en ikke de laatste...Mooie 78 km met, voor mij, nieuwe stukken. Maar 'moeilijk' is hier zeker letterlijk te nemen. Blijven genieten van de terril. Als ik me niet vergis is het de enige in Limburg waar we met de fietsen over kunnen.kenneth wrote:denk dat wij u eerste klanten waren op de "moeilijke" afdaling van de terril :pConnie wrote: Onder andere een poosje bij het begin van het stukje 'echt moeilijk parcours' waar ik vol verwondering heb staan kijken naar iedereen die zich van die helling af durfde storten ...
Zo 01/06/2014 Beringen TT Bike Brothers
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
koppigaard
- Mountainbiker
Re: Zo 01/06/2014 Beringen TT Bike Brothers
Post by koppigaard »
enige waar Ge over moogt :p de rest kunt Ge ook over maar dan hangt u een boete boven het hoofdkoppigaard wrote:en ikke de laatste...Mooie 78 km met, voor mij, nieuwe stukken. Maar 'moeilijk' is hier zeker letterlijk te nemen. Blijven genieten van de terril. Als ik me niet vergis is het de enige in Limburg waar we met de fietsen over kunnen.kenneth wrote:denk dat wij u eerste klanten waren op de "moeilijke" afdaling van de terril :pConnie wrote: Onder andere een poosje bij het begin van het stukje 'echt moeilijk parcours' waar ik vol verwondering heb staan kijken naar iedereen die zich van die helling af durfde storten ...
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Ik ben intussen gaan googelen naar de terrils in Beringen, steenhopen in Nederland. Het is me nog niet echt duidelijk: de kleine terril die we vandaag hebben aangedaan, is die dagelijks toegankelijk voor de mtb? Je moet toch door een poort die gesloten kan zijn
Klaar! Ruim 1400 foto's online!
Groetjes,
Connie
Groetjes,
Connie
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Met vier man aan de start voor de langste afstand. Na een lange aanloop via verbindingswegen begon de singletrack pret vanaf de Klitsberg in Paal. De aanloop had het voordeel dat het deelnemersveld langgerekt was, en we bijgevolg nergens file gehad hebben. Niet evident als het parcours bijna uitsluitend uit singletracks bestaat
De gemiddelde snelheid lag hoog, paar keer serieus verrast door uitstekende boomstronken bij het uitkomen van de bochten, maar gelukkig niks geraakt.
Het is duidelijk dat de parcoursbouwer(s) de streek op- en top kennen, én zelf weten waar de deelnemers van houden, wat ook bleek uit de details zoals het vele maaiwerk onderweg.
De terril op het einde was een leuke afsluiter, maar niet zonder gevaar. Zeker het 'moeilijke' traject was niet evident. Bergop ook iemand zien omvallen op een steile beklimming in een 180° bochtje * ouch *.
Uiteindelijk afgeklokt op 76km, met krampen ... van de grote glimlach tijdens het rijden van deze TT
Bij het binnenrijden werd iedereen door de voorzitter persoonlijk getrakteerd op een stukje cake aangeboden door Bike-Inn, waarvoor dank
De deelnameprijs van 4 euro voor 75km was echt onderbetaald - dit mocht gerust ietsje meer zijn voor het vele harde werk.
Het is duidelijk dat de parcoursbouwer(s) de streek op- en top kennen, én zelf weten waar de deelnemers van houden, wat ook bleek uit de details zoals het vele maaiwerk onderweg.
De terril op het einde was een leuke afsluiter, maar niet zonder gevaar. Zeker het 'moeilijke' traject was niet evident. Bergop ook iemand zien omvallen op een steile beklimming in een 180° bochtje * ouch *.
Uiteindelijk afgeklokt op 76km, met krampen ... van de grote glimlach tijdens het rijden van deze TT
Bij het binnenrijden werd iedereen door de voorzitter persoonlijk getrakteerd op een stukje cake aangeboden door Bike-Inn, waarvoor dank
De deelnameprijs van 4 euro voor 75km was echt onderbetaald - dit mocht gerust ietsje meer zijn voor het vele harde werk.
Goed geamuseerd, idd grote streekkennis van de organisatoren.
Den terril was zeer leuk en ik heb er zelfs een aandenken aan overgehouden.
Moeilijk was idd moeilijk, schaafwonde maar dat geneest wel
Afgeklokt op 123 km met de thuisrit bij. Goede training voor Duchenne Heroes.
Den terril was zeer leuk en ik heb er zelfs een aandenken aan overgehouden.
Moeilijk was idd moeilijk, schaafwonde maar dat geneest wel
Afgeklokt op 123 km met de thuisrit bij. Goede training voor Duchenne Heroes.
- Philippe1
- Mountainbiker
Op de affiche vd de TT zie ik beneden een verwijzing en dankwoord naar de sponsors.
Daar staat ook 't ANB bij? Is dit hetzelfde ANB die volop verbodsborden voor fietsers aan t plaatsen is rond de terril Waterschei, MTB'rs een vermaning geeft en bij een volgende controle een PV.
Enkel nog toegangkelijk voor wandelaars en "wandelendeblaffendeschijtendehaarbollen"
Ik heb een maand geleden het ANB daar enkele vragen over gesteld maar nog geen antwoord gekregen.
Mischien liggen de verbodsbordjes voor Beringen ook al klaar??
Daar staat ook 't ANB bij? Is dit hetzelfde ANB die volop verbodsborden voor fietsers aan t plaatsen is rond de terril Waterschei, MTB'rs een vermaning geeft en bij een volgende controle een PV.
Enkel nog toegangkelijk voor wandelaars en "wandelendeblaffendeschijtendehaarbollen"
Ik heb een maand geleden het ANB daar enkele vragen over gesteld maar nog geen antwoord gekregen.
Mischien liggen de verbodsbordjes voor Beringen ook al klaar??
Met het stukje tot/terug aan de auto had ik 76km. En dat na zwaar (lang) weekend van hard werken...maar moet zeggen dat voor de eerste bevoorrading ik toch beetje blij was dat dit stuk net veel beton had want ik had lood in de schoenen en puddingbenen. Tussen bevoorrading 1 en 2 ging het al stukken beter en volgens mijn bike-mates zat er pepmiddel in mijn sandwich die ik heb gegeten op bevoorrading 2 want daarna ging ik als een raket
Verder een super tocht (enkel het stukje bos tss de Stalsestraat en de terril een beetje saai werd), goede proviant, mooi parcours, veel singletracks en plezier op de terril hoewel ik daar een mooie koprol heb gemaakt en goed zwart beneden ben gekomen (gelukkig niet op dat moeilijk stuk in het bosje op de achterkant)
Well done Bike Brothers
Verder een super tocht (enkel het stukje bos tss de Stalsestraat en de terril een beetje saai werd), goede proviant, mooi parcours, veel singletracks en plezier op de terril hoewel ik daar een mooie koprol heb gemaakt en goed zwart beneden ben gekomen (gelukkig niet op dat moeilijk stuk in het bosje op de achterkant)
Well done Bike Brothers