26-april Oudenaarde
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 26-april Oudenaarde
Deze rit gereden, met een dubbel gevoel naar huis gekomen.
Laat ons beginnen met het positieve:
Wat een organisatie. Zeer professioneel en zeer commercieel, het kost geld en het moet geld opbrengen.
Sterke marketing van de hoofdsponsor, maar als deelnemer wordt je wel verwend met sportdrank, producten van Boom (echt top die dingen), kousen, bidon en zeer ruime bevoorradingen.
Makkelijk systeem van voorinschrijvingen, ruime parkings, seingevers, vlot inschrijven en vertrekken, kortom top.
Al dat goeds doet je met plezier het inschrijfgeld betalen.
Maar dan het parcours... dat was eerlijk gezegd iets minder.
Ja, het was zwaar door de hoogtemeters en de soms korte maar steile ASFALT klimmetjes...
maar zoveel beton in een mtb tocht...
Wetende wat de streek te bieden heeft!
Het MTB gevoel was soms ver te zoeken, waardoor we hier geen schoonheidsprijs kunnen toekennen.
Jammer, want ze hebben nochtans alle troeven in huis om een topper te zijn.
Toch bedankt voor de fijne ochtend, volgende keer ben ik er terug.
Laat ons beginnen met het positieve:
Wat een organisatie. Zeer professioneel en zeer commercieel, het kost geld en het moet geld opbrengen.
Sterke marketing van de hoofdsponsor, maar als deelnemer wordt je wel verwend met sportdrank, producten van Boom (echt top die dingen), kousen, bidon en zeer ruime bevoorradingen.
Makkelijk systeem van voorinschrijvingen, ruime parkings, seingevers, vlot inschrijven en vertrekken, kortom top.
Al dat goeds doet je met plezier het inschrijfgeld betalen.
Maar dan het parcours... dat was eerlijk gezegd iets minder.
Ja, het was zwaar door de hoogtemeters en de soms korte maar steile ASFALT klimmetjes...
maar zoveel beton in een mtb tocht...
Wetende wat de streek te bieden heeft!
Het MTB gevoel was soms ver te zoeken, waardoor we hier geen schoonheidsprijs kunnen toekennen.
Jammer, want ze hebben nochtans alle troeven in huis om een topper te zijn.
Toch bedankt voor de fijne ochtend, volgende keer ben ik er terug.
heb gisteren de 65 gereden.
Ik sluit me 100% aan bij de reacties over het parcours. Rustige opbouw om vanuit Oudenaarde weg te geraken, middengedeelte vrij lastig en mooie passages, Muziekbos inderdaad grotendeels links (eigenlijk rechts) laten liggen en na de bevoorrading aan de Koppenberg nog 20km asfalt en beton met amper een kasseistrook 'De Doorn'.
Wat de inschrijvingsprijs betreft vind ik schandalig veel geld. Het gaat hier over een bedrijf dat deze tochten organiseert in hun eigen accomodatie, met hun eigen personeel. Die mensen doen dit niet gratis. Als het bedrijf al kosten maakt zullen ze die in hun belastingen wel als kosten inbrengen. Dat daar zeer uitgebreide bevoorradingen tegen over staan, daar heb je als echte mountainbiker niet veel aan. Deze organisatie mag zich een Classic noemen en 10€ inschrijving vragen, maar biedt absoluut geen meerwaarde voor de bikers. Als kleine plaatselijke club raak je met 1000 deelnemers nog amper uit de kosten en moet je rekenen op vele bereidwillige medewerkers. Zo wordt het moeilijk om vol te houden. De grote organisaties maken de organisaties van de plaatselijke clubs kapot. Gelukkig maken deze meer werk van aantrekkelijke parcours en hopelijk kunnen ze de deelnemers op die manier overtuigen en zo het hoofd boven water houden.
Ik sluit me 100% aan bij de reacties over het parcours. Rustige opbouw om vanuit Oudenaarde weg te geraken, middengedeelte vrij lastig en mooie passages, Muziekbos inderdaad grotendeels links (eigenlijk rechts) laten liggen en na de bevoorrading aan de Koppenberg nog 20km asfalt en beton met amper een kasseistrook 'De Doorn'.
Wat de inschrijvingsprijs betreft vind ik schandalig veel geld. Het gaat hier over een bedrijf dat deze tochten organiseert in hun eigen accomodatie, met hun eigen personeel. Die mensen doen dit niet gratis. Als het bedrijf al kosten maakt zullen ze die in hun belastingen wel als kosten inbrengen. Dat daar zeer uitgebreide bevoorradingen tegen over staan, daar heb je als echte mountainbiker niet veel aan. Deze organisatie mag zich een Classic noemen en 10€ inschrijving vragen, maar biedt absoluut geen meerwaarde voor de bikers. Als kleine plaatselijke club raak je met 1000 deelnemers nog amper uit de kosten en moet je rekenen op vele bereidwillige medewerkers. Zo wordt het moeilijk om vol te houden. De grote organisaties maken de organisaties van de plaatselijke clubs kapot. Gelukkig maken deze meer werk van aantrekkelijke parcours en hopelijk kunnen ze de deelnemers op die manier overtuigen en zo het hoofd boven water houden.
Een viertal maanden brede-banden-loosheid heeft bij mij zijn sporen nagelaten.
