Garmin gps laten herstellen??

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
Hydraulic_Man
Mountainbiker

Garmin gps laten herstellen??

Post by Hydraulic_Man »

Ik heb sinds anderhalve maand mijn oregon 600.

Ik heb reeds meermaals mijn fietsgps gebruikt tot ik deze morgen op een kasseistrook kwam.

Ik had in het verleden gelezen dat de garmin gps fietshouder niet de beste was om te mtb'en doordat deze soms loskomt door trillingen.
Hierdoor brachten veel mensen een extra bescherming (koordje) aan.

Omdat deze momenteel toch op de wegfiets gemonteerd was dacht ik dat het geen kwaad kon en voor ik aan een fietstocht begon controleerde ik altijd
of de gps goed in de steun zat zoals deze morgen.

Maar na een eindje rijden op de kasseistrook gebeurde het onvermijdelijke, de gps sprong uit de houder.

Ik heb reeds een beetje opzoekingswerk verricht en dit is blijkbaar geen alleenstaand feit.
Verschillende mensen over gans de wereld hebben reeds hetzelfde tegen gekomen (zie links hieronder)

Vooral op het youtube filmpje zie je waar het verkeerd loopt

http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=16&t=78770" onclick="window.open(this.href);return false;

http://singletrackworld.com/forum/topic ... min-oregon" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bikeforums.net/touring/60311 ... mount.html" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

http://singletrackworld.com/forum/topic ... nt-rubbish" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik veronderstel dat Garmin dit niet als garantie zal zijn. Weten jullie soms waar ik de GPS kan laten herstellen?

Image
Stokke
Mountainbiker

Re: Garmin gps laten herstellen??

Post by Stokke »

Eerst en vooral

Jammer voor je Gps :cry:

Herstellen kan je op twee manieren via uw dealer of via Garmin zelf meer uitleg http://bel.garmin.com/support/rma/indexNL.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ze dit als garantie zullen zien is een groot ?????????
Maar wie weet als je niet probeert

Btw
In tegenstelling tov van jou heb ik hier met mijn Oregon's na behoorlijk aantal km over vaak niet al te vlakke wegen nog geen last van gehad
Hoewel ik deze ook met behulp van de snelkoppeling van een oude lanyard aan de oregon en stem bevestig
Is deze nog niet uit zijn houder gekomen en dit al een geluk nog niet van pas gekomen

Tja jammer genoeg heb je blijkbaar dubbele pech
Indien je dit filmpje mag geloven " onclick="window.open(this.href);return false;
Is je Oregon heel slecht neergekomen
Hydraulic_Man
Mountainbiker

Post by Hydraulic_Man »

Ik heb zojuist het filmpje bekeken :-?

Inderdaad dan moet die van mij heel slecht zijn neergekomen.
Mss juist op de hoek van een kassei.

Ik kon bijna mijn ogen niet geloven toen ik het filmpje zag
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Ga je niet onder garantie krijgen. Geen enkel bewijs dat 'm uit je houder is gesukkeld. Mijn ervaring bij Garmin is dat je met goede bewijzen moet afkomen....

Nieuwe kopen en ondertussen procedure proberen starten, je kan nooit weten.
Hydraulic_Man
Mountainbiker

Post by Hydraulic_Man »

Zou herstellen geen optie zijn?

Het is maar het scherm die stuk is
mrgps.nl
Mountainbiker

Post by mrgps.nl »

Via FB had ik hier al op gereageerd. Omdat het ook voor andere relevant kan zijn:

Garmin repareert in principe niet; althans: dat gaat via een andere, langdurend traject, waar een toestel waar mogelijk weer als nieuw gemaakt wordt.

In dergelijke situaties adviseer ik echter ALTIJD contact op te nemen met leverancier of Garmin. Zelfs als het toestel buiten garantie is, maar niet ouder dan vijf jaar.

Ook al valt iets dergelijks niet onder garantie: de kans is groot dat je een 'omruilvoorstel' krijgt waarbij het toestel voor een relatief vriendelijk bedrag wordt omgeruild voor een nieuwe danwel NOH (=als nieuwe).
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

Klopt, heb hetzelfde voorgehad (wel enkel barst in scherm), kostte me €91.75 voor een nieuwe oregon 600.

Registratiegegevens van mn vorig toestel heeft garmin ook aangepast naar het nieuwe

Wel 6 weken op moeten wachten...
Hydraulic_Man
Mountainbiker

Post by Hydraulic_Man »

KrisMaes76 wrote:Klopt, heb hetzelfde voorgehad (wel enkel barst in scherm), kostte me €91.75 voor een nieuwe oregon 600.

Registratiegegevens van mn vorig toestel heeft garmin ook aangepast naar het nieuwe

Wel 6 weken op moeten wachten...
Van mij was het idd ook zoiets... ik vind het persoonlijk niet kunnen.
capino
Mountainbiker

Post by capino »

hier zelfde ervaring, 3 jaar oude,defecte GPS,binnen gegeven,en na enkele weken,omruilvoorstel van GARMIN,en voor een mooie prijs,krijg je dan een nieuw toestel
Post Reply