Zon 04/05/14 Sjotbikers TT Hulshout
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Zon 04/05/14 Sjotbikers TT Hulshout
Doordat ik afkomstig ben van Wolfsdonk , in Herselt heb gewoond en nu in Houtvenne had ik via Speedy G. zijn gps route gezien waar deze tocht overal kwam en moet toch zeggen dat k ondanks de weinige hellingen me op de 48 (waar ik er een 53 had) me goe heb geamusseerd.Het was mss mogelijk geweest om in Wolfsdonk -Langdorp hier en daar in een bos een single track meer mee te picken maar deze houden we dus voor binnen paar weken. Met heen en terug had k er een 65 op mennen teller. Het was dus goed zoals t was.
- dennisVO
- Mountainbiker
ik kwam niet om te klimmen natuurlijk, maar gewoon om te fietsen en van de natuur/buitenlucht te genieten.StrammerMax wrote:Zwaanst na nie hé! Zo erg was het nu ook niet gesteld! Ik heb me prima geamuseerd. Dat kan natuurlijk aan het goed gezelschap gelegen hebben. Als ge wilt klimmen moet ge niet naar Hulshout komen! Dan was Overijse het alternatief. Wij zijn speciaal naar Hulshout gekomen om niet te hoeven klimmen (en omdat wij van de Nete houden). Mijn maat had de vorige vier dagen al gereden, ik drie. Na Overijse hadden wij nu met ons poten omhoog gelegen! Wij hadden op vlak gerekend en dan stuurde men ons in Scherpenheuvel nog enkele hellingen op!Een langer vertelselke volgt nog, maar ik kan het geschrijf niet meer bijhouden met al dat rijden!
maar het is niet omdat een tocht plat is, dat er geen technische stukken in mogen zitten.
als beginner had ik hier geen enkele uitdaging, dus toch ietwat teleurgesteld in de TT.
maar het was super weer en ik heb wat extra km's in de benen
dus ik ben content.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Mijn reactie was ook eerder ironisch bedoeld. U mag zeggen dat de toer niet geheel aan uw verwachtingen voldeed. Het is niet omdat anderen, zelfs met de beste bedoelingen, iets organiseren, dat wij dat persé goed moeten vinden. Maar ik ben zelf een slecht biker en voor mij is gewoon vaak al moeilijk genoeg terwijl jongere kerels als u beter aan hun trekken komen op technische stukjes. Ik wou gewoon wat tegengewicht in de schaal gooien na enkele eerder negatieve reacties als "veel te saai" en "ik kan geen neet nimeer zien" (allicht ook ironisch bedoeld) opdat potentiële deelnemers volgend jaar niet bij voorbaat af zouden haken als ze dit lezen. Van de 1050 deelnemers zijn er allicht veel die de tocht wel super vonden maar dat niet melden! Ik heb al meerdere tochten gereden die aan deze niet kunnen tippen.dennisVO wrote:Maar het is niet omdat een tocht plat is, dat er geen technische stukken in mogen zitten. Als beginner had ik hier geen enkele uitdaging, dus toch ietwat teleurgesteld in de TT. Maar het was super weer en ik heb wat extra km's in de benen dus ik ben content.
Dank voor het posten van uw filmpje. Ik heb het op de sites bij m'n verhaaltje geplaatst!d_weazel wrote:En nog een kort filmpje van onze rit:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Grts.
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
ff nuanceren: "ik kan gen neet meer zien" was inderdaad met een knipoog bedoeld, op zich was met de tocht niks mis, dat het hier plat is weet iedereen, en dat je van die van natuurmispunt en boswanbeheer minder & minder de bos in mag terwijl de vogeltjes en andere dieren poepen(kast spelen) is ook al lang geen geheim meer.
Neemt niet weg dat de extra lus om aan 68km te komen saai is, maar dat wist ik, was denk ik de 3de of4 de keer dat ik de toertocht hier reed. der waren enkele mooie stukken in, jammer genoeg ben ik ni zo ne menselijke gps met fotografisch geheugen als de strammermax, en zou ik begot ni weten waar ik allemaal gezeten heb, ook al ben ik dan vd geburen
Voor mij bestaan geen slechte tochten, iedere club die de moeitte doet om een TT te organiseren zodat wij ons kunnen uitleven op de fiets, verdient ne merci, ook al volgt die tocht tig% bloso die ge elke dag kunt rijden, of zit er teveel asfalt in, of teveel neet
, een deel vd charme van TT's rijden, zit volgens mij nog altijd in het "samen" met andere gelijkgestemde te genieten van onze hobby, ipv alleen wa tracks te gaan rippen op de plaatselijke bloso, hoewel dat soms ook leuk is... dus bij deze sjottende bikers: Merci!!
niettegenstaande het plat is in hilset en nabije geburen, heb ik me goed geamuseerd, genoten van 't zonneke en goe moe gereden, na bijna 2j stilligen en net 3 maanden terug op de fiets, kan je je zelfs hier kapotrijden, ik had 80km @ 21eneenbeetje AVS op de teller toen ik goed en wel thuis was, moe, maar zeker wel voldaan... als de madam dan zegt: kom we gaan wat fietsen met de kids... jah... AU!! gelukkig was't maar 3km enkel
waartss 6u op ne terrasstoel met enkele frisse... 
