Op pagina 5 en pagina 11 van ditzelfde topic heb ik een kleine beschrijving gegeven van de 3 routes, en de "uitdagingen" die je op elk van de routes tegenkomt. Efkes een kleine update :swimmer wrote:Zaterdag de 22e zou ik graag een toerke doen met mijn MTB rond het Leuvense. Ik had gedacht aan de route in Oud-Heverlee, maar is die doenbaar voor een beginnende biker? Tips voor andere routes zijn ook steeds welkom
Op de groene route (vertrek aan de sporthal in Heverlee) zal je (voor een beginner) 3 moeilijke stukjes tegenkomen :
- langs de autosnelweg moet je zigzaggen tussen de diepe plassen
- in de Dijlevallei zal je misschien moeten baggeren - zie posts van Adri hierboven : ze zijn daar aan 't werken
- vlak na 't station van Oud-Heverlee zal je ook te voet staan op die singletrack-klim : die ligt er nu nogal diep uitgesleten bij.
Op de blauwe route (vertrek aan de Zoete Waters) kom je de meeste "hindernissen" tegen :
- leuke afdaling naar St-Joris-Weert toe, die beneden wel wat vettig kan zijn
- klimmeke nadat je door de Kluis gereden bent, bij ons in de club gekend als "de balkskes" (die er nu ni meer zijn, vroeger wel) : dees stukske gaat toch wel redelijk omhoog
- na dit klimmeke volgt een afdaling (no probs) en dan een vettige veldweg : rij door het veld (zoals iedereen), de weg zelf is echt ni te doen
- vervolgens sta je aan de volgende klim, "de muur" (kijk maar rechts van je) : die is goed berijdbaar tot de laatste 50-80m : daar is 't echt baggeren geblazen want ze rijden daar al jaren met paarden door, maar nu ook met 4x4's godverd*mme
Op de rode route (vertrek aan 't CC in Bierbeek) is er één moeilijkere passage : de eerste offroadklim doorheen 't veld naar boven, en dan 't bos in en nog verder klimmen tot aan de blokhut. Er is nog een ander klimmeke wanneer je de Naamsesteenweg oversteekt, maar dat is gewoon bergop rijden op kassei, dat kan iedereen
Voilà. 't Amusement hé ...