als ge de cassette goed wilt reinigen en laten blinken, dat kan ook in weinig tijd, ge haalt uw achterwiel eruit, ge spoelt ff met water onder lage druk zodat het grof vuil eraf is, dan inspuiten met wd40, u dan met de ketting bezighouden ofzo zodat de wd 40 ff kan intrekken, dan wat wd40 op nen tandenborstel doen, vuil er snel afschrobben, en dan een heel klein beetje remmenreiniger eroverspuiten (niet aan de afdichtingen van de naaf mee komen!!!) en daarna ff spoelen om die remmenreiniger er af te krijgen, en uw cassette blinkt als nieuw.
btw als ge uw vork gekuist hebt, een klein beetje olie op de vorkbenen doen, geen teflon olie want die teflonbollekes schuren te hard.
Kuisen van de fiets na zware ploetertocht
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Volgens de mensen van Rock shox neem je best wel Teflon olie!
Kijk maar eens in de gebruikershandleiding: red rum of tef olie
- sorrow
- Mountainbiker
idd , het vuil en de modder zet zich dan boven op de bollekes teflon olie en als de vork in geduwd wordt wordt alles mooi mee naar boven op de vorkbenen geschoven, en geen vuil in de dichtingen.nothing 's impossible wrote:Volgens de mensen van Rock shox neem je best wel Teflon olie!
- sorrow
- Mountainbiker
Ja zand beschadigt de dichtingen. Ik denk dat die bollekes niet zo hard zijn als zand. Trouwen RS beveelt brunox spray aan op basis van teflon om de vork te onderhouden. Dus ik denk dat het wel niet echt kwaad kan.Van Cot wrote:daar is iets van, maar kunnen die bollekes de dichtingen niet beschadigen? Ik weet het zand doet dat ook.
ik dacht vooral dat de olie nodig was om die dichtingen soepel te houden.
Mijn fietsenboer zei dat het vuil dan bovenop de teflonbollekes komt te liggen en dan door de schrapers naar boven wordt geveegd en niet aan de dichtingen komt.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Van Cot, zand en tefdeeltjes vergelijken komt overeen met 18 karaats diamant vergelijken met piepschuimbollekes