27/04/2014 Droeshout-Opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
barty
Mountainbiker

Re: 27/04/2014 Droeshout-Opwijk

Post by barty »

Gisteren hier ook voor het eerst gestart in een voor mij onbekende streek om te fietsen.
Aanvankelijk was ik totaal niet van plan om deze tt te rijden maar door mechanische pech in Oudenaarde na 60 km,waardoor ik niet kon uitrijden, zaterdagavond beslist om hier dan ook te starten en... heb het me niet beklaagd! Om 7u 45 de fiets op voor een tocht in het "onbekende"
Schitterende tocht met van alles wat, snelle stofbaantjes, beetje klimmen , beetje dalen ( voor de één lukt dat al wat beter dan de ander :-? :lol: ), draaien en keren :bounce: en uitstekend fietsweer 8) 8)
Hier en daar wel eens moeten rechtsomkeer maken omdat ik afslag gemist had maar dat kon de pret niet drukken.
Aangekomen na 106 km met 1.176 hm , na een mooie zondagvoormiddag.

Absoluut voor herhaling vatbaar! :bounce: =D>
phille
Mountainbiker

Post by phille »

merci aan de mannen van straf in bergaf ik was zeer aangenaam verrast !

die doorsteek paden met gras en bulten is echt wel fully terrein, ik hing serieus aan de rekker met mijne hardtail
100k PERFECT op 100k afklokken moet je kunnen !!!

de organisatie moet echt wel die passages met heen/weer verkeer aangeven is veel te gevaarlijk alsook vewrarrend
Crish Biker
Mountainbiker

Post by Crish Biker »

Op den après is er een geldbeugel blijven liggen uit het "verre West-Vlaanderen" (?), veronderstellen we......
"Ticketjes" uit die regio behoren tot de inhoud.
Een seintje en we zorgen ervoor dat dit opnieuw bij de rechtmatige eigenaar(s) geraakt.
Crish Biker
Mountainbiker

Post by Crish Biker »

arlettemarcel wrote:Vandaag volgens mij als enige Nederlander (aan het parkeerterrein te zien) vertrokken voor de afstand van 85 km. Al met al tot volgend jaar :-D
[-X [-X Er zijn ook minstens 4 Rotterdammers gespot..... :-D
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Crish Biker wrote:Op den après is er een geldbeugel blijven liggen uit het "verre West-Vlaanderen" (?), veronderstellen we......
"Ticketjes" uit die regio behoren tot de inhoud.
Een seintje en we zorgen ervoor dat dit opnieuw bij de rechtmatige eigenaar(s) geraakt.
zie PB
Last edited by tram4 on Mon 28 Apr 2014 15:14, edited 1 time in total.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

tram4 wrote:er zit geen kaart van de bond in omdat ik die ook al eens verloren ben.
:-D
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Vlotte organisatie, en een meer dan degelijke tocht - zo vaak door 't veld rijden is niet meteen mijn ding, maar dat weet je hier op voorhand - de streek is niet vergeven van de bossen.

Van alle tochten hier in de buurt, is dit toch één van de betere, niet alleen wat betreft organisatie, maar ook parcours: door de lange afstanden doe je alle leuke stukken in één en dezelfde tocht. In 't Laarbeekbos toch een beetje op de honger blijven zitten, had misschien ook een splitsing gemogen tussen "technisch" en "normaal", met wat extra klimmen & dalen op de technische lus.

Wegens tijdsgebrek niet de volledige 100km gereden, maar "slechts" 90km, met 1006hm - goed voor vier uur fietsen, zonder zwaar in 't rood te moeten gaan, goede training dus.
phille wrote:die doorsteek paden met gras en bulten is echt wel fully terrein, ik hing serieus aan de rekker met mijne hardtail
En ja, phille, content da'k met de fully was... 't was vaak hotsen en botsen op kurkdroge, steenharde bulterige paden!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

bdc wrote:In 't Laarbeekbos toch een beetje op de honger blijven zitten, had misschien ook een splitsing gemogen tussen "technisch" en "normaal", met wat extra klimmen & dalen op de technische lus.
Tja, dat Laarbeekbos. Door de voorspelde regen hadden we een "easy" traject uitgezet want als het daar nat ligt, is het niet te doen zonder boomgeknuffel en gescheurde testikels :-? . Maar door het uitblijven van de regen hebben we dat zondagmorgen nog trachten te wijzigen. Het probleem daar is dat eens we beneden zijn we niet meer naar boven kunnen op de rijdende manier. Die lastige klim van verleden jaar is zodanig weggespoeld dat het te voet naar boven stappen zou geweest zijn. Wij zijn nu eenmaal van het principe, als het te doen is mag het er in.

Volgend jaar proberen we beter te doen. Zullen er dan met de boomzaag wat gaan opkuisen.

Mojo
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Mojobiker wrote:Tja, dat Laarbeekbos. Door de voorspelde regen hadden we een "easy" traject uitgezet want als het daar nat ligt, is het niet te doen zonder boomgeknuffel en gescheurde testikels :-?
Da's wel waar, een beetje regen & tien man die daar passeert, en al wat daarna volgt wordt getrakteerd op een glij-festijn... en voor ne keer dat 't weer niet wisselvallig is, zijn de voorspellingen wisselvallig :-) dus begrijp jullie keuze wel voor "better safe than sorry" :wink:

Gescheurde testikels zijn het mij nu ook weer niet waard :lol:
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

De eerste foto's staan online (op Facebook): https://www.facebook.com/media/set/?set ... loaded=162

Vind jezelf :bounce:

Mojo
Post Reply