Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kazzz
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by kazzz »

Hier kunnen mss de mannen die geen tijd hebben om iets te roepen zich eens uitleven?

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 3&t=122922" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen content :)
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

:lol: Geweldig om lezen...na al die tijd terugkomen om nog steeds dezelfde discussies te zien..
Loving this :wink:

Ivm met helm dragen etc..tja , ieder zijn mening etc.
Dat organisaties dit zouden kunnen of moeten afdwingen, tja..uiteindelijk is het simpel: geen helm = niet verzekerd en rijd je voor eigen rekening.
Ikzelf ben enkele jaren terug voor de eerste keer nipt ontsnapt aan een letsel en was mijn helm gebarsten. Het raakpunt was achteraan op 2mm van de rand vd helm en had dus niet veel gescheeld of ik had de steen die ik raakte heel wat harder voelen aankomen.
Ik ben dus idd een overtuigd helmdrager , al jarenlang feitelijk, en door dat voorval heb ik zelfs vereisten aan de helm , zoals bv een goed lage bescherming achteraan. Ik geef er ook deftig wat geld aan feitelijk , maar dat terzijde.
Langs de andere kant..het is ook geen 100% bescherming en er zijn vele andere niet-beschermde lichaamsdelen, het is dus voor discussie vatbaar of het al dan niet een verschil maakt.

Misschien buiten het veiligheids aspect zijn er ook andere voordelen aan verbonden, zoals bv takjes en twijgjes van bomen die je uit je gezicht kan houden, de zon die je nog wat extra kan blokkeren en zelfs het aflopen vd regen op de binnenzijde van je bril, ook het vasthouden vd bril etc bij ruwe ritten etcetc.
Het monteren van een camera kan ook een leuk gegeven zijn , alleh ja..met een helm kan je ook veel meer extra comfort hebben en is dus niet enkel om veiligheidsredenen alleen.

Nuja doe wat je wilt natuurlijk..uiteindelijk zoals Kawa ook zegt, het kan me niet schelen wat anderen doen..kan er wel eens goed om lachen als de 'zotten' in de bende langs je door over de kop gaan of ineens moeten uitwijken voor een boom etc., omdat ze zo nodig je voorbij wilden op een singletrack tijdens een TT etc...allemaal meegemaakt en het blijft in mijn geheugen gegrifd zulke leuke en grappige momenten, als die dan ook nog geen helm dragen, wordt het des te leuker ! Hoeveel mensen denken je dat er stoppen voor zulke pipo's?..niemand, nada rien..integendeel, de meesten rijden dan met veel plezier door en delen hun commentaren dan eens goed luid mee ! :lol:

grtjs
phille
Mountainbiker

Post by phille »

gisteren aan de lichten een oude man zien opgeschept worden door een auto, trust me de helm die de man aanhad heeft zijn nut gehad, kom AUB NIET AF dat een helm niet alles kan voorkomen
Das zoals een backup systeem, dat kan zelf ook kapot gaan moet je dan het backup systeem ook backuppen ;-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

looneycooney wrote: Dat organisaties dit zouden kunnen of moeten afdwingen, tja..uiteindelijk is het simpel: geen helm = niet verzekerd en rijd je voor eigen rekening.
Toch niet zo simpel... Zo lang een helm niet wettelijk verplicht is ben je niet veel met zo'n maatregel.
't Is niet de organisatie die beslist of je voor eigen rekening rijdt of niet...

Verzekeringen die aangeboden worden door inrichtende TT's zijn om te lachen. Iedere biker met een beetje gezond verstand heeft zorgt zelf voor een (hospitalisatie-)verzekering.
Last edited by kawa on Sun 23 Feb 2014 22:32, edited 1 time in total.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

kawa wrote:Verzekeringen die aangeboden worden door inrichtende TT's zijn om te lachen. Iedere biker die een beetje gezond verstand heeft zorgt zelf voor een (hospitalisatie-)verzekering.
vertel eens waarom is die van de VWB bv niet goed ? Ik heb me er nml zelf nog niet op toegelegd

kawa wrote:Ik ben ook een helmdrager tijdens mijn sportieve ritten.
Langs de andere kant ben ik echt geen voorstander van een eventuele helmplicht, ben echt niet van zin om een helm te dragen op mijn stadsfiets. [-X
Agree ! Ik heb ook geen zin om op mijn stadsfiets een helm te dragen, doe het nu ook niet want ik haal amper 20/u, maar mss zouden we dat toch beter doen als ik zag hoe die man gisteren werd opgeschept ...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

phille wrote:
kawa wrote:Verzekeringen die aangeboden worden door inrichtende TT's zijn om te lachen. Iedere biker die een beetje gezond verstand heeft zorgt zelf voor een (hospitalisatie-)verzekering.
vertel eens waarom is die van de VWB bv niet goed ? Ik heb me er nml zelf nog niet op toegelegd

