe rekent heb je wel gelijk, maar voor mij zijn kasseien geen asfalt, zeker niet als deze nog een glad bovenlaagje hebben en je moet flink klimmen of dalen.
Tijdens de tour kwam ons een auto tegemoet en iedereen moest afstappen en had daarna moeite om weer opgang te komen,heb sommige geholpen door ze een duwtje in de rug te geven en zelf een vlakke parkeerplaats gebruikt om zo op gang te komen.
het parcours,
was anders dan 2 jaar geleden, toen zat er meer balans in, nu leek het wel een beetje uit elkaar getrokken en dat werd alleen maar versterkt door de regen, maar daar kan de organisatie niets aan doen, want idd, tussen ravito 1 en 2 was het heel karig wat mtb betreft, maar als het droog was gebleven, had het bos bij de golfclub en de bospassages na ravito 3 het weer helemaal op peil gebracht, al met al zal ik ook volgende keer met een positieve gedachte naar Lasne wederkeren om samen met hun de Les Boucles de Lasne te vieren.
Al was het alleen maar om die verdomd lekkere pain saucisse, maar dit terzijde.

Rommelig zou ik zeggen een tocht met twee gezichten eerder.
Pijltjes:
het is een traditie om die hier weg te halen, dus wen er maar aan, voor mij persoonlijk hebben wij er geen één gemist, maar dat komt mede door dat je weet wat je hier kan verwachten, is overigens maar mijn 2e deelname hier, dat de bepijling niet helemaal overeenkomt met wat gebruikelijk is onderschrijf ik, maar dit heeft ook z'n charme.
Dan de tocht zelf:
het zogenaamde vele asfalt, tja als je de kasseistroken daar ook toe rekent heb je wel gelijk, maar voor mij zijn kasseien geen asfalt, zeker niet als deze nog een glad bovenlaagje hebben en je moet flink klimmen of dalen.
Tijdens de tour kwam ons een auto tegemoet en iedereen moest afstappen en had daarna moeite om weer opgang te komen,heb sommige geholpen door ze een duwtje in de rug te geven en zelf een vlakke parkeerplaats gebruikt om zo op gang te komen.
het parcours,
was anders dan 2 jaar geleden, toen zat er meer balans in, nu leek het wel een beetje uit elkaar getrokken en dat werd alleen maar versterkt door de regen, maar daar kan de organisatie niets aan doen, want idd, tussen ravito 1 en 2 was het heel karig wat mtb betreft, maar als het droog was gebleven, had het bos bij de golfclub en de bospassages na ravito 3 het weer helemaal op peil gebracht, al met al zal ik ook volgende keer met een positieve gedachte naar Lasne wederkeren om samen met hun de Les Boucles de Lasne te vieren.
Al was het alleen maar om die verdomd lekkere pain saucisse, maar dit terzijde.
Last edited by El Toro Cycling Club HB on Tue 10 Jun 2014 13:40, edited 1 time in total.
- phille
- Mountainbiker
de trapjes klim na BV1 deed toch verdekke zeer zenne
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
Allez, het waren toch uw eigen woorden die deze tocht flauw vond, dus ik dacht; dan laat ik die trapjes ook maar weg anders valt u daar ook weer over.phille wrote:de trapjes klim na BV1 deed toch verdekke zeer zenne
- phille
- Mountainbiker
alle andere jaren was het telkens WOW heavy tochtje, dit jaar echter geen wow gehad, ondaks enkele nieuwe stukken steeds eerder flauw ivgl met andere jaren
Ook de leukere tracks in omgekeerde richting gehad, hij lag me echt niet
Bij de wolkbreuk zaten we op 51km, ik wist dat er nog een moeras stuk ging komen dus hebben we gewoon afgereden ...
Bij de wolkbreuk zaten we op 51km, ik wist dat er nog een moeras stuk ging komen dus hebben we gewoon afgereden ...
- LuckyIron
- Mountainbiker
wij begrijpen elkaar...phille wrote:alle andere jaren was het telkens WOW heavy tochtje, dit jaar echter geen wow gehad, ondaks enkele nieuwe stukken steeds eerder flauw ivgl met andere jaren
2008 was mijn eerste ervaring met Lasne.
En dit jaar...jammer, het ging ook een heel andere richting uit dan 2 jaar geleden (vorig jaar niet gereden).
Bepijling was inderdaad ondermaats, maar niet verkeerd gereden. Pijltje voor de bocht is toch beter