Roc D'Ardenne (Houffalize) - 2-4 mei 2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowflyer
Mountainbiker

Re: Roc D'Ardenne (Houffalize) - 2-4 mei 2014

Post by lowflyer »

+1 Jervanheg
greendoc
Mountainbiker

Post by greendoc »

De Roc zit er weeral op!

Kheb me goe geamuseerd alleen ben ik een beetje op men honger blijven zitten... Had het marathon parkoers toch wel technischer verwacht. Zeker in de afdalingen, bijna geen moeilijkheidsgraad te bespeuren.

Enneh... Ivm. die 45 eurokes, gezien de omvang van het event vind ik dit een normale prijs.
QM
Mountainbiker

Post by QM »

jervanheg wrote:
Croc14 wrote:Als iemand mij de meerwaarde kan uitleggen van een professionele Golazo organisatie, dat hij het dan doet. O ja, organisatorisch was het af (net zoals bij de meeste TT toertochten, georganiseerd door liefhebbers). Goed afgepijld, dezelfde bevoorrading als overal.
Dus: Organisatie goed, bevoorrading goed, uitpijling goed, parcours goed. Wat verwachtte je nog meer voor je 45 euro? Dat ze wat hogere bergen gingen aanmaken? Kaviaar op de bevoorradingen?
Croc14 wrote: Je moet al een "gestampten boer" zijn om in die streek geen mooi parcours te maken. Je moet wel degelijk een "gestampten boer" zijn om voor 45€ zo'n afschuwelijk (en hoogstwaarschijnlijk gesponsord) t-shirt te geven aan elke deelnemer.
Okee, wat een significant minpunt zeg, dus laten we daar maar even over gaan kankeren! Wat een LELIJK kleur van shirt! Shame on you, Golazo, hierdoor is gans mijn weekend verpest!
Croc14 wrote: 2 keer meer dan 20 minuten stilgestaan bij de oversteek van een rivierTJE. Aan de wachttijden dacht ik dat we het Albertkanaal moesten oversteken.
For the record: ook bij de Roc d'Azur moet je wel eens 20 minuten aanschuiven hoor, als je wat verder in de startbox staat. Maar ja, voor 45 euro konden ze die rivier toch wel een dagje omleiden he. Of een viaduct erover leggen.
Croc14 wrote: Enfin, ik ben blij dat ik het gereden heb, maar net zoals bij hun weg-organisaties éné keer, en nooit meer.
Euh.... ezel... steen?
Croc14 wrote: Ik zie echt geen verschil, behalve de deelname prijs.
Een gans dorp ontruimd. Straten verkeersvrij. Politie. Ambulance op standby. Reuzeparkings, gemaaid en begeleid. Shuttlebussen. Stands. Transport van deelnemers. Duizend nadars. Massage. Honderden medewerkers. 6 evenementen op 3 dagen. Kenny Belaey. Gratis wedstrijd MTB kijken. Je moet al stekeblind zijn om "echt geen verschil te zien". Misschien maakte dat alles voor JOU geen verschil - maar opnieuw, wat had je dan wél verwacht toen je je inschreef?

Ik ben OOK geen fan van de ultracommerciele aanpak van Golazo, ik vind/vond het OOK duur, maar... je kreeg hier wel degelijk wat in de plaats; een foutloos en leuk evenement. Behalve voor azijnpissers natuurlijk, die zouden zelfs klagen over de kleur van de gratis shirts.
+1 =D>
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

jervanheg wrote:
Croc14 wrote:Als iemand mij de meerwaarde kan uitleggen van een professionele Golazo organisatie, dat hij het dan doet. O ja, organisatorisch was het af (net zoals bij de meeste TT toertochten, georganiseerd door liefhebbers). Goed afgepijld, dezelfde bevoorrading als overal.
Dus: Organisatie goed, bevoorrading goed, uitpijling goed, parcours goed. Wat verwachtte je nog meer voor je 45 euro? Dat ze wat hogere bergen gingen aanmaken? Kaviaar op de bevoorradingen?
Croc14 wrote: Je moet al een "gestampten boer" zijn om in die streek geen mooi parcours te maken. Je moet wel degelijk een "gestampten boer" zijn om voor 45€ zo'n afschuwelijk (en hoogstwaarschijnlijk gesponsord) t-shirt te geven aan elke deelnemer.
Okee, wat een significant minpunt zeg, dus laten we daar maar even over gaan kankeren! Wat een LELIJK kleur van shirt! Shame on you, Golazo, hierdoor is gans mijn weekend verpest!
Croc14 wrote: 2 keer meer dan 20 minuten stilgestaan bij de oversteek van een rivierTJE. Aan de wachttijden dacht ik dat we het Albertkanaal moesten oversteken.
For the record: ook bij de Roc d'Azur moet je wel eens 20 minuten aanschuiven hoor, als je wat verder in de startbox staat. Maar ja, voor 45 euro konden ze die rivier toch wel een dagje omleiden he. Of een viaduct erover leggen.
Croc14 wrote: Enfin, ik ben blij dat ik het gereden heb, maar net zoals bij hun weg-organisaties éné keer, en nooit meer.
Euh.... ezel... steen?
Een gans dorp ontruimd. Straten verkeersvrij. Politie. Ambulance op standby. Reuzeparkings, gemaaid en begeleid. Shuttlebussen. Stands. Transport van deelnemers. Duizend nadars. Massage. Honderden medewerkers. 6 evenementen op 3 dagen. Kenny Belaey. Gratis wedstrijd MTB kijken. Je moet al stekeblind zijn om "echt geen verschil te zien". Misschien maakte dat alles voor JOU geen verschil - maar opnieuw, wat had je dan wél verwacht toen je je inschreef?

