Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Re: Overzicht 29er banden

Post by Dieter ex Mx-er »

Dieter ex Mx-er wrote:
Swannie wrote:Als je graag tubeless met pap, op lage druk rijdt, gene conti (racesport) kopen! Zwabberige banden..
Heb zo'n xking er net af gezwierd voor fast trak s works.
Hier van 'tzelfde x-king der af, maxxis ikon in de plaats
Content van de Ikon's na de 1ste (redelijk vettige) Terril-race =D>
bartie
Mountainbiker

Post by bartie »

Iemand al ervaring met conti speedking 29x2.2
Zou m n FF willen vervangen door deze omdat freds te smal uitvallen in het zand
Is om duinenritjes en strandraces te doen
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

raven 2.2 pakken !
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Na 3 jaar gereden te hebben met een setje racing ralphs opnieuw een set besteld.
Ben eens benieuwd wat dit gaat doen qua grip.
3 jaar is lang maar de noppen zien er nog redelijk goed uit en ik rijd niet veel op asfalt waardoor zo minder slijten.
BigKahuna
Mountainbiker

Post by BigKahuna »

Ik ben op zoek naar een nieuwe set banden voor mijn 29er.
Momenteel staan er Schwalbe RaRa (2.25) op waar ik wel tervreden van ben. (Met biba)
Aangezien ik de mtb ook als woon-werk fiets wil gaan gebruiken weet ik niet goed welke band ik er nu op zou zetten.
Ik wil toch nog altijd de mogelijkheid hebben om af en toe een offroad-tripje te gaan doen.

Mvg,
Bigkahuna
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Waarom dan niet RaRa houden als je er tevreden over bent?
Alternatieven zijn maxxis ikon, vredestein black panther, geax aka,...
BigKahuna
Mountainbiker

Post by BigKahuna »

Goh,
Ik ben er tevreden van, maar misschien zijn er banden die nog net iets meer asfalt gericht zijn.
Ik heb momenteel niet de financien om een kromstuur in huis te halen (pas huis gekocht).
Dus daarom even bij de kenners horen :-D
Pasta
Mountainbiker

Post by Pasta »

BigKahuna wrote:Ik ben op zoek naar een nieuwe set banden voor mijn 29er.
Momenteel staan er Schwalbe RaRa (2.25) op waar ik wel tervreden van ben. (Met biba)
Aangezien ik de mtb ook als woon-werk fiets wil gaan gebruiken weet ik niet goed welke band ik er nu op zou zetten.
Ik wil toch nog altijd de mogelijkheid hebben om af en toe een offroad-tripje te gaan doen.

Mvg,
Bigkahuna
Neem dan de notubes the raven of de Vredestein Spotted Cat 29". Snel profiel met net genoeg off road grip.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Pasta wrote: Neem dan de notubes the raven of de Vredestein Spotted Cat 29". Snel profiel met net genoeg off road grip.
NT Raven vooraan zou ik nu niet adviseren, ik rij met een RK vooraan om in de bochten toch wat meer grip te hebben.
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Capitol wrote:Ik heb nu de Black Panthers Xtrac (tubeless) op mijn 650b hardtail en ben er tot nu toe content van. Daarvoor stonden er Racing Ralphs op (niet-tubeless) en daar was niet niet content van, veel te zachte wangen waardoor de banden slap aanvoelden.
Op mijn 650b fully staan Rocket Rons, die hebben nog iets meer grip dan de Xtrac, maar bollen ook iets minder goed. De Xtrac bestaat ook nog in Extreme uitvoering, misschien dat die meer te vergelijken is met de Rocket Ron.
Die xtreme is mij wa te grof voor. Ik zou de xtrac voor en achter willen leggen voor de roc d' ardenne. Is de grip in de bochten voldoende, en bolt da wa vlot op verharde wegen?
Ik dacht eerst van de gewone black panther achteraan te leggen, maar die zou gemakkelijk doorslippen door die doorlopende middenste rij noppen heb ik me laten wijsmaken.
Schwalbe vertrouw ik nie op rotsige ondergrond.
Post Reply