slippen op het droge

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
eL Tee
Mountainbiker

Re: slippen op het droge

Post by eL Tee »

Image

En/of

Image

('t Is een graptjen hé!)
Real Epic '89
Mountainbiker

Post by Real Epic '89 »

canyon2 wrote:
Real Epic '89 wrote:Hoeveel weeg je en wat is de ondergrond. Zand, klei of wat anders. Was er spoorvorming op het pad waarin je de tweede keer onderuit ging?
Harde uitgedroogde kleigrond en weeg 68kg.Moet zeggen dat de singletrack overgroeid was met gras en denk dat mijn wiel uit het spoor gevlogen is.
Op harde uitgedroogde klei kun je rustig met een hogere bandenspanning rijden. Dan heeft je bike iets minder last van spoorvorming. Maar spoorvorming uit het zicht door hoog gras is een lastige tegenstander. Pas wel op. Soms willen er ook nog wel eens takken uit het zicht in het gras liggen.
canyon2
Mountainbiker

Post by canyon2 »

Real Epic '89 wrote:
canyon2 wrote:
Real Epic '89 wrote:Hoeveel weeg je en wat is de ondergrond. Zand, klei of wat anders. Was er spoorvorming op het pad waarin je de tweede keer onderuit ging?
Harde uitgedroogde kleigrond en weeg 68kg.Moet zeggen dat de singletrack overgroeid was met gras en denk dat mijn wiel uit het spoor gevlogen is.
Op harde uitgedroogde klei kun je rustig met een hogere bandenspanning rijden. Dan heeft je bike iets minder last van spoorvorming. Maar spoorvorming uit het zicht door hoog gras is een lastige tegenstander. Pas wel op. Soms willen er ook nog wel eens takken uit het zicht in het gras liggen.
Bedankt Real Epic '89 voor de tip met de hogere bandenspanning,zal het volgende keer es proberen. Dacht ook al aan een steen/tak die ik ni gezien had moja de wonden zijn gelikt en bijna genezen O:)
en voor eL Tee,kan al met moeite twee wielen in het spoor houden,wa zou da dan geven met 4wielen #-o
nog eens bedankt RE '89
Post Reply