ZO 20/04/2014 - 18° LA TRACE D'HEZ - TANGISSART

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bdc
Mountainbiker

Re: ZO 20/04/2014 - 18° LA TRACE D'HEZ - TANGISSART

Post by bdc »

Topeditie dit jaar, zowel door het weer, maar ook door de organisatie: grondig gewijzigd parcours, in positieve zin, want het duurde wat langer vooraleer we op singletrack gestuurd werden. Dit jaar dus nergens opstoppingen, alvast niet voor de toertochtrijders - geen zin om vroeger op te staan voor de massastart, dus pas om 9u vertrokken.

De meeste klassiekers - zoals de "tobogan" - zaten er nog in, sommige klimmetjes waren nu leuke afdalingen, en dat alles werd dan nog aangevuld met enkele nieuwe uitdagende stukken... alleen de redelijk lange klim, met steil begin, langs de N25, had er nog bij gemogen!

En de 1ste bevoorrading... wat een buffet! Een vijftiental verschillende soorten hapjes, fruit, zoet en zout, sportdrank, frisdrank... en zelfs pasta carbonara! Als je komt biken om wat op gewicht te blijven, blijf je beter niet te lang hangen op dergelijke ravito's :drunk:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Connect.garmin.com -> explore activities en dan zoeken op tangissart of tracé de hez. Als ge u haast kan het nog zonder GPS. Ik sta nu op het parkoers en alle pijlen hangen nog ;-)
NielsVV
Mountainbiker

Post by NielsVV »

Heb op het parcour 2 fotografen tegen gekomen. Iemand een idee waar en wanneer we deze foto's te zien gaan krijgen?
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

NielsVV wrote:Heb op het parcour 2 fotografen tegen gekomen. Iemand een idee waar en wanneer we deze foto's te zien gaan krijgen?
op smoelenboek zijn voorlopig al een 500 foto's terug te vinden...

https://www.facebook.com/laurent.sauble ... 704&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;

grt,
bip bip
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Wat mij vooral nu opvalt na een aantal "niet vlaamse" TT's te rijden:
- BV is veel groter
- meer BV's over de afstand
- inschrijven gaat super vlot, ook al zijn er heel veel deelnemers
- geen geklaag en gezaag over baanracers
- geen gezaag en geklaag over een worteltje dat niet aangegeven is

Ik vind het top, die organisaties in Ardennen, Henegouwen en Vlaams Brabant.

Heeft het nu iets met de deelnemers te maken of de organisaties??

ps. mijn post scheert iedereen over dezelfde kam, wat ook niet waar is natuurlijk!
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

kazzz wrote:Wat mij vooral nu opvalt na een aantal "niet vlaamse" TT's te rijden:
- BV is veel groter
- meer BV's over de afstand
- inschrijven gaat super vlot, ook al zijn er heel veel deelnemers
- geen geklaag en gezaag over baanracers
- geen gezaag en geklaag over een worteltje dat niet aangegeven is

Ik vind het top, die organisaties in Ardennen, Henegouwen en Vlaams Brabant.

Heeft het nu iets met de deelnemers te maken of de organisaties??

ps. mijn post scheert iedereen over dezelfde kam, wat ook niet waar is natuurlijk!
De baanracers waren in kolonne als eerste weggestuurd :-)
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Heb mezelf laten verwennen de laatste weken: Bornival, Haacht, Rilaar (2x) en nu Tangissart. Het mag iedere keer kermis zijn. En inderdaad, de doorsteken in de bossen waren zowat vrij van fietsersafval. Een plastic flesje zou jammer geweest zijn tussen het schitterend paars van de grasklokjes. Ben ik de enige die kan genieten van zoveel natuurpracht? In Bornival waren het de gele narcissen in combinatie met de witte bosanemonen. Perfect!
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

koppigaard wrote:Heb mezelf laten verwennen de laatste weken: Bornival, Haacht, Rilaar (2x) en nu Tangissart. Het mag iedere keer kermis zijn. En inderdaad, de doorsteken in de bossen waren zowat vrij van fietsersafval. Een plastic flesje zou jammer geweest zijn tussen het schitterend paars van de grasklokjes. Ben ik de enige die kan genieten van zoveel natuurpracht? In Bornival waren het de gele narcissen in combinatie met de witte bosanemonen. Perfect!
Nee, jij bent niet de enige "koppigaard", zelf geniet ik ook volop van de natuurpracht, houd ook weleens mijn benen stil om met volle teugen te genieten onderweg, en inderdaad met name in vlaams- en waals-brabant, Borrnival spande voor mij de kroon met al die pracht, daar rijd ik graag naartoe vanuit het bredase.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Voor de liefhebbers van het zuiders vakantiegevoel, idyllische dorpjes, prachtige panorama's en ver gezichten. Prachtige tracks en Waalse ambiance: LEERNES, zondag 4 mei.
Zie topic in toertochten
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

El Toro Cycling Club HB wrote:
koppigaard wrote:Heb mezelf laten verwennen de laatste weken: Bornival, Haacht, Rilaar (2x) en nu Tangissart. Het mag iedere keer kermis zijn. En inderdaad, de doorsteken in de bossen waren zowat vrij van fietsersafval. Een plastic flesje zou jammer geweest zijn tussen het schitterend paars van de grasklokjes. Ben ik de enige die kan genieten van zoveel natuurpracht? In Bornival waren het de gele narcissen in combinatie met de witte bosanemonen. Perfect!
Nee, jij bent niet de enige "koppigaard", zelf geniet ik ook volop van de natuurpracht, houd ook weleens mijn benen stil om met volle teugen te genieten onderweg, en inderdaad met name in vlaams- en waals-brabant, Borrnival spande voor mij de kroon met al die pracht, daar rijd ik graag naartoe vanuit het bredase.
Ik heb de tocht vandaag gereden omdat ik zondag niet kon door paastoestanden. Het voordeel is dat je helemaal alleen rijdt en dan laat het wild zich nog gemakkelijker zien. Ik zag vandaag 5 fazanten, 3 reeën, 2 konijnen en een stuk of 6 roofvogels, waarvan er eentje zelfs een 100tal meter voor me op bleef vliegen door zo een holle weg. Prachtig gewoon. Onderweg ook nog eventjes gestopt om de paarse bloemekes te bekijken. :-) En idd opvallend weinig afval onderweg. Gewoonlijk ligt er (zeker na een chrono) nogal wat...
Post Reply