Gewoon 't parkoers onveranderd laten, of veranderen, maar nadenken als er veranderingen worden aangebrachtGiobiker wrote:Tis te hopen dat hij volgend jaar gewoon zoals de afgelopen jaren terug in hetzelfde weekend valt als die driedaagse in La Roche, dat scheelt dan ook weer 300man
Cimes de Waimes 2014
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Butch
- Mountainbiker
Re: Cimes de Waimes 2014
- Butch
- Mountainbiker
Daar ben ik rotsvast van overtuigd, Waimes is en blijft een toppertje. 3 jaar op rij gereden en blijft mijn favoriet. Dit jaar door omstandigheden helaas niet kunnen rijden, maar aan de commentaren te lezen hadden ze beetje voorzichtiger moeten omspringen met de wijzigingen. Nu ja, wie altijd hetzelfde parkoers voorschotelt zal ooit ook op verzet stoten natuurlijk. De organisatie kennende zullen ze hier wel wijze lessen uit trekken en volgend jaar krijgen we opnieuw een pracht parkoers voorgeschoteldReflex wrote:Maar uiteindelijk blijft bij mij toch het goede gevoel van het mooie parcours over hoor. 85km genieten gewoon.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Idd, de file was na de eerste bevoorrading vlug vergetenReflex wrote:Maar uiteindelijk blijft bij mij toch het goede gevoel van het mooie parcours over hoor. 85km genieten gewoon.
Ik stond als licentiehouder ook in het 2de vak en kreeg eveneens ook af te rekenen met heel wat file. Gelukkig was ik vooral gekomen voor de fun, maar ik kan me wel inbeelden dat als je je specifiek naar deze wedstrijd hebt voorbereid heel gefrustreerd bent.
Ik zou persoonlijk een minder technisch, maar eerlijk parcour prefereren met eventueel wat techniciteiten naar de finale toe. Die eerste 15km waren geen marathon voor zoveel deelnemers waardig.
Het valt me op, nadat ik toch een 7-tal jaar geen marathon meer gereden heb, dat 90% van de deelnemers gewoon niet in deze wedstrijd geïnteresseerd is, maar wel in het mooie parcour.
Misschien moeten ze gewoon opdelen in wedstrijdrijders en toerrijders.
Ik zou persoonlijk een minder technisch, maar eerlijk parcour prefereren met eventueel wat techniciteiten naar de finale toe. Die eerste 15km waren geen marathon voor zoveel deelnemers waardig.
Het valt me op, nadat ik toch een 7-tal jaar geen marathon meer gereden heb, dat 90% van de deelnemers gewoon niet in deze wedstrijd geïnteresseerd is, maar wel in het mooie parcour.
-
peterke1974
- Mountainbiker
Post by peterke1974 »
Gewoon doen wat er al meerderen hierboven hebben gezegd.nikd wrote:Ik stond als licentiehouder ook in het 2de vak en kreeg eveneens ook af te rekenen met heel wat file. Gelukkig was ik vooral gekomen voor de fun, maar ik kan me wel inbeelden dat als je je specifiek naar deze wedstrijd hebt voorbereid heel gefrustreerd bent.
Groepstart voor de wedstrijdrijders, en voor de anderen een vrije start.
De wedstrijdrijders hebben geen last van de tragere toertochtrijders, en de tragere rijders die nu, per ongeluk ergens vanvoor stonden kunnen in alle rust van hun tocht genieten.
En dan kan ik ook een terug komen rijden, want ik heb een hekel aan groepstarten.
even wat zout in de wonden strooien want dit is echt te mooi om waar te zijn
http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 0_00484445" onclick="window.open(this.href);return false;
de organisatie feliciteert zichzelf met de veranderingen in het parcours die zeer efficient waren in het verminderen van de opstoppingen en hebben geholpen met het meer fluide maken van het verkeer

http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 0_00484445" onclick="window.open(this.href);return false;
de organisatie feliciteert zichzelf met de veranderingen in het parcours die zeer efficient waren in het verminderen van de opstoppingen en hebben geholpen met het meer fluide maken van het verkeer
Julie, ik zal de bewuste passage hier posten :julie wrote:even wat zout in de wonden strooien want dit is echt te mooi om waar te zijn![]()
Les innovations ont donné entière satisfaction. La course de 45 km disputée sur la boucle sud avec arrivée directe a entièrement répondu à l’attente des coureurs. Tout comme l’option laissée aux compétiteurs du 65 et du 85 km de choisir leur kilométrage après 47 km de course. Ces modifications ont largement évité les bouchons et fluidifié les courses
Mijn vrienden van Malmédy hadden me het artikel al gemaild. Ik denk dat Francis even te diep in één of ander glas had gekeken, want dit gaat echt wel over een andere marathon dan degenen die jullie hebben gereden
Iemand moet hem toch deze foto's eens onder de neus steken : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 1#p1859931" onclick="window.open(this.href);return false;
- MX jorgy
- Mountainbiker
Vorig jaar deze nog gereden met vaste vork in de Niner en nu ben ik blij dat ik thuisgebleven ben zo te horen.
Ik RIJ graag met de fiets,voor een wandeltocht ga ik zeker niet zo lang in de camionette zitten hahaha
Ik RIJ graag met de fiets,voor een wandeltocht ga ik zeker niet zo lang in de camionette zitten hahaha
Nou een wandeltocht is ook overdreven hoor. In de eerste 10km moeten aanschuiven op 3 stukken (wortelklim zoals op de foto, rechte afdaling met daarna een gladde singletrack en een singletrack afdaling waarna je 1 voor 1 over een brug moest). In totaal praten we dus over een max van 200m lopen op de 10km. Wel een 30 tot 45min tijd verspeeld maar de andere 75km van de tocht waren uitstekend. Ik laat mij daarvoor niet tegenhouden.