27/04/2014 Droeshout-Opwijk
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- VaMalder
- Mountainbiker
Re: 27/04/2014 Droeshout-Opwijk
Gekozen voor een mix tussen 85 & 100. Zoals de vorige edities alles dik in orde. Wederom enkele nieuwe baantjes uit eigen streek. Tot volgend jaar. 
-
fieldmarshall
- Mountainbiker
Post by fieldmarshall »
Voor de 65km gekozen vandaag...
Achteraf gezien had de 85 er ook in gezeten, maar na een slechte nacht voelde dat deze ochtend niet zo
Mogelijke verbetering: een bewaakte fietsenstalling aan de inschrijving. Ik had mijn slot thuis vergeten, als ik mij bike dan even moet achter laten ben ik toch niet super gerust...
Achteraf gezien had de 85 er ook in gezeten, maar na een slechte nacht voelde dat deze ochtend niet zo
Mogelijke verbetering: een bewaakte fietsenstalling aan de inschrijving. Ik had mijn slot thuis vergeten, als ik mij bike dan even moet achter laten ben ik toch niet super gerust...
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
Aangezien het weer meezat en het geen vettige bedoening zou zijn dit jaar opnieuw gekozen voor de 100 km. Deze ochtend eerst met fiets vanuit Lombeek naar Asse om daar op het parcours te gaan. Grootste deel van parcours alleen gereden wat ik niet erg vond. Voordeel hierbij is dat ik niemand stoor of ophoud omdat ik niet de meest technische biker ben. Onmiddellijk mogen starten met een pittig lusje. Fijn dat men de keuze had om dat technisch bosje in Asse al dan niet te doen. Goede bepijling, duidelijke splitsingsborden, 4 goede bevoorradingen die trouwens schitterend verdeeld waren met telkens vriendelijke mensen.
Hier kom ik graag rijden. Mensen van de organisatie : doe zo verder en nen dikke merci om me zo'n prachtige zondag te laten beleven.
Tot volgend jaar !!!

Hier kom ik graag rijden. Mensen van de organisatie : doe zo verder en nen dikke merci om me zo'n prachtige zondag te laten beleven.
Terug van m'n eerste 100km tocht - wat een beleving
Deze tocht is gewoon af, van de vlotte inschrijving tot de 4 perfect verdeelde bevoorradingen (bijna op de meter na op 20km van elkaar
), de zeer goede bepijling, bewuste keuze om proberen de tocht anders te maken dan vorige jaren, ...
Super hoe de afstanden tijdig gesplitst worden waardoor er nooit sprake was van file rijden!!!
We rijden regelmatig TT's in de streek en deze behoort voor mij qua organisatie bij de top!!!
Tot volgend jaar
PS: gemerkt dat in Meise in de Poverstraat aan de villa van de sportdokter de pijltjes verdwenen waren...
PS2: persoonlijk zou ik het "netelbaantje" aan de molenkouter op de 85/100km er niet meer insteken voor een volgende editie (mijn benen vonden het niet zo leuk
)
Deze tocht is gewoon af, van de vlotte inschrijving tot de 4 perfect verdeelde bevoorradingen (bijna op de meter na op 20km van elkaar
Super hoe de afstanden tijdig gesplitst worden waardoor er nooit sprake was van file rijden!!!
We rijden regelmatig TT's in de streek en deze behoort voor mij qua organisatie bij de top!!!
Tot volgend jaar
PS: gemerkt dat in Meise in de Poverstraat aan de villa van de sportdokter de pijltjes verdwenen waren...
PS2: persoonlijk zou ik het "netelbaantje" aan de molenkouter op de 85/100km er niet meer insteken voor een volgende editie (mijn benen vonden het niet zo leuk
Den tour en bevoorrading dik in orde
ik had graag zoals verleden jaar den 100 gedaan maar een geluk dat ik vandaag WA slim was
en met vanaf 30km verzuurde benen den 65 gedaan
heb , ik hoop dat ik tegen volgend tjaar terug in orde sta voor de 100
tot dan
-
Rubber Duck
- Mountainbiker
Post by Rubber Duck »
.
Last edited by Rubber Duck on Sun 27 Apr 2014 16:08, edited 1 time in total.
-
Rubber Duck
- Mountainbiker
Post by Rubber Duck »
Om 9u ook vertrokken voor de 100km en door t droge parcours was t echt wel snel. Mede hierdoor heb ik dikwijls gesakkerd op de afpijling om met een kritische noot te starten. Soms hingen pijlen links, soms rechts, soms goed zichtbaar , soms was t echt zoeken en waren er enkel op de afslag zelf. Duidelijk verschillende afpijlers. De bevoorrading was meer dan ok, moet echt niet meer zijn, al heb ik de 4de niet gevonden??? maar ik had gelukkig nog iets mee. Fietsstalling is idd een opportuniteit voor de volgende edities.fietsertjeAnn wrote:Aangezien het weer meezat en het geen vettige bedoening zou zijn dit jaar opnieuw gekozen voor de 100 km. Deze ochtend eerst met fiets vanuit Lombeek naar Asse om daar op het parcours te gaan. Grootste deel van parcours alleen gereden wat ik niet erg vond. Voordeel hierbij is dat ik niemand stoor of ophoud omdat ik niet de meest technische biker ben. Onmiddellijk mogen starten met een pittig lusje. Fijn dat men de keuze had om dat technisch bosje in Asse al dan niet te doen. Goede bepijling, duidelijke splitsingsborden, 4 goede bevoorradingen die trouwens schitterend verdeeld waren met telkens vriendelijke mensen.
Hier kom ik graag rijden. Mensen van de organisatie : doe zo verder en nen dikke merci om me zo'n prachtige zondag te laten beleven.![]()
![]()
Tot volgend jaar !!!
![]()
Al bij al dik 4, 5u genoten van een goede training. Km klopten tot achter de komma, hm had ik er een stuk meer ( 1296 ?).
-
arlettemarcel
- Mountainbiker
Post by arlettemarcel »
Vandaag volgens mij als enige Nederlander (aan het parkeerterrein te zien) vertrokken voor de afstand van 85 km. Was van de plan de 100 te doen maar na 30 km voelde ik dat dat teveel hooi op de vork was voor vandaag. Met een tijd van net geen 4 uur en een gemiddelde van 22,5 was het geen wereld tijd maar heb me zeer goed vermaakt. Alles keurig uitgepijld en de met de bevoorradingen was ook nix mis. Al met al tot volgend jaar 
- Cokeman
- Mountainbiker
Zelf gekozen voor de 65 km en dat was meer dan voldoende voor mij
Prima bevoorradingen. Een beetje file gehad aan de "trappenpassage". Onderweg nog fotograaf tegengekomen. Foto's waarschijnlijk terug te vinden op jullie site? Volgend jaar terug onder hetzelfde zonnetje
Prima bevoorradingen. Een beetje file gehad aan de "trappenpassage". Onderweg nog fotograaf tegengekomen. Foto's waarschijnlijk terug te vinden op jullie site? Volgend jaar terug onder hetzelfde zonnetje
-
moto-bikerider
- Mountainbiker
Post by moto-bikerider »
Was idd een prima organisatie met ideaal weertje