Ik ben OOK geen fan van de ultracommerciele aanpak van Golazo, ik vind/vond het OOK duur, maar... je kreeg hier wel degelijk wat in de plaats; een foutloos en leuk evenement. Behalve voor azijnpissers natuurlijk, die zouden zelfs klagen over de kleur van de gratis shirts.
+1!
Simpson
Mountainbiker

Post by Simpson »

Ik moet Jer ook bijtreden , heb zelfs geen minuut moeten aanschuiven bij bruggetje of de beek onderweg .
En oké, het was eigenlijk niet technisch maar het is dan ook een tocht waarbij ook jan en alleman aan de start komt en niet iedereen over de nodige technische bagage beschikt , zodat de organisatie iets moet doen ivm. verzekering .

Dus ja , ik heb een leuk weekend gehad met dank aan Golazo die toch iets doet voor alle mountainbikers en het leuke Belgische weer .
Voor het T-shirt heb ik ook bedankt , al was het maar omdat mijn bonnetje nog in de wagen lag , bovenaan op de gratis parking .
Croc14
Mountainbiker

Post by Croc14 »

Voor zij die niet kunnen lezen, en ipv na te denken over een mening alleen maar die mening uit elkaar kunnen trekken om zo op de zinnen nutteloze kritiek te kunnen geven. Organisatorisch was het af, dat betekent dat het goed in orde was. Merci Golazo. Mijn vraag was, wie kan me nu uitleggen waarom vele organisatoren HETZELFDE kunnen doen dan Golazo voor 1/10 van de prijs. Ik verduidelijk, dorpskernen afsluiten, mooie parcoursen voor Jan en alleman bouwen, vele duizenden bikers kunnen ontvangen, zelfde soort bevoorradingen geven, en idd GEEN lelijk gesponsord t-shirt meegeven (soms wel gesponsorde energiereep, gesponsord drankje of dergelijke). Dat moet zeker niet! Maar een lelijk t-shirt? Geef dan niks dan maakt een ezel daar geen opmerking over. Blij dat ik een ezel ben, die stoot zich nooit aan dezelfde steen, er zijn er anderen hier. Maar ik respecteer hun mening ten volle. De festivalweide van Werchter ligt vlak in mijn buurt, veel volk, prijzig etc etc, waar worden de beste concerten georganiseerd? In kleinere echte concertzalen. En das hier bij Golazo krek hetzelfde. Winst primeert, en dat mag. Maar een ezel verliest maar één keer zijn centen als hij elke week op tientallen TT's elke week hetzelfde kan beleven. Jongens have fun, volgende keer bij Golazo. Ik zal dat ook hebben.
dikken
Mountainbiker
Location: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Post by dikken »

Super geamuseerd ! Wat een weekend en wat een organisatie !
Zelf de marathon gereden, de zoon de roc d'ardenne en de xco op zaterdag.
Leuke sfeer tijdens de Ruelle in het centrum op zaterdag avond.
Sport in de breedte !

Kritiek op het parcours is dikke zever, heb al drie keer de LCMT gereden en ben nu terug in bossen en op wegelkes geweest waar we nog niet geweest waren.
Diegenen die het niet technisch genoeg vonden ; volgend jaar met de FUN B eens meedoen aan de Vayamundo XCO wedstrijd ; pamperkes meebrengen !
bramf
Mountainbiker

Post by bramf »

Voor mij mijn eerste marathon, en ik vond het evenement zeer geslaagd. Organisatie was uitstekend, en voor en beginner fijn om te weten dat er op elke hoek een seingever staat die kan helpen als er iets mis is. Bevoorradingen waren in orde, technische ondersteuning ook. Vriend van mij ontdekte dat hij speling op zijn achterwiel had, hebben ze nog voor de start kunnen regelen.

Parcours was voor mij technisch genoeg en de hoogtemeters tikten mooi aan. Over het algemeen een goede sfeer, met veel extra's (fietsen kijken op HBD, wedstrijden kijken, verkeersvrij,..). Zou volgend jaar zeker opnieuw deelnemen!
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

jervanheg wrote:
Okee, wat een significant minpunt zeg, dus laten we daar maar even over gaan ..... Wat een LELIJK kleur van shirt! Shame on you, Golazo, hierdoor is gans mijn weekend verpest!
Euh.... ezel... steen?

+10 Zeker weten. We zouden als mountainbiker content moeten zijn dat een organisatie als Golazo mee zijn schouders zet onder het mtbwereldje. Wie gaat het hier anders doen in Belgie. Wat had je dan gedacht, dat je voor 5€ inschrijving en de opbrengs van wa pinten achteraf zo een organisatie op poten kan zetten. Ik heb daar ne wree wijzen dag gehad, schoon weer, tof parcours, schoon weer,... Der zijn natuurlijk altijd memmers maar ik heb al 45€ aan veel slechtere ding uitgegeven dan aan de roc gisteren. Mij zien ze volgend jaar zeker terug.
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

Kritiek op de prijs na het evenement is een beetje zwak.
Je weet perfect op voorhand wat je gaat krijgen voor je geld.
Aan jou om uit te maken of je het eraan wilt geven.
Trouwens de echter Roc is nog duurder. En daar klaagt niemand over.
Blijkbaar ook kritiek dat het niet technisch genoeg was.
Er waren nu al een hoop files, wat moet dat niet gegeven hebben als het echt technisch was.
Je moet met zo'n evenement rekening houden met iedereen. Dat geld trouwens voor iedere TT.
Als je het overdreven zwaar gaat maken heb je het jaar erop een pak minder volk. (Enige uitzondering is misschien de RDHF)
Post Reply