zaterdag 1 maart 2014 Tieltse panorama's

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
dark dingo
Mountainbiker

zaterdag 1 maart 2014 Tieltse panorama's

Post by dark dingo »

Extra informatie van de organisator:

Nieuwe off-road tracks met passages van Pittemberg tot de Poelberg en de Meikesbossen, doorheen landelijke weggetjes worden alle mogelijke panorama's van Tielt waargenomen. De tocht van 49km gaat volledig rond Tielt en passeert rakelings langs verschillende deelgemeenten ...

In een organisatie van pasar-Tielt:
*inschrijven:sport-en recreatiedomein "Wattewy",hondstraat 98-Tielt.
van 8-14 uur kostprijs:3-4 euro
*afstanden: 28 en 49 km
*bevoorading,afspuitstand,kleedkamers en douches aanwezig.
*bewaakte fietsparking.
Deze plaatsen doet de toertocht ook nog aan: kasteel Ronceval,Meikesbossen,Poelberg,baliekouter(Wakken) en een natuurgebied in Meulebeke!! Ben benieuwd hoe ze dit alles aan elkaar gebreit hebben :roll: Is slechts hun 2e keer,maar commentaren van vorig jaar waren niet slecht =D> Ik ga in elk geval daar eens piepen :bounce: :bounce:
dingo 8)
VHJ
Mountainbiker

Re: zaterdag 1 maart 2014 Tieltse panorama's

Post by VHJ »

hoe liggen de parcours er bij? tocht niet teveel stoempen hé want heb er mijn buik vol van. :oops:

gr

mtb-you
KRBiker
Mountainbiker

Post by KRBiker »

Komende van Brugge, kan er ergens ingepikt worden op het parkoers (50km)? Zoja, op hoeveel km zit ik dan?
Bedankt
wiene
Mountainbiker

Post by wiene »

Is het goed berijdbaar , of wordt het modderdansen ? Eerste deelname hier .
vtt'er
Mountainbiker

Post by vtt'er »

Ben zelf van Tielt maar heb hier nog niet gereden #-o
Pittemberg zal er wel redelijk verzopen bijliggen , natuur meulebeke weet niet waar ze dat gaan halen ? , ken enkel het bosje aan de sportschool , meikebossen dat word zeker duwen , baliekouter kan ik niet zeggen mag je normaal niet door met mtb , kasteel ronqewal is ook prive ( als ze er daar rond rijden aan de achterkant zal dat ook stoempen worden ) , poelberg ligt er normaal altijd redelijk bij enkel dat bosje op de vlank kan vettig zijn maar weet niet of ze daar nog door mogen.
zal hier in ieder geval starten , woon op een 200 meter van de start dus moet dat toch eens gereden hebben :-)
weet ook niet goed hoe ze dat parcours zullen aaneenmaken zullen wel zien [-(
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

:roll:
vtt'er wrote:Ben zelf van Tielt maar heb hier nog niet gereden #-o
Pittemberg zal er wel redelijk verzopen bijliggen , natuur meulebeke weet niet waar ze dat gaan halen ? , ken enkel het bosje aan de sportschool , meikebossen dat word zeker duwen , baliekouter kan ik niet zeggen mag je normaal niet door met mtb , kasteel ronqewal is ook prive ( als ze er daar rond rijden aan de achterkant zal dat ook stoempen worden ) , poelberg ligt er normaal altijd redelijk bij enkel dat bosje op de vlank kan vettig zijn maar weet niet of ze daar nog door mogen.
zal hier in ieder geval starten , woon op een 200 meter van de start dus moet dat toch eens gereden hebben :-)
weet ook niet goed hoe ze dat parcours zullen aaneenmaken zullen wel zien [-(
Het wordt voor mij ook een beetje koffiedik kijken wat ze allemaal uit de streek gaan halen :roll: Het wordt natuurlijk hier en daar serieus duwen...gelijk er al wat water neergekomen is :-? Dacht dat er hier vorig jaar iemand van de organisatie wat uitleg gaf i.v.m. parcour 8-[ Ik ken de streek zelf redelijk goed omdat ik er veel in rondrij...maar natuurgebied in Meulebeke zou ik ook niet weten liggen :roll: Meikesbossen ken ik van de tt van de tegenterters/Aarsele en hebben een beperkte doorgang.Dit zal wel meevallen om er door te rijden,de poelberg heeft niets van offroad of je moet zoals de tegenterters het privé bosje door mogen en de weides gebruiken (ook eveneens privé),je mag wél door de baliekouter daar er reeds een bloso route doorloopt,redelijk recent aangelegd.Dit stuk zal vooral bestaan uit zuigende ondergrond.Serieus duwen daar ](*,) Het stuk langs de spoorweg in Pittem zal er ook wel inzitten en daar vrees ik dat het serieus vettig zal liggen.Daar de organisatie van Tielt is,zullen ze ongetwijfeld wel wat mensen kennen die hun privé eenmalig zullen openstellen.Hoop ik toch [-o< Hoe het geweest is,zullen we wel zien zeker als we deze tt gereden hebben en al dan niet goed bevonden!! so long...
dingo 8)
veeteepepeetje
Mountainbiker

Post by veeteepepeetje »

:-D GOED GEAMUSEERD . :-D :-D ORGANISATIE O K .TOT VOLGEND JAAR . :-D
bandamvandam
Mountainbiker

Post by bandamvandam »

Waar vinden we de foto's terug die getrokken zijn tijdens de bevoorrading ?
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Omstreeks 9.40u met Dimi gestart,om de grote toer te rijden die in een lus rond Tielt liep,Pittem,poelberg(lightversie),schuiferskappelle,...net voor de 1e bevoorading het zwaarste stuk van de rit ,een ellenlang stuk naar en door een weide.miljaar,da was daar series stampen zulle!! Zo kregen we nog wel enkele zware boereslagen te verwerken.na nog een bevoorading en 51 km modderstoempen kwamen we moe maar voldaan terug aan in Watewy.Vriendelijke mensen aan afspuit maar ook aan de bevooradingen.een enkel minpunt waren de koude douches maar de lekkere boterkoek en blonde ename van 't vat deden ons dat nogal vlug vergeten!! Weinig bikers gezien maar wel superenthousiaste medewerkers...tot volgend jaar!!
dingo.
Post Reply