Gaea wants to be a Niner

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Jenthe_Alaerts
Mountainbiker

Re: Gaea

Post by Jenthe_Alaerts »

Gezien op de facebookpagina van carbonara. Knap ding!
mrdoorman
Mountainbiker

Post by mrdoorman »

Wat is de ervaring ondertussen met de wielset?
sierens
Mountainbiker
Location: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Post by sierens »

go2go2 wrote:
tpl wrote:
go2go2 wrote: Eerst breekt vijsje af van de rotor. Dit is ondertussen redelijk opgelost.
Groter probleem : vijs achterste remklauw zit muurvast scheef in het frame. Geen idee hoe ik dat moet oplossen. :evil: .
En hoe hebt ge da geflikt???
Bij het vastdraaien van de klauw merkte ik redelijk wat weerstand.
Klauw terug losgedraaid en schroef alleen beginnen indraaien. Was dezelfde weerstand dus dacht dat dit normaal was.
Dus terug remklauw en nu steviger beginnen indraaien tot vijs vast kwam te zitten. Proberen losdraaien lukt niet meer omdat schroef ondertussen beschadigd is. Zit muurvast en nu merk ik dat ze wat scheef zit.
Niet eenvoudig om op te lossen omdat je tegen de achterdriehoek aan zit.
Tja, sommigen zijn handig en anderen zijn...
Toch proberen om de bout er terug uit te draaien, lukt het zonder breken. Dan proberen het gat te hertappen met draadbus. Indien de draad teveel beschadigt is zal je moeten een grotere diameter van draad intappen en natuurlijk een groter boutje gebruiken. Indien de bout afkraakt #-o dan zal je met een puntslag een punt in het center van de afgebroken bout slaan en het boutje uitboren en vervolgens hertappen.

Lijkt veel werk, maar indien juiste materiaal is het vlug gefixt. Anders zal je moeten een hulplijn inroepen!
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

mrdoorman wrote:Wat is de ervaring ondertussen met de wielset?
Fiets is opgebouwd voornamelijk voor op de weg. Hier bollen ze super : licht, voldoende stijf. Geen ervaring in het veld. Dus eigenlijk zijt ge niets met deze info :wink:
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Gaea wants to be a Niner

Post by go2go2 »

Problemen gehad met de voorste versnellingskabel. De kabelstopper is in het frame geschoten. Uiteindelijk dan maar de buitenkabel in 1 stuk door het frame gehaald.
Probleem : had alleen nog maar zwarte buitenkabel ipv de rode. Vond de Gaea wat saai worden zonder dit rode accent.

Daarom poging om de boel wat op te vrolijken met stickers (framestickers.nl). Vraag is altijd wat je dan wel op zo ne sticker moet plaatsen. Vermits ik al 2 Niners heb ...

Weet zelf niet goed wat ik er van moet denken. Nu ja als ik het beu ben haal ik ze er wel af.

Image

Image
DiskoLama
Mountainbiker

Post by DiskoLama »

Heeft wel iets die met die stickers!
Hoe rijd jij met die Thunder Burt vooraan? Ik heb dat ook even geprobeerd maar toch na enkele ritten terug rocket ron vooraan en TB achteraan, erg weinig controle in het bochtenwerk vond ik?
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Ik zou der Eighter opgezet hebben.
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

of se7en... ferm fietske, stickers vinnek niks
Post Reply