04/05/2014 Peruwelz 3e La Peruwelzienne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slooverke
Mountainbiker

Re: 04/05/2014 Peruwelz 3e La Peruwelzienne

Post by slooverke »

Wat een superleuke tocht daar in Peruwelz!!!

Samen met mijne maat vertrokken voor een toertocht op een voor mij onbekend terrein.....
Omdat ik reeds 103 km in de benen had van gisteren te Diksmuide en niet wetend wat er ons hier voor de wielen zou worden geschoven, hadden we besloten om voor de 50 km te kiezen, en ik moet zeggen, geen seconde spijt van onze beslissing!!!!

Twee mooie terrils de ene al zwaarder dan de andere, maar uiteindelijk toch tot boven zonder voet aan de grond te zetten, en dan die supermooie en lange passage door het bos van Bonsecour, dat was echt genieten, want op een bepaald moment sprong er ongeveer 10 meter voor mij een ree over de boswegel........

Met twee goede Ravito's en een schitterend parcours was het echt een voormiddag super genieten in La Wallonië!!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

Na nu reeds enkele VTT's gereden te hebben in wallonie en Noord Frankrijk, staat deze toch echt wel in mijn persoonlijke top 3

Bij leven en welzijn, komen we hier volgend jaar vast en zeker terug aan de start en dan voor de volle 60 km, want vervelen kan het hier toch echt niet doen..... =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Grinta!
Mountainbiker

Post by Grinta! »

Ik vergat er bij te zeggen dat ik zelden een rit gereden heb met zo'n hoog offroad-percentage!
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

slooverke wrote:Wat een superleuke tocht daar in Peruwelz!!!

Samen met mijne maat vertrokken voor een toertocht op een voor mij onbekend terrein.....
Omdat ik reeds 103 km in de benen had van gisteren te Diksmuide en niet wetend wat er ons hier voor de wielen zou worden geschoven, hadden we besloten om voor de 50 km te kiezen, en ik moet zeggen, geen seconde spijt van onze beslissing!!!!

Twee mooie terrils de ene al zwaarder dan de andere, maar uiteindelijk toch tot boven zonder voet aan de grond te zetten, en dan die supermooie en lange passage door het bos van Bonsecour, dat was echt genieten, want op een bepaald moment sprong er ongeveer 10 meter voor mij een ree over de boswegel........

Met twee goede Ravito's en een schitterend parcours was het echt een voormiddag super genieten in La Wallonië!!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

Na nu reeds enkele VTT's gereden te hebben in wallonie en Noord Frankrijk, staat deze toch echt wel in mijn persoonlijke top 3

Bij leven en welzijn, komen we hier volgend jaar vast en zeker terug aan de start en dan voor de volle 60 km, want vervelen kan het hier toch echt niet doen..... =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Dit kan ik volledig beamen!! Minder lastig en technisch dan in Cuesmes-Mons vorige week maar de streek is minstens zo prachtig!! Met de zon erbij en uitstekende bevoorradingen, was dit een topritje :bounce: :bounce:

Ik heb gekozen voor de 60 km. en die 10km. extra was voorzien met prachtige technische singletracks en enkele extra hoogtemeters! Dus, het was zeker de moeite en een aanrader voor volgend jaar :-D :-D :-D

Hopelijk valt hij volgend jaar niet nog eens tezamen met Leernes want die staat ook op mijn verlanglijstje [-o<
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

hier ooit gestart bij de eeste editie met zeer weinig vlamingen....en nu moest ge zoeken naar de franse taal,zelf org deed zijn best int vlaams.Onderweg precies reunie van de bikers hier op tforum,kwamen uit alle windstreken.Voor de eerste maal de 60 ier afgebold en moet zeggen de extra lus is een must.Bepijling perfect,bevoorraadingen=buvetten,gezellige après.Deze toctht zal aan veel frigoos hangen volgend jaar en hopelijk niet samen met leernes of houffalize......ma kvrees ervoor.

film volgt en twordt weer ne lange

ps kheb gehoord dat sommige forumbikers meer zullen moeten betalen wegens te veel bissen en offparcour. :-" :-"
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Hier voor het 2e jaar op rij gestart, gekozen voor de 60 km.
En zoals hier al gezegd : parcours, bepijling, situering van de bevoorradingen op het parcours : 10/10.
Maar ik wil bij al het (terechte) positieve dat hier geschreven wordt toch ook een kleine kanttekening maken : voor een organisatie die 5,00 euro vraagt zouden ze wel mogen voorzien in een beetje accommodatie om u nadien te kunnen deftig wassen.
Wat er daar vandaag aan doucheruimte in dat totaal vervallen zwembad aangeboden werd is niet in de lijn met de rest van de organisatie.
Vorig jaar lag de start op het nabij gelegen voetbalterrein en daar kom je tenminste een warme douche nemen alvorens 1 uur in de auto te kruipen voor de terugrit.
mountainbiker66
Mountainbiker