Neemt niet weg dat de extra lus om aan 68km te komen saai is, maar dat wist ik, was denk ik de 3de of4 de keer dat ik de toertocht hier reed. der waren enkele mooie stukken in, jammer genoeg ben ik ni zo ne menselijke gps met fotografisch geheugen als de strammermax, en zou ik begot ni weten waar ik allemaal gezeten heb, ook al ben ik dan vd geburen
Voor mij bestaan geen slechte tochten, iedere club die de moeitte doet om een TT te organiseren zodat wij ons kunnen uitleven op de fiets, verdient ne merci, ook al volgt die tocht tig% bloso die ge elke dag kunt rijden, of zit er teveel asfalt in, of teveel neet
niettegenstaande het plat is in hilset en nabije geburen, heb ik me goed geamuseerd, genoten van 't zonneke en goe moe gereden, na bijna 2j stilligen en net 3 maanden terug op de fiets, kan je je zelfs hier kapotrijden, ik had 80km @ 21eneenbeetje AVS op de teller toen ik goed en wel thuis was, moe, maar zeker wel voldaan... als de madam dan zegt: kom we gaan wat fietsen met de kids... jah... AU!! gelukkig was't maar 3km enkel
Voor mij bestaan geen slechte tochten, iedere club die de moeitte doet om een TT te organiseren zodat wij ons kunnen uitleven op de fiets, verdient ne merci, ook al volgt die tocht tig% bloso die ge elke dag kunt rijden, of zit er teveel asfalt in, of teveel neetStalen Worm wrote:ff nuanceren: "ik kan gen neet meer zien" was inderdaad met een knipoog bedoeld, op zich was met de tocht niks mis, dat het hier plat is weet iedereen, en dat je van die van natuurmispunt en boswanbeheer minder & minder de bos in mag terwijl de vogeltjes en andere dieren poepen(kast spelen) is ook al lang geen geheim meer.
Neemt niet weg dat de extra lus om aan 68km te komen saai is, maar dat wist ik, was denk ik de 3de of4 de keer dat ik de toertocht hier reed. der waren enkele mooie stukken in, jammer genoeg ben ik ni zo ne menselijke gps met fotografisch geheugen als de strammermax, en zou ik begot ni weten waar ik allemaal gezeten heb, ook al ben ik dan vd geburen![]()
Voor mij bestaan geen slechte tochten, iedere club die de moeitte doet om een TT te organiseren zodat wij ons kunnen uitleven op de fiets, verdient ne merci, ook al volgt die tocht tig% bloso die ge elke dag kunt rijden, of zit er teveel asfalt in, of teveel neet, een deel vd charme van TT's rijden, zit volgens mij nog altijd in het "samen" met andere gelijkgestemde te genieten van onze hobby, ipv alleen wa tracks te gaan rippen op de plaatselijke bloso, hoewel dat soms ook leuk is... dus bij deze sjottende bikers: Merci!!
niettegenstaande het plat is in hilset en nabije geburen, heb ik me goed geamuseerd, genoten van 't zonneke en goe moe gereden, na bijna 2j stilligen en net 3 maanden terug op de fiets, kan je je zelfs hier kapotrijden, ik had 80km @ 21eneenbeetje AVS op de teller toen ik goed en wel thuis was, moe, maar zeker wel voldaan... als de madam dan zegt: kom we gaan wat fietsen met de kids... jah... AU!! gelukkig was't maar 3km enkelwaartss 6u op ne terrasstoel met enkele frisse...
+1
-
Hans79
- Mountainbiker
Let op de tegenstrijdigheden in onderstaande quotes:
Maar wat je algemene stelling i.v.m. het organiseren van toertochten betreft: ook van mij een dikke +1.
(uit de bespreking van een andere recente toertocht)Stalen Worm wrote:ff nuanceren: "ik kan gen neet meer zien" was inderdaad met een knipoog bedoeld, op zich was met de tocht niks mis, dat het hier plat is weet iedereen, en dat je van die van natuurmispunt en boswanbeheer minder & minder de bos in mag terwijl de vogeltjes en andere dieren poepen(kast spelen) is ook al lang geen geheim meer.
Mooi voor jou dat je kan genieten van de fluitende vogeltjes en andere dieren, maar dat krijg je niet "for granted". Dan moet je ook kunnen aanvaarden dat sommige stukken natuur tijdelijk worden afgesloten tijdens het voortplantingsseizoen, net om te garanderen dat er volgend jaar opnieuw vogels zijn om voor jou te fluiten. Dus wat meer appreciatie voor het werk van "natuurmispunt" en "boswanbeheer" mag wel.Stalen Worm wrote: de bv was dik in orde, zelfs bij mijn tweede passage rond 13u was er nog drank, banaan, en koek te krijgen, en met de glimlach ook!! ik denk dak de allerlaatste was, k ben onderweg op 1ne zot na niemand nimeer tegengekomen.. 45km lang mezelf, mijne fiets, nen hoop fluitende vogeltjes, een paar overstekende konijnen en 1 hert, en voor de rest niks dan RUST! heerlijk!!!!!!!
Maar wat je algemene stelling i.v.m. het organiseren van toertochten betreft: ook van mij een dikke +1.
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
mensen moeten dringend ophouden met alles zo serieus op te nemen...Hans79 wrote:Let op de tegenstrijdigheden in onderstaande quotes:
Mooi voor jou dat je kan genieten van de fluitende vogeltjes en andere dieren, maar dat krijg je niet "for granted". Dan moet je ook kunnen aanvaarden dat sommige stukken natuur tijdelijk worden afgesloten tijdens het voortplantingsseizoen, net om te garanderen dat er volgend jaar opnieuw vogels zijn om voor jou te fluiten. Dus wat meer appreciatie voor het werk van "natuurmispunt" en "boswanbeheer" mag wel.