trainer gezocht mtb regio lille malle

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: trainer gezocht mtb regio lille malle

Post by zwolle »

el gordo wrote:Ik denk eerder de TransZollernalb.

De Vulkanbike kan je inderdaad als goede duurtraining/test zien voor je GRG.
Helemaal niet technisch, af en toe langere klimmen, soms korte steile knikjes. Vooral de laatste klim naar de Dronketurm is nog een bijtertje, vooral omdat je dan al >90km in de benen heb. Een laatste klim van >1.6km uit 2 delen waarbij begin en eind gemiddeldes hadden van >13% (Volgens Garmin Basecamp)
Maar hij is overal berijdbaar - al is dat laatste afhankelijk van het weer. Vorig jaar heb ik de Vulkanbike gereden (ultra), en na een week regen lag het parcours er niet echt ideaal bij - ik heb zelfs heel de marathon in K-way gereden...

Maar idd, zoals Sunn Extreme zegt; genieten is belangrijk! En met al die fietsen in je garage zal dat wel lukken! :-)

dat is hem :-D :-D TransZollernalb

al die fietsen??? ik heb ocharme 2 mountainbikes that's itt :-D :-D :-D :-D :-D
gg
Mountainbiker

Post by gg »

Ben je ondertussen al bij Nick langs geweest?
Ik ben er twee maanden geleden op gesprek geweest, en ook direct de trainingen begonnen.
Ik heb me ingeschreven voor de lcmt en dacht dat misschien wel aangeraden was om een trainer te zoeken.
Veel succes met de trainingen.
zwolle
Mountainbiker

Post by zwolle »

hoi

even een update ivm mijn trainingen

ze zijn zeer gevarieerd en leuk , en ik voel me beter worden

ik heb ook leuke tips gekregen ivm eten en drinken

zeer tevreden ben ik :-D :-D

ik hou jullie verder op de hoogte
zwolle
Mountainbiker

Post by zwolle »

hoi

ik ben nu een maand aan het trainen bij nick
goede resultaten ook al zit ik nog maar ik opbouwfase

veel trainen op cadans en duur nu

maar hij maakt de langere trainingen toch leuk door allerlei extra's erin te zetten

over mijn conditie ben ik zeer tevreden daar ik zondag op eerste wedstrijd in hogere reeks toch niet afging als een gieter waarvoor ik eerst vreesde (32ste plaats van 90 renners)

ben eens benieuwd naar eerste piekmoment binnekort :-D
Stinobi
Mountainbiker

Post by Stinobi »

zwolle wrote:hoi

ik ben nu een maand aan het trainen bij nick
goede resultaten ook al zit ik nog maar ik opbouwfase

veel trainen op cadans en duur nu

maar hij maakt de langere trainingen toch leuk door allerlei extra's erin te zetten

over mijn conditie ben ik zeer tevreden daar ik zondag op eerste wedstrijd in hogere reeks toch niet afging als een gieter waarvoor ik eerst vreesde (32ste plaats van 90 renners)

ben eens benieuwd naar eerste piekmoment binnekort :-D
Nice :)

Over welke extra's spreekt ge dan? Uw standaard prikkels elke 15minuten van uw LSD? Of krachtblokken in uw duurtraining? :)
zwolle
Mountainbiker

Post by zwolle »

Krachtblokken, korte sprintjes , hoge trapfrequentieblokken enz...
wimpie040810
Mountainbiker

Post by wimpie040810 »

heeft die nick ook een conditietest afgenomen?
zwolle
Mountainbiker

Post by zwolle »

Sportdokter hier in het dorp en op basis van die uitslag werkt hij nu verder
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

"Krachtblokken, korte sprintjes , hoge trapfrequentieblokken enz..."

word erg vaak in korte-duur trainingen gestoken (weerstand-duur van 2 a 3u), zelden in langeduur (lsd). de langeduur word vaak daarbij ergens geplaatst om de uithouding te trainen / onderhouden (waar alles mee staat of valt)
je hebt ook pure interval. vaak duren deze ongeveer een uur a 1.30u in totaliteit.
deze kan uitgevoerd woren in zowel kleine(re) als grote versnellingen, maar beslaat minimum 90% intensiteit van uw maximaal tot 100% maximaal in reeksen van x-aantal herhalingen gekoppeld aan een korte recuptijd. Zeer slopend maar als je ze uitvoert met een goede basisconditie / uithouding, is het resultaat er ook snel.
BIJ VOORKEUR UIT TE VOEREN OP EEN HELLING VAN 300 a 500 meter lang !

NIET GESCHIKT met magere of matige conditie !! (blokkage en blessurekans ligt dan hoog)
ook om die reden word ook vaak eerst gewerkt op duur-weerstand trainingen, pas dan de erg korte maar loodzware interval 1x per week, soms gekoppeld aan een korte intervaltraining van 90% intensiteit 2 dagen later. (afhankelijk van programma en condionele eisen en conditie op dat moment)

ps : je bent van regio Lille... voor de pure korte en zware interval is het Sas van Olen de perfekte plaats. :wink:
Of de brug op de binnenbaan, aan de autosnelweg, van Vorselaar naar Wechelderzande (kant vorselaar is langer mlet die flauwe bocht)

als je je interval op de baan traint heb je 2 voordelen : je kan veel gecontroleerder trainen, en je wint meer snelheid - je krijgt dus meer snelheid in de benen na een tijd.
Hoem eer je in het bos blijft rondhangen, te ongecontroleerder kan je je schema voldoen en je snelheid bot serieus af.
Post Reply