het kan het vork zijn, maar bij het sturen kunnen het ook de remmen zijn, je beweegt door te sturen immers je buitenkabel en als je die bij v-brakes maar een beetje beweegt zit er al direct een blok tegen je velg.
het kan ook je vork zijn natuurlijk, bij mijne yz2 is het de combinatie van de 2
manitou voorvorken
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Als je rem aanspant bij het sturen, dan is je buitenkabel simpelweg te kort.Van Cot wrote:het kan het vork zijn, maar bij het sturen kunnen het ook de remmen zijn, je beweegt door te sturen immers je buitenkabel en als je die bij v-brakes maar een beetje beweegt zit er al direct een blok tegen je velg.
Mogelijke oorzaken:
1. zijdelingse stijfheid voorvork
2. stijfheid wiel (kan naar het schijnt soms ook te maken hebben met de stevigheid van de as van de quick release)
3. één van beide of beide in combo met remblokjes die erg dicht bij de velg staan
Als je zelf 2 (en 3) uitsluit, zou het idd best wel eens je vork kunnen zijn.
1. zijdelingse stijfheid voorvork
2. stijfheid wiel (kan naar het schijnt soms ook te maken hebben met de stevigheid van de as van de quick release)
3. één van beide of beide in combo met remblokjes die erg dicht bij de velg staan
Als je zelf 2 (en 3) uitsluit, zou het idd best wel eens je vork kunnen zijn.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
had ff te snel nagedacht, dit kan het nooit zijn omdat de vork gelijk meebeweegt met het stuur.Jack77 wrote:Als je rem aanspant bij het sturen, dan is je buitenkabel simpelweg te kort.Van Cot wrote:het kan het vork zijn, maar bij het sturen kunnen het ook de remmen zijn, je beweegt door te sturen immers je buitenkabel en als je die bij v-brakes maar een beetje beweegt zit er al direct een blok tegen je velg.
Ik begrijp je eerste post niet helemaal.
Je hebt speling op de remblokken wanneer je druk op het stuur zet?
Dat is dan een kracht van boven naar beneden? Dan zie ik niet in hoe de stijfheid van de vork daar voor iets tussenzit, want spreken over een gebrek aan stijfheid in de lengterichting van een vork lijkt me wat onzinnig.
Je hebt speling op de remblokken wanneer je druk op het stuur zet?
Dat is dan een kracht van boven naar beneden? Dan zie ik niet in hoe de stijfheid van de vork daar voor iets tussenzit, want spreken over een gebrek aan stijfheid in de lengterichting van een vork lijkt me wat onzinnig.