Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Verkoop hier je komplete bike of het frame apart.
wblft
Mountainbiker

Re: Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Post by wblft »

Vlotte deal met Gilbo ! Fijne fiets voor de zoon, die er nog lang plezier van zal hebben (als 'm niet te hard groeit)
dnhelle
Mountainbiker

Post by dnhelle »

Heel goede ervaring met Jere BE.
Na wat strubbelingen met Kiala voor verzending naar NL een goede deal voor pico-bello spullen. Dank!
Epic04
Mountainbiker

Post by Epic04 »

Ook van mijn kant goeie ervaring met Jere BE
Ook ik had een beetje vertraging via Kiala maar alles alsnog goed aangekomen.
Thanx
whacker
Mountainbiker

Post by whacker »

ZEER goeie ervaring met Biestie1.
Tommy G
Mountainbiker
Location: specialized epic comp carbon worldcup, specialized stumjumper, Trek 2.5 racefiets

Post by Tommy G »

Zeer goede ervaring met the_smoker. Zeer vlotte deal, alles mooi verpakt. Super vriendelijke man.
dema94
Mountainbiker

Post by dema94 »

Zeer slechte ervaring met greendoc gehad. Had een akkoord met hem om het NINER AIR9 frame en hij ging akkoord. Dag dat ik de kader moet gaan halen meld hij af met excuus dat een collega op het werk 25€ meer gaf en dat hij een crankstel en bidonhouder erbij nam.
Vind dit echt niet kunnen. Als je akkoord gaat en hem dan nog reserveert op de site, dan nog in laatste instantie afmeld de dag zelf, sorry maar kan voor mij echt niet of ben ik hier dan zo mis in???
PaulRush
Mountainbiker

Post by PaulRush »

dema94 wrote:... sorry maar kan voor mij echt niet of ben ik hier dan zo mis in???
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk, een deal is een deal, ook als het later voor de verkoper interessanter wordt. Helaas komt dit gedrag nogal eens voor.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Soms moet er een afweging gemaakt worden : als er stevig afgeboden geweest is, het item is nog niet opgehaald en ondertussen is iemand bereid de volle prijs te betalen, krijgt die bij mij ook voorrang. Geld is geld. Uiteraard niet voor 5 euro, maar 50 of 100 euro is toch al de moeite.

Sommige doen er ook een eeuwigheid over om effectief het gereserveerde item komen af te halen. Heb al te vaak meegemaakt dat ze zich ondertussen 'bedenken', en daar zit je dan. Ondertussen heb je al andere kandidaten wandelen gestuurd. Op dat vlak ben ik al heel wat wijzer geworden, er zitten rare snuiters tussen.
PaulRush
Mountainbiker

Post by PaulRush »

madskatingcow wrote:.....het item is nog niet opgehaald.......
In het genoemde voorbeeld werd op de ophaaldag afgebeld, dat vindt je okay?

Afspraak is afspraak. En daar hoort niet alleen de prijsafspraak en andere voorwaarden bij, maar ook een moment van ophalen.
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

Quote:
Afspraak is afspraak. En daar hoort niet alleen de prijsafspraak en andere voorwaarden bij, maar ook een moment van ophalen.[/quote]

+1
Er was een tijd dat een woord, een woord was... en daar hield je je aan.
Helaas is dit in vele gevallen niet meer zo.
Zoals "Madskatingcow" zei: "Er zitten rare snuiters tussen"... en veel meer dan je zou denken... zowel bij de kopers als de verkopers.
Nochtans is Greendog een ervaren "verkoper" als ik z'n bericht geschiedenis bekijk ... er staan ook berichten van mensen die een heel goede deals hebben met hem/haar.... ( dit wil natuurlijk niets zeggen)
Van de TS is ook geen bericht terug te vinden in het betreffende topic... het kan ook per PB gegaan zijn.
Hoe het ook gegaan is, een deal is een deal...

Grtz
Post Reply