Post by mountainbiker66 »

spiermassa wrote:hier ooit gestart bij de eeste editie met zeer weinig vlamingen....en nu moest ge zoeken naar de franse taal,zelf org deed zijn best int vlaams.Onderweg precies reunie van de bikers hier op tforum,kwamen uit alle windstreken.Voor de eerste maal de 60 ier afgebold en moet zeggen de extra lus is een must.Bepijling perfect,bevoorraadingen=buvetten,gezellige après.Deze toctht zal aan veel frigoos hangen volgend jaar en hopelijk niet samen met leernes of houffalize......ma kvrees ervoor.

film volgt en twordt weer ne lange

ps kheb gehoord dat sommige forumbikers meer zullen moeten betalen wegens te veel bissen en offparcour. :-" :-"
Hoe komt ge daar bij? :^o :^o :^o :^o Wij weten van niets :roll: 8) :-" :-"

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=5529632" onclick="window.open(this.href);return false;
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

Met pijn in het hart, om 1300hr terug in mijn auto gekropen, om met het gezin terug huiswaarts te keren,
nadat we hier een pracht van een rit hadden gereden. terug een mooi parcour, goede bevoorradingen, en
super organisatie. =D> =D> =D> en natuurlijk mooi weer 8) meer moet dat niet zijn .
op pad met de forumbikers t'heeft ook zijn charmes vooral als ze beginnen te bissen en andere oorden
te verkennen. :lol: :lol: maar ken me terug gejeund.
alvast tot de volgende.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Eerste keer dat ik hier aan de start kwam en niet ontgoocheld.

Zaten er hier en daar wat verbindingsstukken in, de technische gedeeltes waar ze naar toe leidden maakten dit ruimschoots weer goed. =D>
2 zeer geslaagde terrilpassage en ook na ravito 2 een mooie technische bospassage. De lus van 60 km bracht ons naar het Lac de Benissart waar ook een erg mooi track uit de hoed getoverd werd.

Vreesde een beetje dat voor de grote afstanden een extra lus zonder veel fun zou volgen om toch aan de km te komen, maar deze extra lussen waren echt een meerwaarde voor het parkoers.

Diverse paden waren lange tijd niet bereden geweest wat bewijst dat deze organisatie de goede tracks wel weet liggen.

Eerder in dit topc werd de vraag gesteld hier of Leernes, maar die vraag is niet eerlijk. Zonder alles uit de kast te halen zijn de tochten in die streek nog beter, maar hier heeft men echt alles gedaan, en met succes, om er een toprit van te maken. Chapeau!! =D>

Eén opmerking, maar niet naar de organisatie toe: hier en daar was bijna rijden door een vuilnisbelt. Wat hebben sommige mensen toch weinig respect voor wat de natuur ons biedt. Geen verwijt naar de organisatie dat ze dit niet ontwijken, integendeel, want dit is de realiteit en misschien gaan de ogen van de mensen open en ziet men dat dit niet kan. Juist door dit te laten zien, maakt de organisatie ook een statement. =D>
bullsmbker
Mountainbiker

Post by bullsmbker »

deze morgen gestart met veel zin voor uitdagingen, en ze zijn allemaal vervuld.wat een toptocht.samen gereden met 6 keybonners ,het was top.63 km met een gm 21,36 ben ik tevreden naar huis terug gekeerd. zeeeeeeekeeeeeer tot volgend jaar [-o< [-o< [-o<
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Waarschijnlijk is dit een rit waar de meest hetero-volle forumbikers de start namen.
Diegenen waar de onderste ledematen nog compleet melkwit zijn en smachten naar een ferme kwak zonlicht.

Het zijn ook diegenen die GEEN irrationele afkeer hebben van die bikers die de liefde binnen hetzelfde geslacht adoreren die hier present tekenden
Of diegenen die zonnebank gebruinde ledematen gaan showen op, pakweg, de Happy-biker-dinges.
We gunnen hen dat pleziertje oprecht.

Mijn grote mond is er zeker niet kleiner op geworden na het rijden van deze rit.
Al heeft het wellicht ook iets te maken met het onbegrensde klimvermogen van mijn bikepartner die al babbelend de lange terrilklim voor zijn rekening nam. Respect !
Ook heeft het iets te maken met deze feilloze organisatie die echt hun uiterste opperste best hebben gedaan om ons een fantastische voormiddag te bezorgen. Respect !

Jadadde !
Post Reply