17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
afdalerke
Mountainbiker

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Post by afdalerke »

ik heb zondag den toertocht van brakel gereden en er ligt hier en daar wat modder.
h0opelijk droog het nog wat op.ik
blijf ook met zomerprofiel rijden omdat te leeg ben om te wisselen en tegen zaterdag zal wel mee vallen zeker.
tweede deel van de week droog weer inclusief zaterdag hoe doen ze het toch zeven jaar na elkaar :-)
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Over de ondergrond kunnen we wel al wat info geven. We hebben zaterdag een goede test gedaan: ons eigen parcours rijden in de regen. Nog vier zones ontdekt die we er bij extreem weer moeten uithalen, maar met de huidige voorspellingen zal dit zeker geen probleem zijn.

Bandenkeuze: we gaan dit topic niet vol schrijven over bandenkeuze, maar gewoon wat ervaring delen van onze verkenning. Zaterdag lag het dus echt wel slecht, maar winterse baggerbanden waren zeker niet nodig.
Op het vettige bovenlaagje was het vooraan echt wel comfortabel om wat grip te hebben, maar op HM7 gaat het dus goed weer zijn. Ken dus jezelf. Je kan voor snelheid kiezen als je hier en daar behendig genoeg bent om wat te corrigeren. Liever wat meer veiligheid inbouwen? Ook geen probleem. Je komt ook wel toe, gewoon enkele minuten later.
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Aanwezig zaterdag :bounce: :bounce:
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

we zullen starten rond 7H met een aantal grysperre's. @ alex , misschien starten we samen :drunk:
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Even wat uitleg over de mogelijkheden om onderweg de tocht langer of korter te maken:

Van de 45km naar de 35km: drie extra lusjes, telkens rond de 3km verschil. Je kan makkelijk wisselen.

De 120km, 100km en 80km: verschil tussen de twee langste zit helemaal in het begin, je zal dus vroeg een keuze moeten maken.

Tussen de 100km en 80km kan je wel makkelijk kiezen: drie grote lussen neem je er al dan niet bij.
Eerste is in Ellezelles, omgeving heksenpad, tweede ligt achter het Livierenbos en derde na uitrijden Livierenbos.

Van de 60km mag je niet afwijken, want dan kan je rare combinaties krijgen en een pak meer kilometers.
Vroeger starten op de 60km is niet aan te raden, want dan kom je misschien aan bevoorradingen die nog niet opgebouwd zijn en kom je op plaatsen waar onze pijltjes controleurs nog niet gepasseerd zijn.
Vroege starters kiezen dan beter voor de 80km en verkorten op het einde.
De twee laatste bevoorradingen liggen echt niet zo ver van de start.
Vincent199
Mountainbiker

Post by Vincent199 »

Krijgen we vrijdag nog een parcours-update? Ben aan het twijfelen of ik mijn TuBu zal wisselen voor RaRa of niet en met het zonnetje van de komende drie dagen kan het parcours misschien wel mooi opdrogen nog.
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

bushrider wrote:we zullen starten rond 7H met een aantal grysperre's. @ alex , misschien starten we samen :drunk:
Normaal zullen we ook rond 7u aanwezig zijn.

Bedoeling is wel van te doseren #-o want ik denk van zondag nog eens Ellezelles te rijden kwestie van eens te kijken hoe dat verloopt 2 dagen na elkaar met de vooruitzichten op LCMT :bounce: . Moest dat doseren niet lukken rij ik zondag mee met de club :-k .
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Vincent199 wrote:Krijgen we vrijdag nog een parcours-update? Ben aan het twijfelen of ik mijn TuBu zal wisselen voor RaRa of niet en met het zonnetje van de komende drie dagen kan het parcours misschien wel mooi opdrogen nog.
Vrijdag in de late namiddag zullen we inderdaad nog een update geven.
Jeroen D
Mountainbiker

Post by Jeroen D »

Ik zal er zijn voor de 120 + optielus! nog aant twijfelen ofk met mn zomerfiets of mudbike kom... tot zaterdag!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Jeroen D wrote:Ik zal er zijn voor de 120 + optielus! nog aant twijfelen ofk met mn zomerfiets of mudbike kom... tot zaterdag!
Zou toch zeker de zomerfiets nemen, tis nu niet dat het een baggerrit zal zijn waar je tot de naven in de blubber zit :)
Post Reply