Zo 11/05/2014 4é Bergpallieterstocht Buggenhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jo63
Mountainbiker

Re: Zo 11/05/2014 4é Bergpallieterstocht Buggenhout

Post by jo63 »

Mooi tochtje met 2 bevoorradingen op 55 en geen gebagger ondangs regen. :-)
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Uiteindelijk met zo'n 14 muddevils Sint-Amands gestart , een 6 tal muddevils voor de 35 km en 8 muddevils voor de 55km .

Goed berijdbaar maar af en toe was het schuiven op de soms gladde modderstroken , het was een mooie rit en geen regen gevallen !
misschien volgend jaar de stroken bergop af en toe aanpassen , sommige waren zeker niet te doen door wortels of aan de Kapel waar die trappen waren .
Een beetje bekijken hoe je de tour kunt aanpassen voor verbeteringen al was hij nu ook al zeer goed !

Prima afspuitstand , goede bevoorrading en goede organisatie !

Goed werk geleverd bergpallieters =D> =D> =D>
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Iedereen bedankt voor de opkomst, jammer dat de weergoden ons een beetje in de steek hebben gelaten maar ja dat hoort erbij zeker. Ook dank voor de opbouwende kritieken die gaan we zker meenemen naar volgend jaar, we kunnen er enkel van leren hé. Hopelijk tot volgend jaar onder een stralende zon of bij onze geburen in Londerzeel of Bornem.
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

dirty wrote:misschien volgend jaar de stroken bergop af en toe aanpassen , sommige waren zeker niet te doen door wortels of aan de Kapel waar die trappen waren
Geen problemen mee gehad ... :-D :-D

75 gereden vandaag, tegenstander was de harde wind, in de rug of op de kop was geen probleem, maar van opzij kon het venijnig zijn. Enige minpunt vond ik de bepijling, de afslagen naar links en rechts stonden soms wel heel erg vroeg aangegeven zodat ik regelmatig te vroeg in de remmen ging.
Ik had niet de indruk dat er veel deelnemers waren, toch niet op de langste afstand ???
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

een mooie tocht die zeker voor herhaling vatbaar is,dus lees aub volgende puntjes als iets om mee te nemen,opbouwende kritiek en zeker niet om deze tt af te breken!

1) idd, de bepijling stond soms iets te vroeg waardoor ook ik soms iets te vroeg in de remmen ging.
2) ergens op de toer van de 55 km stond aangegeven dat er trappen aankwamen, op zich nog geen probleem maar ik veronderstel dat iedereen daar de rechterkant heeft genomen omdat hij beneden al naar links moest en laat die rechtse kant nu maar uit 1 trap bestaan ipv van uit 3 links. tja dan heb je "een serieuse drop" waar iemand op is voorbereid!
3) ergens op een stuk bergop met kleine steentjes of boomschors (in ieder geval iet da "zompig" was geworden) had er iemand over een afstand van 20 meter precies nen halve glasbol onder gemengd. Passage vermijden indien mogelijk,aanduiden dat er glas ligt of wegwerken had ook gemogen!!!

bon, ik stop met muggenziften en kom zeker terug volgend jaar want, zoals gezegd, heb ik al veel slechtere tt meegedaan!!!!
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

schuppe wrote:een mooie tocht die zeker voor herhaling vatbaar is,dus lees aub volgende puntjes als iets om mee te nemen,opbouwende kritiek en zeker niet om deze tt af te breken!

1) idd, de bepijling stond soms iets te vroeg waardoor ook ik soms iets te vroeg in de remmen ging.
2) ergens op de toer van de 55 km stond aangegeven dat er trappen aankwamen, op zich nog geen probleem maar ik veronderstel dat iedereen daar de rechterkant heeft genomen omdat hij beneden al naar links moest en laat die rechtse kant nu maar uit 1 trap bestaan ipv van uit 3 links. tja dan heb je "een serieuse drop" waar iemand op is voorbereid!
3) ergens op een stuk bergop met kleine steentjes of boomschors (in ieder geval iet da "zompig" was geworden) had er iemand over een afstand van 20 meter precies nen halve glasbol onder gemengd. Passage vermijden indien mogelijk,aanduiden dat er glas ligt of wegwerken had ook gemogen!!!

bon, ik stop met muggenziften en kom zeker terug volgend jaar want, zoals gezegd, heb ik al veel slechtere tt meegedaan!!!!

Is zeker niet muggenziften hoor, we hebben dit jaar het geluk gehad dat we extra hulp hebben gekregen bij het uitpijlen van de routes en de mensen moeten hierbij nog wat ervaring opdoen dus volgend jaar gaat dat normaal beter moeten worden. We trachten elk jaar wat beter te worden :-D Alvast bedankt voor de opmerkingen en tot vpolgend jaar
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Murdock wrote:
dirty wrote:misschien volgend jaar de stroken bergop af en toe aanpassen , sommige waren zeker niet te doen door wortels of aan de Kapel waar die trappen waren
Geen problemen mee gehad ... :-D :-D

75 gereden vandaag, tegenstander was de harde wind, in de rug of op de kop was geen probleem, maar van opzij kon het venijnig zijn. Enige minpunt vond ik de bepijling, de afslagen naar links en rechts stonden soms wel heel erg vroeg aangegeven zodat ik regelmatig te vroeg in de remmen ging.
Ik had niet de indruk dat er veel deelnemers waren, toch niet op de langste afstand ???
Inderdaad de opkomst kon beter maar ik denk dat het slechte weer er voor veel heeft tussen gezeten. Er waren 400 deelnemers en voor de lange afstand waren er een stuk of 40 mtb'ers.
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Bergpallieters ,behalve de toertochten te Bornem(greenbikers) en Londerzeel (palmvelden)zijn jullie ook welkom op de toertocht te Sint-Amands bij de muddevils en er is nog een toertocht te Puurs (cycling puurs)volgend jaar .

Allemaal in de regio dus !
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

dirty wrote:Bergpallieters ,behalve de toertochten te Bornem(greenbikers) en Londerzeel (palmvelden)zijn jullie ook welkom op de toertocht te Sint-Amands bij de muddevils en er is nog een toertocht te Puurs (cycling puurs)volgend jaar .

Allemaal in de regio dus !
Inderdaad Dirty overschot van gelijk en normaal gezien zijn we daar ook altijd van de partij maar ik bedoelde daarmee in de directe toekomst O:) en Sint Amands is ook altijd zeer mooi. Puurs heb ik dit jaar voor de eerste keer gereden of beter gezegd willen rijden maar na een 200 tal meter heeft mijn fiets het begeven :evil: kan er dus niets over zeggen
Post Reply