Hoe type body bepalen ?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Hoe type body bepalen ?

Post by liebherr 914 »

[quote="rAndyD"]Helemaal niet lichtgeraakt,

Maar met zo een antwoord ben ik niets als hij er niet bij verteld waarom.....

Wat weet ik intussen: of denk ik te weten ;)

Een wiel is gemaakt door een velg aan een naaf vast te maken met spaken en op die naaf hoort een bepaald type body.

De body komt met het wiel maar je kan die ook apart kopen.
DIT IS AL JUIST =D>

Wat ik nog niet weet:

Passen alle of de meeste cassettes op alle body's of zit daar ook nog verschil op?
9 en 10sp zijn het zelfde,wel verschil tussen schimano en ander merken

Passen alle shimano body's op alle shimano wielen/naven of zit daar ook verschil op?
neen elke type naaf is anders, vb, een xt past niet op een slx enz....

Zijn er merken van body's die body's maken voor verschillende wielen / naven?
niet dat ik weet,maar ben geen 100% zeker
Waarom prideandglory mij niets wil bijleren ?
hij geeft jou wel iets bij geleerd ,zo doe ik het ook altijd het is de enigste manier om
zeker de zelfde body te bestellen. er zijn zoveel soorten #-o

Als ik binnenkort zelf aan mijn bike kan sleutelen ga ik deze hobby misschien volhouden, als ik er niet kan aan sleutelen ga ik failliet gaan :wink:
Ik werk nu reeds 2jaar aan mijn mtb's en je kan veel besparen ,g

PS: Mijn fiets is nu bij de fietsmaker hoor, tussen de 150 en 180eur om cassette en body en ketting te vervangen,

Verleden maand 80eur voor een wiel en 50eur voor een trapas.

Ik wil bijleren en er zelf aan sleutelen in de toekomst opdat het mij toch wat goedkoper zou uitkomen en omdat ik graag sleutel ook.
indien je je onderdelen op internet besteld kun je al veel uitsparen, wel eens goed rondkijken want het kan wel
nog wat schelen in prijs.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Ow, rustig... Kalm..

Ik bedoel, als ge der niks van kent:

Ga langs bij uw fietsenmaker (ja diene vent maakt winst maar mag toch ook iets verdienen?) en laat hem niet alleen de body bestellen/vervangen maar vraag hem raad. Als het een goede fm is zal hij u dat met veel plezier vertellen en uitleggen hoe of wat.

Of koop je liever 10 verschillende body's op internet tot ge de juiste hebt?

Ge komt hier iets vragen en ge weet niet welke wiel ge hebt of wat of hoe juist, zonder foto...
Ge opent dan nog 2 topics met dezelfde vraag...

Ge kunt mss raad vragen aan Kovan wat hij deed met zen kapotte body :-D
Aja, hij ging ook naar de fietsenmaker :lol:

En met mijn antwoord help ik wel degelijk, want ge weet totaal niet welke body je nodig hebt. De enige die dat met zekerheid kan zeggen is, ja... UW FIETSENMAKER..

Adem eens diep in en verder wens ik je nog een prettige dag en veel succes met je internet_naar_een_body_zoektocht
rAndyD
Mountainbiker

Post by rAndyD »

prideandglory1891 wrote:Ow, rustig... Kalm..

Ik bedoel, als ge der niks van kent:

Ik ben kalm hoor, mocht je me kennen zou je een andere intonatie inbeelden bij het lezen, een
beetje zoals een onderschrift lezen op een foto van Morgan Freeman, je hoort zijn stem in je hoofd :-D
prideandglory1891 wrote:Ga langs bij uw fietsenmaker (ja diene vent maakt winst maar mag toch ook iets verdienen?) en laat hem niet alleen de body bestellen/vervangen maar vraag hem raad. Als het een goede fm is zal hij u dat met veel plezier vertellen en uitleggen hoe of wat.
Tuurlijk mag en moet hij iets verdienen, mocht ik geld genoeg hebben zou ik niet naar andere oplossingen zoeken. Ik heb nooit gezegd dat de fietsenmaker te duur is, het is ik die niet genoeg reserve heb. Ikvind dat altijd eo hypocriet, uitleg gaan vragen aan iemand die er zijn brood mee verdient om het dan zelf te gaan doen....
prideandglory1891 wrote:Of koop je liever 10 verschillende body's op internet tot ge de juiste hebt?
Ah nee , dat is de reden dat ik vragen stel op een forum met de omschrijving:
"Onderhoud en herstellingen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,..."

Als elke vraag in dit forum het antwoord "Ga naar de fietsenmaker" krijgt zonder meer kan je het even goed afschaffen.
prideandglory1891 wrote:Ge komt hier iets vragen en ge weet niet welke wiel ge hebt of wat of hoe juist, zonder foto...
Ge opent dan nog 2 topics met dezelfde vraag...
In dat geval had je kunnen antwoorden; kan je een foto posten , en ik heb wel degelijk geprobeerd het type wiel te omschrijven.
Opeens viel mijne frank dat ik echt wel beginner ben op dit vlak en het viel me op dat er meer activiteit was op het beginnersforum, ik heb daar dan ook hetzelfde gepost en meestal grijpt een MOD wel in als dat echt verkeerd is. Kan je het me vergeven ?

prideandglory1891 wrote:En met mijn antwoord help ik wel degelijk, want ge weet totaal niet welke body je nodig hebt. De enige die dat met zekerheid kan zeggen is, ja... UW FIETSENMAKER..
Dat antwoord had al beter geweest idd. Of uitleggen waar ik het type body kan zien.

prideandglory1891 wrote:Adem eens diep in en verder wens ik je nog een prettige dag en veel succes met je internet_naar_een_body_zoektocht
Thx m8 , hopelijk komen we elkaar eens tegen en kunnen we samen een pintje pakken :-D
rAndyD
Mountainbiker

Post by rAndyD »

Dank u Liebherr 914 , weer iets bijgeleerd zi. 8)
Post Reply