Hier ook de 85 gedaan.. Mooie rit! Maar zoals eerder gezegd, spekglad ! Vele mensen hadden zoals ik de verkeerde bandankeuze gemaakt denk ik.
Maar gelukkig zonder pech of kleerscheuren aangekomen! Top organisatie
zo 08/06 Bocq Bike Marathon(anhee)
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: zo 08/06 Bocq Bike Marathon(anhee)
Ik voelde de bui al hangen (haha) en besloot de 85km niet te rijden en langer in bed te liggen.
De 65km dus, in TT modus, en tijdens de rit op de radio werden we gewaarschuwd voor onweer tussen 8.30 en 9.30... wij dus om 9.15 nog even een koffie en croissant besteld bij de sympathieke organisatoren. Uiteindelijk geen druppel regen gehad tijdens de rit. Wel veel gezweet en gepuft...
Mooie streek, mooie rit, fysisch zwaar door 1600hm op 62km. Inderdaad spekglad op al die stenen. Toch enkele bodychecks met het struikgewas gehad. Na klim 1 en afdaling 1 wat lucht uit de banden, was al een enorm verschil.
De 65km dus, in TT modus, en tijdens de rit op de radio werden we gewaarschuwd voor onweer tussen 8.30 en 9.30... wij dus om 9.15 nog even een koffie en croissant besteld bij de sympathieke organisatoren. Uiteindelijk geen druppel regen gehad tijdens de rit. Wel veel gezweet en gepuft...
Mooie streek, mooie rit, fysisch zwaar door 1600hm op 62km. Inderdaad spekglad op al die stenen. Toch enkele bodychecks met het struikgewas gehad. Na klim 1 en afdaling 1 wat lucht uit de banden, was al een enorm verschil.
-
pédalleur de charme
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20
Re: zo 08/06 Bocq Bike Marathon(anhee)
Post by pédalleur de charme »
Ik ook de 65 km gereden. Net na het onweer vertrokken en dan zweten en puffen in de hitte door de modder... Ik vond het heel zwaar, ook zwaarder als Waimes, maar daar zat de hitte waarschijnlijk ook voor iets tussen. Ik kan helemaal niet tegen die warmte. Het parcours was niet echt technisch, maar wel mooi. Desondanks lagen de afdalingen, die op het eerste zicht niet zo spectaculair waren, er verraderlijk glad bij. Het was mijn eerste rit met mijn nieuwe fiets en na een paar schuivers tog maar wat kalmer aan gedaan. Ik ben recht kunnen blijven voor een keer, maar ik heb er andere gezien die minder fortuinlijk waren. Hopelijk zonder al te veel erg. Binnen op 4u4min. Niet slecht, maar kan nog veel beter.