Roc D'Ardenne (Houffalize) - 2-4 mei 2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Kristof Huyck
Mountainbiker

Re: Roc D'Ardenne (Houffalize) - 2-4 mei 2014

Post by Kristof Huyck »

De organisatie was zeker niet slecht, maar ze kunnen wel (nog?) niet tippen aan de organisatie van de Roc d'Azur hoor.
Seingevers waren er wel aanwezig, dat mag dan ook wel voor die prijs uiteraard, maar bij de Roc staat de brandweer aan gevaarlijke afdalingen om meteen in te grijpen als er iets mis gaat. Daar was hier geen spoor van (of heb ik iets gemist?) Nuja, misschien was er eigenlijk ook al weinig spoor van gevaarlijke afdalingen in de eerste plaats :-k Let op, ik vond het parcours al bij al nog meevallen, maar ik had dan ook geen hoog verwachtingspatroon :-)

En om het over de T-shirts te hebben: je moet via chronorace de maat aangeven die je wenst, maar als je die T-shirt dan na de Roc wilt gaan afhalen hebben ze die maat (small in mijn geval) niet meer... Dat is eigenlijk toch niet te begrijpen?

De bevoorradingen waren wel in orde. Mijn vrees dat er misschien wel eens parkeerplaats tekort ging zijn, bleek onterecht, dus dat was prima ingeschat blijkbaar door Golazo =D>
euh
Mountainbiker

Post by euh »

Voor mij was dit gehele evenement zeker voor herhaling vatbaar! Ik vond het leuk en goed georganiseerd. Ok, de bevoorading mocht nog wat groter zijn, maar voor de rest geen klagen. Over de prijs ga ik hier nu niet uitweiden. Die is wat ze is! De ronde van vlaanderen is ook duur en nog drukker en bevooradingen minder,...

Verder zat het venijn letterlijk in de staart voor mij.
Vrijdag heb ik de happy bike days gedaan, zaterdag de roc noire waar ik in het laatse startvak bij de laatste 50 moest starten, en toch nog rond de 100ste plaats geindigd in 2.16u met een complete stalen ongeveerde bike.

Ik vraag me trouwens ook af hoe het is met de biker die net voor mij in een stuk enduro afdaling spectaculair overkop ging en het ravijn opzocht. Op het moment dat zijn voeten in de lucht waren en zijn hoofd dicht bij de grond heeft hij ondersteboven een boom gepast met zijn rug en ondersteboven een pirouette gemaakt net voor hij verdween in de diepte... Hopelijk gaat alles goed met hem!

Zondag dacht ik van gewoon plezier te maken in de regio. Een beetje de toerist uithangen... Wel na 10km biken ben ik onderuit gegaan en hard op mijn gat/ bekken gegaan in de roten met leistenen, gravel en zand. Met als gevolg dat mijn 2 billen van de poep compleet geschaafd/gesneden zijn en mijn bekken gekneusd met gescheurde spieren in mijn linker bil. Met als resultaat dat ik het ziekenhuis van Bastogne eens bezocht heb en nu een week of 2 zo goed als niet kan zitten! Slapen is wakker worden als ik mij wil draaien,... Mss is het wel de ambetantste kwetsuur die ik ooit gehad heb. Zeker de belachelijkste! :lol:

Maarja, dat hoort erbij, en mij hoor je niet klagen. Ik heb een schitterend bikeweekend gehad, en nu nog eens 2 weken verplichte congé om na te genieten van het biken en alles wat erbij komt (o)
Grinta!
Mountainbiker

Post by Grinta! »

Croc14 wrote:Voor zij die niet kunnen lezen, en ipv na te denken over een mening alleen maar die mening uit elkaar kunnen trekken om zo op de zinnen nutteloze kritiek te kunnen geven. Organisatorisch was het af, dat betekent dat het goed in orde was. Merci Golazo. Mijn vraag was, wie kan me nu uitleggen waarom vele organisatoren HETZELFDE kunnen doen dan Golazo voor 1/10 van de prijs. Ik verduidelijk, dorpskernen afsluiten, mooie parcoursen voor Jan en alleman bouwen, vele duizenden bikers kunnen ontvangen, zelfde soort bevoorradingen geven, en idd GEEN lelijk gesponsord t-shirt meegeven (soms wel gesponsorde energiereep, gesponsord drankje of dergelijke). Dat moet zeker niet! Maar een lelijk t-shirt? Geef dan niks dan maakt een ezel daar geen opmerking over. Blij dat ik een ezel ben, die stoot zich nooit aan dezelfde steen, er zijn er anderen hier. Maar ik respecteer hun mening ten volle. De festivalweide van Werchter ligt vlak in mijn buurt, veel volk, prijzig etc etc, waar worden de beste concerten georganiseerd? In kleinere echte concertzalen. En das hier bij Golazo krek hetzelfde. Winst primeert, en dat mag. Maar een ezel verliest maar één keer zijn centen als hij elke week op tientallen TT's elke week hetzelfde kan beleven. Jongens have fun, volgende keer bij Golazo. Ik zal dat ook hebben.
Getver man toch, zo kakken voor ne stomme t-shirt. Wees verdomme allemaal eens blij dat er mensen bestaan die dergelijke dingen, (groot of klein) willen organiseren. Als je een avondje op café doorbrengt zal je niet toekomen met 45euro...
bikerstev
Mountainbiker

Post by bikerstev »

