Edlisjas wrote:Ik heb de Roc Marathon en daags nadien de Roc Noir gereden met een XX1 en 28T vanvoor en dat ging prima. Vorige zomer ook in Oostenrijk regelmatig met de 28T rondgereden en ook nergens problemen. Hier rij ik met een 30T.bosse wrote:Net terug van Italië
Heb heel de week gereden met mijn endurofiets (140mm-135mm) en X01 groep met een 32t vooraan.
Nergens ben ik in de problemen gekomen. (30uur gefietst met 15000 hm en regelmatig stukken van +20% die langer duren dan 15min)
Bergaf kan ik vlot bijtrappen tot 60km per uur. Klagen over het bijtrappen moet je dus niet doen. Als je sneller rijdt dan 60km/uur dan is bijtrappen nergens voor nodig. Zelfs niet in een wedstrijd.
Een 30t voorblad is ook nog ideaal voor minder getrainde renners. Als je nog kleiner moet gaan om rond te komen, dan lijkt het mij nutteloos om een XX1 aan te schaffen. Dan ben je veel beter af met een dubbel vooraan.
Ik rij de XO1 32t, is inderdaad goede verhouding. Maar bij lange en zeer steile hellingen toch wat zwaar stoempen vond ik.
Twee weken geleden de Trefle Hallonien gereden, na 60km was daar een tamelijk steile helling, daar vloekte ik toch dat ik geen 30T had. Ik neem een 30T blad mee naar BeMC. Misschien toch nodig als het veel steil klimmen is. Ik behoud graag een soepele cadans.