Zo 02/03/2014 Braine le Comte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zazoo
Mountainbiker

Re: Zo 02/03/2014 Braine le Comte

Post by Zazoo »

Vandaag hier ook opnieuw komen rijden. Net als voorbije jaren prachtig parcours. Opvallend zwaarder dit jaar doordat het toch heel wat natter lag dan vorig jaar.

Bepijling vond ik precies wel wat minder als anders. Hier en daar mocht er een pijl extra. Spijtig genoeg moeten we ook ergens een splitsing gemist hebben. Vertrokken vol goede moed voor de 50 en uitgekomen op 35 km. Spijtig want dit is een parcours om duimen en vingers bij af te likken. Bevoorrading wel zoals anders dik in orde, bij de afspuitstand mochten er gerust wel wat extra slangen voorzien worden.

Conclusie: volgend jaar komen we zeker terug en proberen we onze ogen wat beter open te houden.
Zicky
Mountainbiker

Post by Zicky »

Vandaag hier ook gaan rijden. Dik meegevallen. 43km, 800hm. Prachtig, hier en daar modderig parcour, maar da hoort erbij in de winter. Bevoorradingen zeer goed, zelfs broodje met kaas of paté. Pijltjes waren wel ni zo mijn ding. Het enige minpunt waren toch wel koude douches :( .
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Een fantastische rit vandaag in Braine-le-Comte. Een nieuwe regio voor onze club, maar adembenemend, mede door de verraderlijke ondergrond. Dit zorgde voor een extra dimensie!
Verslagje van onze rit lees je op onze website
Pirgy
Mountainbiker

Post by Pirgy »

Ik vond het een leuk tochtje, niet te zwaar, buiten hier en daar een klim die bijna onmogelijk was. Km's waren precies wel wat minder dan aangegeven.
Bepijling vond ik persoonlijk het meest negatieve aan deze rit, vind het steeds verwarrend met de afwisseling van pijlen op grond (moeilijk zichtbaar bij dit weer) en opgehangen pijlen.
Heen en terug uit Sint Pieters Leeuw (= +50km) heeft me deugd gedaan.

Zeker tot de volgende
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Héél knap parcour!!
Staat genoteerd voor volgend jaar! Juist die douches waren wat aan de frisse kant in da partytentje :lol:
Maar men komt om te fietsen hé en dat was mede door dit parcour meer dan dik in orde :drunk:
Pijlen, tja.... Eens je de mix: op de grond en pijltjes gewoon was, niet meer verkeerd gereden. Bij ons in de Vlaanders zie je dit wel meer bij organisaties die ook wegritten organiseren...
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Ik vond het vooral een leuk parcour. Zo eentje waar ge op begint te spelen en u vrolijk voelt en voor ge het weet zijn al die km's er door gejaagd :) Heb de 35 gedaan maar vond het niet zo een zwaar parcour. Er moest wel degelijk gestampt worden maar buiten die ene klim in het bos en misschien het stuk modder na de eerste bv was de rest toch tres roulant? ... misschien zit pellenberg nog in het achterhoofd #-o Er zit ook een redelijk aantal hoogtemeters maar weinig van gemerkt tegenover omgeving Luik. Het leek me allemaal veel meer naar de gemiddeldes toe te gaan. Het was in ieder geval super op de ijskoude douche na en inderdaad de mensen zijn daar vriendelijk. Ze deden zelfs moeite om nederlands te spreken aan de inschrijving.
trashviper
Mountainbiker

Post by trashviper »

Goeie organisatie, al jaren.
Op de wat flauw-oranje pijlen op grond na was de bepijling anders wel dik in orde vond ik, met op de splitsingen of gevaarlijke plekken zelfs tweetalige borden. Nooit heb ik moeten twijfelen of ben ik verkeerd gereden.

Het parcours was idd zwaar, zeker als je net een verhoudheid te boven bent. Mijn benen waren dan ook niet van de beste maar desondanks ben ik toch maar voor de 50km gegaan, komen wat mocht. Het parcours was zeer afwisselend en technisch en was op vele plekken Pellenberg waardig :wink:
Er zaten verschilende moeilijke afdalingen in en dito zware hellingen en 2 keer heb ik mij in de dikke bospap ongewild neergevlijd, zonder erg want de snelheid lag laag. Mijn achterrem had ik dan al niet meer.

Een tegenvaller was dat er van de 2de bevoorrading al geen spoor meer was om 13:04, wat wel erg vroeg is.
Ik ben geen vroege vertrekker maar dit maak ik zelden mee. Na de splitsing met de 35 reed ik praktisch altijd alleen op een paar 29'ers na die mij nog voorbijkwamen op het eind van de bosstrook.
Een paar cl vocht had mij nochtans zeker goed gedaan op dat moment ... Dan maar puur op Energy tabs verder gereden.
Na 3 keer dood te zijn gegaan, dan toch zeer blij, maar leeg, de verlossende meet bereikt. Weer een memorabele tocht achter de rug.
Post Reply