lol, zijn jullie daar naar beneden geredenrecht in een zéér steile afdaling. het was dus de verkeerde richting maar we hebben geen spijt gehad!
Toen even later volgde een stuk bezaaid met bomen, dus constant de fiets erover tillen.
THEUX
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Zou het te doen zijn om morgen (dinsdag 28 dec.) te gaan fietsen in Theux (de rooie) ?
De weersvoorspellingen beloven sneeuw, zelfs tot 10 cm in hoog België.
Zie : http://www.meteo.be/nederlands/pages/Ve ... elAlg.html
en :
http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/
Ik heb één keer in de sneeuw gereden, toen lag er 30 à 35 cm, en dat was echt niet te doen.
Plus, in hoeverre zijn de wegen bereidbaar in de buurt van Theux bij sneeuw ?
Groeten,
Koen
De weersvoorspellingen beloven sneeuw, zelfs tot 10 cm in hoog België.
Zie : http://www.meteo.be/nederlands/pages/Ve ... elAlg.html
en :
http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/
Ik heb één keer in de sneeuw gereden, toen lag er 30 à 35 cm, en dat was echt niet te doen.
Plus, in hoeverre zijn de wegen bereidbaar in de buurt van Theux bij sneeuw ?
Groeten,
Koen
-
Andermatt-Bolzano
- Mountainbiker
Post by Andermatt-Bolzano »
Ik wil morgen de rode lus biken. Heeft iemand een kaartje of weet iemand hoe ik één kan verkrijgen? Heb hierover niets gevonden op het net...
- Nielskie
- Mountainbiker
soms goed uitkijken, maar je kan gerust op de pijltjes vertrouwen.
De rode route is goed te doen zonder kaartje.
Cruciale punten,
plek waar ze aan de pijpleiding aan het werken waren, over asfalt klein stukje naar boven.
net achter de autostrade, pijl naar rechts, zeer steile weg naar beneden, deze NIET nemen, ietsje later moet je naar rechts. Zelf rij ik er voor de leut wel eens naar beneden, maar dan moet je terug naar boven om de route verder te zetten.
De rode route is goed te doen zonder kaartje.
Cruciale punten,
plek waar ze aan de pijpleiding aan het werken waren, over asfalt klein stukje naar boven.
net achter de autostrade, pijl naar rechts, zeer steile weg naar beneden, deze NIET nemen, ietsje later moet je naar rechts. Zelf rij ik er voor de leut wel eens naar beneden, maar dan moet je terug naar boven om de route verder te zetten.
Voilà, Theux zit er ook weer op
En we hebben het gevoeld
Bijna alle wegels waren omgevormd tot modderpoelen of riviertjes door de aanhoudende regen en gesmolten sneeuw...
M.a.w. het parcours lag er zwaar bij
We zijn begonnen met de blauwe lus (konden de rode niet vinden
),
om dan na een tijdje over te gaan op rood.
53.70Km en 1272Hm!!!
't was fun!
greetz!
En we hebben het gevoeld
Bijna alle wegels waren omgevormd tot modderpoelen of riviertjes door de aanhoudende regen en gesmolten sneeuw...
M.a.w. het parcours lag er zwaar bij
We zijn begonnen met de blauwe lus (konden de rode niet vinden
om dan na een tijdje over te gaan op rood.
53.70Km en 1272Hm!!!
't was fun!
greetz!
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Zoals reeds boven door Terre vermeld,zit onze zware opdracht in Theux d'r op.In het begin dacht ik 'waar ben ik aan begonnen?'
...maar al snel bleek dat de 1ste klim die we deden al direct de verkeerde kant op was!
We zijn dus aan de blauwe route gestart en halverwege het 1ste rode pijltje tegengekomen.Ik dacht even dat we die volle 58km van de rode niet zouden halen omdat we al de helft van de blauwe hadden gereden,maar eenmaal de tocht uitgereden(de rest altijd rode pijlen gevolgd tot aan het startpunt) en terug op weg naar huis,zag ik de vertrekpaaltjes van de groene en de rode route!!
Dus wie van zins is om aan het kasteel van Franchimont te vertrekken,de blauwe route vertrekt vóór het (vervallen) kasteel en de rode en de groene vertrekken op de terugweg naar de hoofdbaan!Dus eerst op asfalt!
Ik vond het zeker de moeite,zeker met zo'n weersomstandigheden!
maar als het droog zou zijn,zeker om snel opnieuw te doen!
Groetjes,
$mokeyJoe
@terre : Merci voor fijn af te zien!
Btw mijn enkel begint nu toch wel wat te 'pompen',maar verder niets te zien!
Tot de volgende rit.
We zijn dus aan de blauwe route gestart en halverwege het 1ste rode pijltje tegengekomen.Ik dacht even dat we die volle 58km van de rode niet zouden halen omdat we al de helft van de blauwe hadden gereden,maar eenmaal de tocht uitgereden(de rest altijd rode pijlen gevolgd tot aan het startpunt) en terug op weg naar huis,zag ik de vertrekpaaltjes van de groene en de rode route!!
Ik vond het zeker de moeite,zeker met zo'n weersomstandigheden!
Groetjes,
$mokeyJoe
@terre : Merci voor fijn af te zien!
Lap!$mokeyJoe wrote:de rode en de groene vertrekken op de terugweg naar de hoofdbaan!Dus eerst op asfalt!
We weten dat nu voor de volgende keer eh
Ja zijt maar zeker dat ik afgezien heb :D$mokeyJoe wrote: @terre : Merci voor fijn af te zien!Btw mijn enkel begint nu toch wel wat te 'pompen',maar verder niets te zien!
![]()
Tot de volgende rit.
Op de terugweg toch wel weer file gehad zeker
Heb er 3u en half over gedaan eer ik thuis was... Vandaag 6u en half in de wagen gezeten en 4u op de bike
Nu ja het was 't zeker waard! Tot de volgende!