Decatlon transporthoes

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Decatlon transporthoes

Post by bip bip »

iemand ervaring met de decathlon transporthoes? Iemand al geprobeerd er een
hardtail 29er ( medium) in op te bergen?

http://www.decathlon.be/transporthoes-id_8023151.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

grt,
bip bip
morgoth924
Mountainbiker
Location: Sette, Tout Terrain, Locomotief, Achielle, Raptobike, Waw

Re: Decatlon transporthoes

Post by morgoth924 »

Ik heb deze hoes in combinatie met een bike board van rose. Degelijke tas met aan de binnenkant velcro lussen om je wielen mee te fixeren. Onderaan de hoes zitten ronde noppen, eentje staat pal in het midden en zit dus midden onder de plank van het bike board, geen stabiele combinatie, geheel moet altijd tegen een muur staan. Zonder bike board zul je hier geen last van hebben, maar dan moet je iets verzinnen zodat achterderrie en kettingbladen niet op de grond steunen;
Bij mij gaat er een 26" rigid in, of 28" wielen met mtb banden gaan passen, weet ik niet, 28" wielen met 28mm wegbandjes past wel.
Het stuur 90° draaien en mijn ergon bc3 steekt nog net uit de tas, voor mij geen probleem.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Kan er ZEKER in.
Ik heb er om naar de Roc te gaan een specialized epic expert carbon 29er in Large in gekregen.
NIKS moeten losmaken of verdraaien.
Gewoon zo er in, was nipt met het stuur maar dan nog kon ik bvb het stuur losmaken.
En de zadelpen zit er redelijk ver uit bij mij.
Wielen zitten in een zijvak.

Is wel niet zo beschermend, ik heb er van die mousse buizen rond gedaan op vele plaatsen.
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

prideandglory1891 wrote:Kan er ZEKER in.
Ik heb er om naar de Roc te gaan een specialized epic expert carbon 29er in Large in gekregen.
Gewoon zo er in, was nipt met het stuur maar dan nog kon ik bvb het stuur losmaken.

Is wel niet zo beschermend, ik heb er van die mousse buizen rond gedaan op vele plaatsen.
TOP! dan weet ik wat gedaan voor mijn TGV verplaatsing naar de Roc!
Toch nog één vraagje; hoe zit de achterderrie beschermd of steunt deze gewoon los op de bodem van de tas?

grt,
bip bip
prideandglory1891
Mountainbiker

bip bip wrote:
prideandglory1891 wrote:Kan er ZEKER in.

TOP! dan weet ik wat gedaan voor mijn TGV verplaatsing naar de Roc!
Toch nog één vraagje; hoe zit de achterderrie beschermd of steunt deze gewoon los op de bodem van de tas?

grt,
bip bip
Jammergenoeg wel. Maar je kan (ik denk bij bvb Rose) een soort mousse kopen waar je uw derrie kan door beschermen. Ik heb er ook zo een grote ronde buis rond gedaan. Maar dan steunt hij nog effectief op de derrie. Je kan hem eventueel ook losmaken?

TIP als je met de tgv gaat. Wees vroeg en als het een dubbeldek is, ga direct naar boven en zet uw fiets in de gang, maak hem vast met een slotje.
Zo was onze heenreis. Terugreis was een RAMP, fiets stond in de ruimte waar je moet instappen (geen dubbeldek) en bij iedere halte moest je klaar zijn om eventueel uw fiets te verzetten zodat de mensen konden op stappen.
Dit doe je best zelf want de meeste niet fietsers zien zo'n fietszak als iets hinderlijk en zijn daar niet zo voorzichtig mee.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Pak een blok hout, iets breder dan je achterbrug en iets hoger dan je derrie uitsteekt.
Bind/tape die voor je derrie onder je achterbrug en je derrie raakt de grond niet meer.
Simpele en goedkope manier om je derrie te beschermen.

Nog simpeler is om de derrie eraf te schroeven en aan de binnenkant van je frame te tapen tijdens transport.
Je kan alle kabels en dergelijke gewoon laten zitten.

Als je nog een oude versleten achternaaf hebt,
span die in je achterbrug tijdens transport.
Dan kan je frame niet samengedrukt worden.
Heb je geen oude naaf, gebruik dan een stuk schroefdraad en wat bouten/washers.

Je kan je frame nog wat extra bescherming geven als je alle buizen inpakt in isolatiebuizen (die dingen die ze rond een buis doen bij verwaming ed).
Te koop bij elke doe het zelf zaak, en kost maar een paar euro.
prideandglory1891
Mountainbiker

Die buizen heb ik dus ook gebruikt. Héél handig!
bip bip
Mountainbiker

Post by bip bip »

Thx voor de tips, mannen!
ik ga het er op wagen met deze draagtas en hopelijk valt de verplaatsing met de TGV naar
Fréjus wat mee ( ook voor de bike :-D ).

grt,
bip bip
Post Reply