Za 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Herder Ben
- Mountainbiker
Re: Za 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkeda
Post by Herder Ben »
Over de ondergrond kunnen we wel al wat info geven. We hebben zaterdag een goede test gedaan: ons eigen parcours rijden in de regen. Nog vier zones ontdekt die we er bij extreem weer moeten uithalen, maar met de huidige voorspellingen zal dit zeker geen probleem zijn.
- BRaiNSaW
- Mountainbiker
Wij zullen er ook weer staan om de 120km + optielus te doen. Hopelijk met minder modder dan vorig jaar zodat we iets vroeger terug zijn en de vaten tripel nog niet op cfr. vorig jaar... Natuurlijk kunnen de herders ook paar extra vaten voorzien
Cu on Saturday
Cu on Saturday
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Aanwezig voor de full Monty 
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Even wat uitleg over de mogelijkheden om onderweg de tocht langer of korter te maken:
Van de 45km naar de 35km: drie extra lusjes, telkens rond de 3km verschil. Je kan makkelijk wisselen.
De 120km, 100km en 80km: verschil tussen de twee langste zit helemaal in het begin, je zal dus vroeg een keuze moeten maken.
Tussen de 100km en 80km kan je wel makkelijk kiezen: drie grote lussen neem je er al dan niet bij.
Eerste is in Ellezelles, omgeving heksenpad, tweede ligt achter het Livierenbos en derde na uitrijden Livierenbos.
Van de 60km mag je niet afwijken, want dan kan je rare combinaties krijgen en een pak meer kilometers.
Vroeger starten op de 60km is niet aan te raden, want dan kom je misschien aan bevoorradingen die nog niet opgebouwd zijn en kom je op plaatsen waar onze pijltjes controleurs nog niet gepasseerd zijn.
Vroege starters kiezen dan beter voor de 80km en verkorten op het einde.
De twee laatste bevoorradingen liggen echt niet zo ver van de start.
Van de 45km naar de 35km: drie extra lusjes, telkens rond de 3km verschil. Je kan makkelijk wisselen.
De 120km, 100km en 80km: verschil tussen de twee langste zit helemaal in het begin, je zal dus vroeg een keuze moeten maken.
Tussen de 100km en 80km kan je wel makkelijk kiezen: drie grote lussen neem je er al dan niet bij.
Eerste is in Ellezelles, omgeving heksenpad, tweede ligt achter het Livierenbos en derde na uitrijden Livierenbos.
Van de 60km mag je niet afwijken, want dan kan je rare combinaties krijgen en een pak meer kilometers.
Vroeger starten op de 60km is niet aan te raden, want dan kom je misschien aan bevoorradingen die nog niet opgebouwd zijn en kom je op plaatsen waar onze pijltjes controleurs nog niet gepasseerd zijn.
Vroege starters kiezen dan beter voor de 80km en verkorten op het einde.
De twee laatste bevoorradingen liggen echt niet zo ver van de start.
Nog zwaar aan het twijfelen 60 of 80... Startuur van de 60 vind ik persoonlijk te laat om aan te zetten.
Het weer ga al goed zijn kan niet op!
Het weer ga al goed zijn kan niet op!
Ook aanwezig voor de 120 km! Ik kijk er al naar uit!
Mijn vriendin gaat de 45 km doen, maar kan ze niet vroeger starten dan 9u? Ik vertrek om 7u voor de 120 km en anders moet ze daar nog 2u wachten.
Mijn vriendin gaat de 45 km doen, maar kan ze niet vroeger starten dan 9u? Ik vertrek om 7u voor de 120 km en anders moet ze daar nog 2u wachten.
- Herder Ben
- Mountainbiker
-
craeye
- Mountainbiker
Starten om 7u...vorige week teveel modder binnengekregen?
Ik vind het al een hele opgave om er om 7u uit te geraken in het weekend.
Gelukkig is mijn bikemakker van hetzelfde gedacht en starten we op het beschaafde 10u30.
Weersvoorspelling 19° en zonnig. Al droog sinds gisteren, wordt een prachttocht!
Ik vind het al een hele opgave om er om 7u uit te geraken in het weekend.
Gelukkig is mijn bikemakker van hetzelfde gedacht en starten we op het beschaafde 10u30.
Weersvoorspelling 19° en zonnig. Al droog sinds gisteren, wordt een prachttocht!
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Voor elke afstand werd opnieuw een overzichtskaartje toegevoegd op de website.
http://www.herdermarathon.be/60km.html
35 km:

45 km:

60 km:

Voor de grotere afstanden verwijs ik naar het Marathon topic.
http://www.herdermarathon.be/60km.html
35 km:

45 km:

60 km:

Voor de grotere afstanden verwijs ik naar het Marathon topic.