04/05/2014 - MTB Overijse Toertochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: 04/05/2014 - MTB Overijse Toertochten

Post by Trekkie 800 »

Na veel te lang in de Noorderkempen gereden te hebben de provinciegrenzen nog eens overschreden. Heb de 65 gedaan. Nu weet ik weer waarom ik al die vitessen heb. Bedankt voor een toffe tocht.
swoyk
Mountainbiker

Post by swoyk »

Voor de 50 gegaan, zalige tocht, alles was perfect van begin tot einde

Moest er iemand ne Gps track hebben\ kunnen posten ?

Thx
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Vanmorgen ook grote toer komen rijden, kwam uit op net geen 68km met 1090hm.
Ferm parcours en plezant om in de streek eens in droge omstandigheden te kunnen rijden :-D

Enige minpuntje was dat er bij mijn tweede passage aan de bevoorrading geen druppel drank meer te krijgen was. Er was naar verluid wel iemand onderweg met meer voorraad, maar na 10 minuten wachten ben ik maar doorgereden. (logistiek misschien niet het beste idee om de enige bevoorrading te voorzien in een stuk dat met de wagen moeilijk te bereiken was door die jogging). 200 meter verder stond een drankstand van die jogging, heb daar dan maar mijn bidon laten vullen, die hadden nog meer dan genoeg :-D
Verder was er voor zover ik heb kunnen zien langs beide kanten trouwens enkel hoffelijkheid tussen de bikers en lopers/wandelaars =D>
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

PsYchO66 wrote:
Enige minpuntje was dat er bij mijn tweede passage aan de bevoorrading geen druppel drank meer te krijgen was. Er was naar verluid wel iemand onderweg met meer voorraad, maar na 10 minuten wachten ben ik maar doorgereden. (logistiek misschien niet het beste idee om de enige bevoorrading te voorzien in een stuk dat met de wagen moeilijk te bereiken was door die jogging). 200 meter verder stond een drankstand van die jogging, heb daar dan maar mijn bidon laten vullen, die hadden nog meer dan genoeg :-D
Verder was er voor zover ik heb kunnen zien langs beide kanten trouwens enkel hoffelijkheid tussen de bikers en lopers/wandelaars =D>
waarvoor onze excuses.

Dat van die jogging zijn we 2 weken op voorhand te weten gekomen, dus dat was nog wel wat organisatorisch werk langs beide kanten. Net als het water op was, moesten we wachten tot het grootste deel van de jogging voorbij was, vandaar dat er even geen water was.

Bedankt aan alle bikers voor hun hoffelijkheid !!!

8)
rx-ke
Mountainbiker

Post by rx-ke »

Leuke tocht in een prachtige lokatie!
Na 30km. een dikke steen tegengekomen in afdaling en daar ging mijn achterband.
Alvast nog nen dikke merci aan de hulpvaardige persoon van de organisatie, die mij nadien geholpen heeft met de fietspomp =D>
Tot volgend jaar dus.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Dit was een topper =D> .
Dankzij het droge parcours ging het vlot en snel.
Nergens 'onmogelijke' toestanden tegengekomen.
Op sommige afdalingen moest er wat geconcentreerder gereden te worden om niet in een geul te verzeilen of een dikke tak of steen te ontwijken.
Vooral naar het einde toe zaten er een paar mooie 'laat-maar-lopen'-exemplaren bij.
Prachtige landschappen en kleine slapende dorpjes onderweg, rond Graven en Huldenberg gaven een echt Ardennengevoel.
Ondanks de langere droge periode toch hier en daar nog wat plassen of een drassig stukje tegengekomen, bij regenweer moeten dit echte ploeterstukken zijn imo.
Met een dikke 68km op de teller de fiets in de koffer geladen, snel onder de douche en zodoende nog wat kunnen genieten in het zonnetje op de aprés met een hamburger en nen bruinen.
Ik voelde me bevoorrecht om zulk een voormiddag te mogen beleven =D> .
Moesj
Mountainbiker

Post by Moesj »

Samen met de vriendin de 40km gedaan.
Ik kan de positieve commentaren hier alleen maar beamen.
Mooie tocht in een prachtig weertje. Toch redelijk pittig af en toe.
Volgend jaar weer present!

Wie de tocht graag eens herbeleeft:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Best op HD-kwaliteit (1080p) zetten voor de beste beelden.
geertm1969
Mountainbiker

Post by geertm1969 »

Toen ik boven op een helling kwam was er iemand van de organisatie foto's aan het nemen.

Staan deze ergens? Of komen deze binnenkort online?
Pirgy
Mountainbiker

Post by Pirgy »

Ik vond het ook een mooie tocht, leuk en afwisselend met weinig asfalt. Door de lange droogte idd een zeer snel parcours. Spijt dat ik maar voor de 55km heb gekozen maar moest wel nog thuis geraken ook met de fiets. Bij thuiskomst kwam ik op 115km en was nog niet leeg gereden met zo'n 1900hm in de benen. Laat de Bemc maar komen.

Mss een tip voor de organisatie, waar de bevoorrading was waren ook huizen. Spreek deze mensen op voorhand aan om evt water kunnen bij te tanken van de kraan. Dat is even goed en sneller gedepanneerd!
Wat de powergel betreft, idd jammer dat hij vervallen was maar hij was nog niet slecht. Heb eentje genomen vooraleer naar huis terug te keren en het smaakte en deed zijn werk.

Zeker tot volgend jaar!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Filmpje hier te bekijken : " onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's alhier : https://plus.google.com/photos/11328548 ... banner=pwa" onclick="window.open(this.href);return false;

8)
Post Reply