Gisteren een modderige tocht gereden in Lichtervelde met m'n nieuwe Specialized Defroster.
Zeer content van. Zit goed en laat geen water/modder binnen.
Ook lekker warme voeten gehad, terwijl ik daar anders meteen last van heb.
Goeie aankoop dus,
Greetz,
Björn
Winterschoenen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Re: Winterschoenen
Ben ook dit type schoenen aan het overwegen, maar wat mij wat afschrikt bij bepaalde soorten is dat speedlace concept. Heb dit op m'n Salomon loopschoenen, maar voor een fietsschoen verwacht ik toch een strakkere sluiting zoals de Northwave GTX of precies de specialized ook.
Of kan je met die velcro flap ook nog wat strakker aantrekken?
Of kan je met die velcro flap ook nog wat strakker aantrekken?
-
hv0805
- Mountainbiker
Ik heb de NORTHWAVE Celsius Arctic GTX, nu al een 4tal jaar.
Dat in combinatie met Sealskin waterdichte kousen en ge hebt geen natte of koude voeten meer.
Deze winter enkel de schoenen met gewone kousen omdat het niet echt koud is. Wanneer het echt goed regent doe ik er wel overschoentjes (BBB BWS-03 Waterflex) overheen omdat er langs de bovenkant wel water kan inlopen. Heb geen natte (soms wel van het zweten) of koude voeten meer.
Wel zijn de lintjes al doorgesleten maar dat ik op volgende wijze opgelost. (zie foto)

Dat in combinatie met Sealskin waterdichte kousen en ge hebt geen natte of koude voeten meer.
Deze winter enkel de schoenen met gewone kousen omdat het niet echt koud is. Wanneer het echt goed regent doe ik er wel overschoentjes (BBB BWS-03 Waterflex) overheen omdat er langs de bovenkant wel water kan inlopen. Heb geen natte (soms wel van het zweten) of koude voeten meer.
Wel zijn de lintjes al doorgesleten maar dat ik op volgende wijze opgelost. (zie foto)

- liebherr 914
- Mountainbiker
- Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine
Post by liebherr 914 »
+ 1, Ook 2jaar echt super goeie schoenen , dit jaar in combinatie met waterdichte sokken en nooit meerWacky-S wrote:Zolang je niet dieper dan de neopreen rand in de plas staat blijven je voeten mooi droog.
Ik doe er geen hoesjes over, schoenen kunnen tegen een stootje en het vuil spuit je er na de tocht gewoon af.
Heb tot nu toe in de 2 jaar nog maar een 2 tal keren echt natte voeten gehad en dat was tijdens een serieuze stortbuien en in de sneeuw.
Het lag dan niet aan de schoen maar aan de broek en sokken die het water opslorpen en zo de schoenen binnensijpelen langs boven.
natte voeten , en ik stop nu niet meer voor een plas water