ZO 11/05/214 TT Herselt Blauberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BertG
Mountainbiker

Re: ZO 11/05/214 TT Herselt Blauberg

Post by BertG »

De bossen daar wat kennende zal het er wel vrij vettig bijleggen na de regen van vandaag, in ieder geval toch in de omgeving van Mie Maan/Hertberg. Dat is daar trouwens voor een deel waterwinningsgebied dus sowieso al redelijk vochtig.
Légumes
Mountainbiker

Post by Légumes »

Gaan we niet naar Testelt?
Glenneman
Mountainbiker

Post by Glenneman »

Légumes wrote:Gaan we niet naar Testelt?
Testelt zelf , daarboven aan de antennemast in de bos da denk nie . Vorig jaar toch nie.Wel da stuk op Ter Hoeven da tussen Testelt en Averbode ligt daar hebben we wel in de bos gezeten vorig jaar.
madness
Mountainbiker

Post by madness »

Door de regen toch maar niet naar de Ardennen. Kom met de fiets naar ginder.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Teleurstellende tocht! Ik ken de streek niet op mijn duimpje, maar het was of Bloso route of asfalt. Er zat volgens mij heel wat meer in.
Bovendien voor 4€ op de 40km enkel één soort sportdrank en een droge suikerwafel, ik heb het al rijkelijker geweten voor die prijs. Een stuk fruit zou mooi geweest zijn.
Gelukkig kon de ondergrond heel wat water slikken en viel de staat van het parcour al bij al nog mee.
De afspuitstand was daarentegen wel ecologisch verantwoord, groot watervat van den boer gevuld met regenwater.
Glenneman
Mountainbiker

Post by Glenneman »

Ik ken deze streek nu wel , dus ik wist wat er te verwachten was en was idd wel teleurstellend.Maarja in Herselt valt er eigenlijk nie veel meer uit te halen.De bevoorrading was ook maar schraal.. een suikerwafel en een sportdrankske da was t .Had ook wel graag een stuk banaan of appelsien in mennen bek gestoken maarja..En ik hoorde da er al aant klagen geweest waren tegen de man da drinken ingoot dat ze te gierig zouden geweest zijn. En dan voor 5 euro zonder lidkaart...pfff.. Maja we hemme toch wee de km's in de benen.
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

SERIEUSE teleurstelling...ik ken de streek en hier kan je een hele knappe tocht uitstippelen. zoal hierboven vermeld bloso of asfalt...zelfs de bosjes waar men doorkwam benutte men niet optimaal dus tis geen kwestie van geen toelating denk ik. bevoorrading was idd ook onder niveau... sportdrank en een suikerwafel...beetje gierig voor 4 of 5euro vind ik. Mij zien ze hier alvast niet meer terug...
tomtje
Mountainbiker

Post by tomtje »

De route op zich is niet echt uitdagend voor deze streek.
De bevoorradingen: triestig! Drank en een suikerwafel. 2e bevoorrading (60km) zelfs geen eten meer.. Er was nog 2 liter drank.
Sommigen die iets later gestart zijn hebben helemaalniks te eten gekregen.
4 euro is gewoon teveel voor deze tocht.
JuMa
Mountainbiker

Post by JuMa »

Idd, 't was maar triestig, vooral de bevoorradingen. Op de eerste waren er nog wat suikerwafels met chocolade, water en Ice Tea, maar als ge uw drinkbus bijvulde met water, dan zeiden ze van: "ni teveel hé". Op de 2e waar ik rond 11u05 was, wat toch ni echt laat was, waren ze aan't opruimen en een pak van 6 flessen water en 1 grote fles ice tea samen met het bordje "bevoorrading" tegen de voetbalkantine aan't zetten. Als ge dan vroeg of er nog iets te eten was, dan antwoorden ze: "Alles is op, en als't op is, dan is't gedaan". Awel merci, en daar betaalde dan inschrijving voor! :-( En dit terwijl er een paar km verder nen Delhaize is die op zondag voormiddag open is. Ze konden dan toch snel wat extra flessen drinken en een paar pakken wafels ofzo gaan halen, zo moeilijk is dat toch niet! Het parcours van de 40Km viel nog redelijk mee, maar de extra lus voor de 60 bracht buiten wat extra Km's niet echt iets bij aan de tocht. We zullen deze tocht maar klasseren als "goed om wat kilometers aan een hoge snelheid te rijden". Gelukkig zijn we droog gebleven en stond er een strakke wind om het ons toch iets zwaarder te maken! :-P
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Niet vergeten dat deze tocht werd georganiseerd door de lokale afdeling van het Rode Kruis, en niet door een mtb-club.
Met andere woorden, geen sponsoring door lokale bedrijven, maar pure fundraising voor hun interne werking. Dat er doordaar weinig op de bevoorrading lag vind ik niet erg, maar ze hebben precies het aantal deelnemers serieus onderschat.

Het parcours, tja, dat is hierboven al gezegd. Ook hier te merken dat er geen MTB-ers met ervaring in het Rode Kruis van Herselt aanwezig zijn. Qua bepijling was het wel in orde.

Met heen en terug net geen 110km gebold, het was een goede duurtraining.
Al was de terugweg +25km wind op kop, dus het nodige gevloek was er ook :-)
Post Reply