Moeilijk om daar op te antwoorden. Ik ben er tevreden van, maar weet niet wat jij verwacht van grip in de bochten en van rolweerstand op verharde ondergrond.
Ze hebben mij nog niet in de steek gelaten door in de bocht grip te verliezen en bollen goed genoeg voor mij.
Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Re: Overzicht 29er banden
ers taan er hier te koop dacht ik
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 7&t=122807
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 7&t=122807
Kenda Small Block 8? Weinig rolweerstand en toch nog genoeg grip in semi-vettige omstandigheden.BigKahuna wrote:Ik ben op zoek naar een nieuwe set banden voor mijn 29er.
Momenteel staan er Schwalbe RaRa (2.25) op waar ik wel tervreden van ben. (Met biba)
Aangezien ik de mtb ook als woon-werk fiets wil gaan gebruiken weet ik niet goed welke band ik er nu op zou zetten.
Ik wil toch nog altijd de mogelijkheid hebben om af en toe een offroad-tripje te gaan doen.
Mvg,
Bigkahuna
Of een Specialized Fast-track. Ik heb die meegekregen met mijn nieuwe Stumpjumper en die bollen ook lekker! En makkelijk dicht te krijgen zonder binnenband (zelf zonder latex op Crest-velg!).
Een tijdje terug had ik hier de vraag gepost welke banden te gebruiken voor op de weg te rijden... Daarop kwamen dan enkele reacties waarvoor hartelijk dank.
hierbij een beetje feedback van mijn meest recentste ervaringen op de weg met een 29-er
De laatste weken heb ik behoorlijk wat cyclo tochten gereden , variërend tussen 150 en 200 km, voor wielertoeristen en daarbij gebruik gemaakt van Crest velgen met Furious fred en tevens met BOR velgen en Supermoto's.
Tevens heb ik ook een paar honderd km gereden op de BOR velgen met Thunder Burt met binnenband, dat liep ook goed maar kan qua gemiddelden niet vergelijken met de andere banden omdat dit steeds in combinatie was met een off-road rit.
Naar mijn gevoel zijn de BOR velgen in combinatie met de Supermoto's de snelste combinatie op de vlakke asfaltwegen...Door het lagere gewicht meen ik te kunnen stellen dat de nijdige Vlaamse hellingen het best te overwinnen zijn met de Crest velgen in combinatie met de Furious Fred.
Tevens is het opgang trekken na een trage bocht iets vlotter met de FF...
Qua comfort steken de Supermoto's er met kop en schouders bovenuit, echt zalige banden om mee te bollen en kasseien zijn een plezier.
Maw. Zaterdag is er de Ronde van Vlaanderen en ik weet het nog niet
...gaan voor het comfort of de voorkeur geven aan iets sneller de hellingen oprijden en sneller draaien en keren met een groter risico op lekrijden met de Furious Fred .
Voor de trip naar Santiago staat mijn besluit al vast...De Supermoto's
tot uw dienst
hierbij een beetje feedback van mijn meest recentste ervaringen op de weg met een 29-er
De laatste weken heb ik behoorlijk wat cyclo tochten gereden , variërend tussen 150 en 200 km, voor wielertoeristen en daarbij gebruik gemaakt van Crest velgen met Furious fred en tevens met BOR velgen en Supermoto's.
Tevens heb ik ook een paar honderd km gereden op de BOR velgen met Thunder Burt met binnenband, dat liep ook goed maar kan qua gemiddelden niet vergelijken met de andere banden omdat dit steeds in combinatie was met een off-road rit.
Naar mijn gevoel zijn de BOR velgen in combinatie met de Supermoto's de snelste combinatie op de vlakke asfaltwegen...Door het lagere gewicht meen ik te kunnen stellen dat de nijdige Vlaamse hellingen het best te overwinnen zijn met de Crest velgen in combinatie met de Furious Fred.
Tevens is het opgang trekken na een trage bocht iets vlotter met de FF...
Qua comfort steken de Supermoto's er met kop en schouders bovenuit, echt zalige banden om mee te bollen en kasseien zijn een plezier.
Maw. Zaterdag is er de Ronde van Vlaanderen en ik weet het nog niet
Voor de trip naar Santiago staat mijn besluit al vast...De Supermoto's
tot uw dienst
Ik heb altijd gereden met RoRo en RaRa maar ga mss wel eens iets nieuws proberen ...
Is de Continental X-king vergelijkbaar (qua grip, slijtvast, ...) met RoRo en de Race King met de RaRa of zie ik dit verkeerd ?
Is de Continental X-king vergelijkbaar (qua grip, slijtvast, ...) met RoRo en de Race King met de RaRa of zie ik dit verkeerd ?
Qua grip misschien wel, maar qua rolweerstand niet. Heb maanden gereden met x-king (zaten standaard op de fiets) en vorige maand vervangen door een RoRo vooraan en een RaRa achteraan. Modder hebben ze wel nog niet gezien, maar wel droge toertochten met zand etc en ze rollen een pak beter dan de x-king maar grip zal +/- zelfde zijn.
-
Stanneke
- Mountainbiker
- Location: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017
Je vergelijkt appelen met peren.Koen87 wrote:Qua grip misschien wel, maar qua rolweerstand niet. Heb maanden gereden met x-king (zaten standaard op de fiets) en vorige maand vervangen door een RoRo vooraan en een RaRa achteraan. Modder hebben ze wel nog niet gezien, maar wel droge toertochten met zand etc en ze rollen een pak beter dan de x-king maar grip zal +/- zelfde zijn.
Een x-king is dan ook een compleet andere band dan een race-king. De race-king rolt een pak beter dan de x-king.