Grinta! wrote:
Croc14 wrote:Voor zij die niet kunnen lezen, en ipv na te denken over een mening alleen maar die mening uit elkaar kunnen trekken om zo op de zinnen nutteloze kritiek te kunnen geven. Organisatorisch was het af, dat betekent dat het goed in orde was. Merci Golazo. Mijn vraag was, wie kan me nu uitleggen waarom vele organisatoren HETZELFDE kunnen doen dan Golazo voor 1/10 van de prijs. Ik verduidelijk, dorpskernen afsluiten, mooie parcoursen voor Jan en alleman bouwen, vele duizenden bikers kunnen ontvangen, zelfde soort bevoorradingen geven, en idd GEEN lelijk gesponsord t-shirt meegeven (soms wel gesponsorde energiereep, gesponsord drankje of dergelijke). Dat moet zeker niet! Maar een lelijk t-shirt? Geef dan niks dan maakt een ezel daar geen opmerking over. Blij dat ik een ezel ben, die stoot zich nooit aan dezelfde steen, er zijn er anderen hier. Maar ik respecteer hun mening ten volle. De festivalweide van Werchter ligt vlak in mijn buurt, veel volk, prijzig etc etc, waar worden de beste concerten georganiseerd? In kleinere echte concertzalen. En das hier bij Golazo krek hetzelfde. Winst primeert, en dat mag. Maar een ezel verliest maar één keer zijn centen als hij elke week op tientallen TT's elke week hetzelfde kan beleven. Jongens have fun, volgende keer bij Golazo. Ik zal dat ook hebben.
Getver man toch, zo kakken voor ne stomme t-shirt. Wees verdomme allemaal eens blij dat er mensen bestaan die dergelijke dingen, (groot of klein) willen organiseren. Als je een avondje op café doorbrengt zal je niet toekomen met 45euro...
+1 =D> =D>
TomFeyaerts
Mountainbiker

Post by TomFeyaerts »

Ik heb mij ingeschreven, mijne t-shirt af gaan halen en dan direct terug naar huis gegaan. Want daar draait het toch om? een t-shirt om mee te stoefen :lol:
Het was een leuke dag en heb er met de vrienden en de vrouwen die zijn af gekomen van genoten. De pinten waren lekker achteraf en de zon scheen. Aan alle klagers en zagers "ga op de weg rijden"
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Denk dat de wedstrijd rijders tegenwoordig blij mogen zijn dat er zo nog iets georganiseerd wordt in België. Als je meestal enkel TT's rijdt is dit zeker een dure bedoening. Ik vond het ook duur maar zeker de moeite, zelfs aan bevoorrading crew mensen wat eten en drinken aangaven zodat je niet moest stoppen. Nog nooit gezien. Kijk al uit naar de roc d'azur!!
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

Ik vond het zijn geld wel waard. Leuke mobilhome plaats boven aan de startklim, pendelbus om naar het dorpje te gaan en terug. Leuke aangelegenheden,...Parcours was zeer leuk, mocht voor mij wat technischer, maar klopt dat als je er 1000 man over jaagt dat het dan alleen nog meer file is.

Jammer eigenlijk dat al die marathons zo veel volk aantrekken :lol: . Anders konden technischere parkoers worden samengesteld zonder al te veel files
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Als iedereen hier gaat verkondigen dat de prijzen ok zijn zal het niet lang duren of de drie grootste marathons van belgie ook opslaan . De prijzen van theux malmedy en waimes zijn terecht en beter georganiseerd .Vind zulke evolutie zeer slecht voor onze sport !
indy
Mountainbiker

Post by indy »

Ik ga me niet uitspreken over de vraag of de prijs voor de Roc d'Ardenne al dan niet te hoog was, maar ik wil iedereen die kritiek heeft op de hoge prijzen wel uitnodigen om anders zelf eens te proberen iets dergelijks te organiseren. Je zal rap merken dat je er voor 10 € of 15 € per deelnemer niet (of toch heel moeilijk) zal geraken...

Je mag niet vergeten dat er heel veel geld gaat naar zaken waar de meeste deelnemers (gelukkig maar) nooit gebruik van moeten maken, zoals medische assistentie, pechverhelpingsdiensten, enz... maar waarvan je wel blij bent dat ze er zijn als je ze ooit nodig hebt. Op elke kruising seingevers zetten en dergelijke is trouwens ook niet gratis...

Samengevat: wees blij dat er mensen/organisaties zijn die nog iets willen organiseren. Je kan niet langs de ene kant klagen dat er te weinig mooie organisaties zijn in België, maar langs de andere kant bestaande of nieuwe organisaties bekritiseren wegens te duur.
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

Wat golazo betreft: is dit niet een grote organisatie die voltijdse werknemers in dienst heeft die over het hele jaar allerlei zaken organiseerd (van mountainbiketoestanden to survivalruns)? Als het antwoord hierop "ja" is dan moeten zij ook deze mensen betalen hé, en vanwaar komt dat geld?..... Als het dan goed georganiseerd is, kan ik indy alleen maar gelijk geven als hij zegt : "Je mag niet vergeten dat er heel veel geld gaat naar zaken waar de meeste deelnemers (gelukkig maar) nooit gebruik van moeten maken, zoals medische assistentie, pechverhelpingsdiensten, enz... maar waarvan je wel blij bent dat ze er zijn als je ze ooit nodig hebt. Op elke kruising seingevers zetten en dergelijke is trouwens ook niet gratis..."
En nog iets waar ik "indy" gelijk geef: "wees blij dat er mensen/organisaties zijn die nog iets willen organiseren. Je kan niet langs de ene kant klagen dat er te weinig mooie organisaties zijn in België, maar langs de andere kant bestaande of nieuwe organisaties bekritiseren wegens te duur." Al stond ik vroeg ook sceptisch tov golazo, maar als het goed is moet het ook gezegd worden!!
Post Reply