Gaea wants to be a Niner

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Gaea wants to be a Niner

Post by go2go2 »

Naast de Niner emd, de carbon jet and the good old cube was er ruimte voor nog ene. Bedoeling : baankilometers en kleinere tochtjes off road.

Image

Image

Specs :

Frame : Gaea (van Carbonara) 19 inch
Vork : no name carbon (Carbonara)
Zadelpen : no name carbon (Carbonara)
Stuur : no name carbon (Carbo Tim)
Zadel : Selle Italia SLR tt
Wielen : funworks n light evo, atmosphere sl velg, dt swiss aerolite
Banden : thunder burt, no biba
Remmen : XT
Remschijven : alligator motion
Shifter : XT
Voorderrailleur : XT
Crank : Trippel XT
Kettinbladen : Trippel rotor
Cassette : sram pg 1070
Achterderrailleur : XTR
Kabels : Jagwire mountain pro
Pedalen : ritchey v5 paradigm

Rijklaar : 8,8 kg
Last edited by go2go2 on Wed 09 Apr 2014 15:20, edited 3 times in total.
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Gaia

Post by go2go2 »

Heb het zeer ambitieuze project opgevat om zelf mijn fiets op te bouwen. Probleem : als de onhandigheid zelve zal ik mij moeten beroepen op de hulp van you tube en volgens de methode van trial and error.
Als dat maar goed komt.

Fase 1 :

Frame (Gaea) + vork + balhoofd + zadelpen + stuur en stuurpen besteld bij de franse chinees carbonara.

Image

Stuur zal waarschijnlijk niet meer geleverd kunnen worden. Moet ik nog eens over nadenken.
Eerste moeilijkheid was de liner terug plaatsen. Deze was door het transport uit het frame gevallen. Met meer geluk dan kunde heb ik hem terug op zijn plaats gekregen.
Heb een poging gedaan om vork te monteren. Was zoeken met alle losse ronde onderdelen. Hopelijk is het wat deftig.

Nu op zoek naar de onderdelen.
Last edited by go2go2 on Mon 24 Feb 2014 16:12, edited 1 time in total.
corragio
Mountainbiker

Post by corragio »

Knappe basis alvast! Nice!
go2go2
Mountainbiker

Post by go2go2 »

De bestellingen zijn ongeveer geplaatst ;

-stuur bij "carbo" tim : ben benieuwd.
-aandrijving vooral xt met xtr achterderri : besteld bij den deuts (bike discount)
-remmen ook xt ook bij den dezelfde deuts
-nog wa spullekes en materiaal bij den andere deuts (action sports)

Twijfel alleen nog aan de wielset :

-funworks n-light evo naaf + atmosphere sl velg + dt aerolite spaken + tblr kit : 399 euro voor 1490 gr (action sport)

of

-dtswiss 240-crest + crest + dt comptetion spaken = 449 euro + 30 euro ombouwkit + ongeveer 25 euro voor tubeless kit (bij fietssportief)

Zal er nog eens een nachtje over slapen.
go2go2
Mountainbiker

Re: Gaea

Post by go2go2 »

Image

Wielset ondertussen ook binnen. Alleen nog het stuur en we kunnen beginnen puzzelen.

Ivm de webshops :

-Carbonara : zeer goede communicatie, zeer behulpzaam, website was wel niet up to date waardoor stuur niet onmiddellijk kon geleverd worden. Heeft dan gratis alluminium stuurke meegeleverd zodat ik verder kon en het geld wordt teruggestort. Knap.

-Bike discount + Action sport : goedkoop + snelle levering (wielen zondag besteld, woensdag al geleverd). Beiden aan te raden.
go2go2
Mountainbiker

Post by go2go2 »

Man, man, man, wat een miserie!

Eerst breekt vijsje af van de rotor. Dit is ondertussen redelijk opgelost.
Groter probleem : vijs achterste remklauw zit muurvast scheef in het frame. Geen idee hoe ik dat moet oplossen. :evil: .

Eigenlijk wist ik op voorhand dat het (te) ambitieus was voor mij.

Maar : het begint er ondertussen uit te zien als een fiets. Alleen Shifters en kabels moeten nog gemonteerd worden.

Image
Image
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

ziet er super uit :wink:
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

go2go2 wrote: Eerst breekt vijsje af van de rotor. Dit is ondertussen redelijk opgelost.
Groter probleem : vijs achterste remklauw zit muurvast scheef in het frame. Geen idee hoe ik dat moet oplossen. :evil: .
En hoe hebt ge da geflikt???
Geoffe
Mountainbiker

Post by Geoffe »

=D> =D> =D>
Ik zit al een tijdje met het idee te spelen om iets zeer gelijkaardigs ineens te steken. :drunk: :drunk:
'k Vind dat echt schoon frames maar wat is de rijervaring? :-k ?
go2go2
Mountainbiker

Post by go2go2 »

tpl wrote:
go2go2 wrote: Eerst breekt vijsje af van de rotor. Dit is ondertussen redelijk opgelost.
En hoe hebt ge da geflikt???
Bij het vastdraaien van de klauw merkte ik redelijk wat weerstand.
Klauw terug losgedraaid en schroef alleen beginnen indraaien. Was dezelfde weerstand dus dacht dat dit normaal was.
Dus terug remklauw en nu steviger beginnen indraaien tot vijs vast kwam te zitten. Proberen losdraaien lukt niet meer omdat schroef ondertussen beschadigd is. Zit muurvast en nu merk ik dat ze wat scheef zit.
Niet eenvoudig om op te lossen omdat je tegen de achterdriehoek aan zit.
Tja, sommigen zijn handig en anderen zijn...
Post Reply