German A Kilo vork ervaring

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nikd
Mountainbiker

German A Kilo vork ervaring

Post by nikd »

Hallo,

Ik ben bezig om een 29-er samen te stellen.
Mijn ideale fiets wordt er ene met HS33 velgremmen en een verende vork, met goede lockout.

Momenteel rijd ik met een Cannondale Trail HS33 in combinatie met de crossmax wielen tubeless.
Alles is perfect aan die fiets voor mij, alleen is het een 26" en is het tijd om over te stappen naar 29".

Heel vervelend is dat er bijna geen merken meer zijn die vorken verdelen met nokken voor V-brakes.
De enige die ik vind zijn die van German:A Kilo. Volgens de fabrikant super werking, super licht, enz maar weinig gebruikers ervaring te vinden.

Zijn er hier met gebruikerservaringen? Duurzaamheid, want ze bestaan blijkbaar al heel lang en de vele lagers worden wel eens in vraag gesteld, service en onderhoud?

Mijn gebruik is vooral crossduathlon en triathlon in België, dus meestal de snellere omlopen en wat amusements gebruik in de Ardennen, maar ook daar kwam mijn Fatty nooit tekort voor hetgeen ik er doe.

Alvast bedankt,

Niki
Real Epic '89
Mountainbiker

Re: German A Kilo vork ervaring

Post by Real Epic '89 »

Hier iemand met een slechte service ervaring.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=108857" onclick="window.open(this.href);return false;
nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

Oei,

"de werking is super, maar de degelijkheid is waardeloos", zegt er eentje.

Het ziet er naar uit dat ik mij zal moeten laten veroordelen tot schijfremmen.

:evil:
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Waarom laten veroordelen tot schijfremmen?? Die begrijo ik niet zo
nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

Tja, de eeuwige discussie.

Ik heb 2 fietsen gehad met schijfremmen oa XT's en 2 met magura's.
Met die magura's nooit geen problemen en amper blokken vervangen. Perfecte doseerbaarheid, bijna evengoed of schijven.

Met schijven al serieus in de problemen gekomen, oa tijdens een verzopen Cimes de Waismes en winterduathlon van Kasterlee. Met HS33 blokjes moest ik zelfs nooit aan mijn remmen denken.

Als je dan telkens 40€ blokjes moet steken, remleidingen die uitgelopen zijn, enz.

Dus, vandaar....
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Ik wil hier idd geen discussie starten over wel of geen schijven. Maar tegenwoordig hoef je echt niet meer bang te zijn voor schijvremmen hoor. Zeker niet als je de juiste kiest. Ik heb met mijn Hope remblokken 1,5 seizoen gereden, en heb ze in die tijd echt niet gespaard.

Hope is erg goed bestendig tegen modder, maar de nieuwe Shimano ook. Die hebben servo wave techniek, dat betekent dat de blokken extra ver van de schijven staan. Dit lossen ze op doordat deblokken eerst heel snel naar de schijf bewegen, en het 2de deel van de slag op normaal tempo
carlos bananas
Mountainbiker
Location: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Post by carlos bananas »

Ik heb een tijd een 1.3 kilo vork gehad in men 29"
comfort is zeer goed maar stuurt niet zo scherp als men fox tera 15mm seekas.
Standaard lagers zijn niet zo goed en er zit ook geen vet in. Best eerst vork demonteren en vet in de lagers doen.
Ik gebruikte daarna rwc max bearings. deze gaan langer mee.
Voor wisselstukken en tools om de speciale bouten los te maken kan je rechtstreeks bij hun bestellen.
Deze had ik binnen de week ontvangen.
Real Epic '89
Mountainbiker

Post by Real Epic '89 »

Ik zou in jou geval toch voor die german A vork kiezen. Je zal tegen meer onderhoud aanlopen maar met jou gebruik waarin je maar af en toe bergen ziet hebben die Magura's wel erg veel voordeel. =D>

Gewoon zorgen dat je die lagers op vooraad hebt. Zullen wel altijd zaterdag de avond voor de race kapot gaan. :-k
nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

Dank u voor de reacties.
Misschien moet ik toch maar mee gaan met de flow en doen zoals iedereen en met schijven rijden.
Mijn fietsmaker zei ook al zoiets over die meer ruimte tussen de schijven, maar ja, dat maakten ze me 8 jaar geleden ook al wijs.

Die Kilo lijkt me volgens de berichten ook niet alles. Als je al eens constant lagers op stock moet liggen hebben.
Bovendien heb ik toch liever iets waarvan ik makkelijk de stukken kan gaan halen bij een dealer in de buurt.

Als het dan nog eens extreem wordt voor de blokken kan ik nog altijd mijn oud vehikel uithalen met de Magura's.

Dank u mannen, ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb.

Groeten,

Niki
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Als je schijfremmen van 8 jaar geleden gaat vergelijken met de huidige dan kan je wel eens voor verassingen komen te staan..
Post Reply