Wat eens een automatisme was, is nu een hersenbreking van jewelste geworden.
Wat heeft een beetje mtb'er nu ook alweer nodig om te gaan biken ?
Enfin, min of meer in de juiste volgorde heb ik me gehesen in al mijn vestimentaire spullen en niemand heeft er een opmerking over gemaakt.
Een perfecte organisatie, die me zonder pardon, richting Maarkedal stuurde met de door u gekende hellingen (Alpe d'huez, Rocky Mountains,...), die mij ook zonder pardon, stuk voor stuk pijn deden.
Akkoord, ze waren grotendeels verhard, maar aangezien mijn conditie en moraal was het maar best ook.
Ook akkoord ga ik met het feit dat deze tocht niet zo off-road-minded was.
Doch, het weze zo en de volgende keer een klutske meer "fun" aub.
Wat eens een automatisme was, is nu een hersenbreking van jewelste geworden.
Wat heeft een beetje mtb'er nu ook alweer nodig om te gaan biken ?
Enfin, min of meer in de juiste volgorde heb ik me gehesen in al mijn vestimentaire spullen en niemand heeft er een opmerking over gemaakt.
Een perfecte organisatie, die me zonder pardon, richting Maarkedal stuurde met de door u gekende hellingen (Alpe d'huez, Rocky Mountains,...), die mij ook zonder pardon, stuk voor stuk pijn deden.
Akkoord, ze waren grotendeels verhard, maar aangezien mijn conditie en moraal was het maar best ook.
Ook akkoord ga ik met het feit dat deze tocht niet zo off-road-minded was.
Doch, het weze zo en de volgende keer een klutske meer "fun" aub.
Er wordt hier redelijk geklaagd over het technisch niveau vh parcours, maar je moet er gewoon rekening mee houden dat deze organisatie niet streeft naar het extreemste parcours, maar naar alternatief waar grootste gemene deler zich goed bij voelt. Een 90 km lus zou dit beetje kunnen verhelpen.
Misschien toch maar eens vermelden: blijkbaar toch wel moeilijk genoeg voor velen, want er zijn er blijkbaar 14 op de spoed in Oudenaarde geland
Wie graag beetje zotter doet moet het gewoon iets verder zoeken. TT's in Ellezelles, Flobecq, St-Sauveur en vandaag in Anvaing. Weinig volk, schitterende passages, waalse bepijling
En als je dit alles in één keer aandurft, dan kan je je zaterdag 17 mei tot 130 km onder de wielen laten schuiven op de Herdermarathon
Misschien toch maar eens vermelden: blijkbaar toch wel moeilijk genoeg voor velen, want er zijn er blijkbaar 14 op de spoed in Oudenaarde geland
Wie graag beetje zotter doet moet het gewoon iets verder zoeken. TT's in Ellezelles, Flobecq, St-Sauveur en vandaag in Anvaing. Weinig volk, schitterende passages, waalse bepijling
En als je dit alles in één keer aandurft, dan kan je je zaterdag 17 mei tot 130 km onder de wielen laten schuiven op de Herdermarathon
-
Willemc
- Mountainbiker
14 op de spoed beland ???
Dat zal dan misschien met een indigeste geweest zijn?
Of te voet van dienen éne onberijbaren hoop stenen naar beneden getotterd?
- aj kwak
- Mountainbiker
Voor de eerste maal deelgenomen niet echt tevreden naar huis (zoals medebikers).
Ik maakte direct de vergelijking met de herdermarathon. Zelfde streek, zelfde periode van het jaar. En daar krijg je heel wat meer parcours voor heel wat minder geld. De bevoorradingen zijn gelijkaardig.
Hoewel op de eerste bevoorrading had iemand problemen met ventiel.
Hebben jullie tang bij ... "ahhh, nee dat hebben we niet bij"
Hebben jullie pomp bij ... "ahhh, nee dat hebben we niet bij"
Ik maakte direct de vergelijking met de herdermarathon. Zelfde streek, zelfde periode van het jaar. En daar krijg je heel wat meer parcours voor heel wat minder geld. De bevoorradingen zijn gelijkaardig.
Hoewel op de eerste bevoorrading had iemand problemen met ventiel.
Hebben jullie tang bij ... "ahhh, nee dat hebben we niet bij"
Hebben jullie pomp bij ... "ahhh, nee dat hebben we niet bij"
- aj kwak
- Mountainbiker
Begreep wel niet waarom daar geen seingever stond op die onbewaakte overweg aan de muziekbos.Willemc wrote:Of te voet van dienen éne onberijbaren hoop stenen naar beneden getotterd?
Stel dat iemand valt en niet recht geraakt op die stenen... Curieus of dit verzekerd is door de wielerbond.
Zoals vele mede bikers een dubbel gevoel met of zonder vergunning 10€ vooraf inschrijven 8€?? vergeet het registratiekosten.... Idd veeeel geld en ja een buffet aan bevoorrading maar de helft is voor mij al genoeg, als er maar iets meer ligt dan peperkoek en een banaan ben ik al tevreden :lol:Het is idd een mooie streek maar dat het parcous hier spectaculair mooi te noemen was??? Ik heb met een paar van onze club hiervoor gekozen ipv met de anderen naar cuesmes te gaan dus geen geklaag maar volgend jaar ga ik ook mee naar daar voor de helft van de prijs en veel mooier parcours