Ik zit met enkele vragen over de bike die ik tweedehands gekocht heb een tijdje geleden. Het betreft een Scott Spark LTD uit 2007.
Mijn bottom bracket begon te kraken, dus heb ik het eens gedemonteerd om het te smeren. Nu kwam de rechtse lagercup eruit met een metalen flens die in het frame zit... Ik heb die cup er dus niet uitgevezen. De cup kwam er gewoon samen met de flens uit nadat ik van de andere kant op de trapas had getikt.

Daaronder kwam ik dan het volgende tegen:

In het carbon zit een spleet van ongeveer 2mm. Deze zit op de foto's vol vet en vuil. De aflijning van de spleet is vrij mooi. Het lijkt dus niet gebroken. Daarvoor is de spleet ook te groot in mijn ogen. Is dit normaal?
Ik vermoed dat het niet normaal is dat die flens los in het frame zit? Ik heb ze nu weer gewoon gemonteerd met royaal veel vet (zoals voorheen ook reeds gebeurd is als ik zie hoeveel vet en vuil er in die spleet zit), maar als die eigenlijk vast zou moeten zitten in het frame, dan zal ik ze vastkleven met 2-componenten epoxy lijm (als het frame effectief niet gebroken is natuurlijk).
Als het frame gebroken is, dan zal een herstelling onvermijdelijk zijn natuurlijk.
Alvast bedankt voor jullie mening.