Is de aangeboden verzekering bij TT's van VWB dan? Dat wist ik niet. Geen ervaring daarmee. Ben er zelfs zelf bij aangesloten.

Ik heb ervaring met een andere verzekering en dat verliep toch allemaal niet zo vlot...
Wil maar zeggen, zorg gewoon voor uw eigen verzekering, kost niet zoveel en als je eens iets aan de hand hebt kan je er op rekenen dat je snel geholpen wordt.

kawa wrote:Ik ben ook een helmdrager tijdens mijn sportieve ritten.
Langs de andere kant ben ik echt geen voorstander van een eventuele helmplicht, ben echt niet van zin om een helm te dragen op mijn stadsfiets. [-X
Agree ! Ik heb ook geen zin om op mijn stadsfiets een helm te dragen, doe het nu ook niet want ik haal amper 20/u, maar mss zouden we dat toch beter doen als ik zag hoe die man gisteren werd opgeschept ...
:-D

Had dat stuk al gewist... maar goed...
Niet gedacht dat er iemand dezelfde menig zou delen

Wat die man betreft... als we ons tegen alles moeten beschermen... shit happens...
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ik zie me al zitten op een stadsfiets met downhill-outfit :lol:
Mja helmplicht ben ik ook niet voor te vinden uiteindelijk...

Is wel wat je zegt natuurlijk een helm is preventief en kan in vele gevallen enorm helpen, ook de reden waarom ik het draag.
Ik voel me zelfs niet goed zonder, vreemd mits ik de eerste jaren het ook zonder deed..maar heb het wel al eens voorgehad dat ik mijne vergeten was en eens aangekomen op de tt toch heel wat voorzichtiger te werk ging :)
Heb zo ooit eens gehoord van mijn fietsbuddy/fietsenmaker: Bij een bevoorrading iemand pas zijn helm afgezet, struikelde achterover over een wiel van een neergelegde fiets en viel pardoes met het achterhoofd op de snelspanner vd volgende fiets..afgevoerd met een serieus hoofdletsel...zo snel kan het gebeurd zijn en hoef je blijkbaar niets eens voor op je fiets te zitten.

Nuja in het verkeer zoals je daar zegt, komen er zoveel andere factoren en medeweggebruikers bij...toch wel erg heh..heb het ook al meegemaakt dat ze mijn fiets hadden dubbelgeplooid en mij niet gezien hadden, ondanks dat ik langs hun stond om over het zebrapad over te steken ( niet rechts gekeken dus) . Daar heb ik nu dus nog steeds een heilige schrik van en steek pas over als auto's effectief volledig stilstaan, heb ook meerdere lampjes hangen voor- en achteraan , doe een hesje aan etc...in het verkeer kan je niet voorzichtig genoeg zijn en dan nog....
Als ik bv met de hondenkar naar de hondenschool ga , ben ik precies een kermismobiel, mja de schrik zit er goed in bij mij sinds ik enkele voorvallen gehad heb met onvoorzichtige bestuurders.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Ook hier speelt een hele grote rol perceptie mee.. Toen ik gisteren tegen 53km/u de kasseien en steentjes naar beneden bulderde, dacht ik: blij dat ik een helm aan heb!

Als je tegen 10/15km/u in het stad rond rijdt, dan denk je niet aan je helm die je niet op hebt, want wat kan er nu gebeuren aan 15/u.

Feit is dat in het stad veel meer aspecten meespelen waar je geen rekening mee kan houden. Auto's, bussen, voetgangers, riolen, ... die eigenlijk veel meer gevaar inhouden dan tegen 50/u op een afgeschermd parcour naar beneden duiken.

En toch.. als ik met de vrouw een rustig toertje ga doen draag ik ook geen helm, terwijl...
chime
Mountainbiker

Post by chime »

Gewoon omvallen en met uw hoofd de stoeprand raken is genoeg om uwe schedel te breken.

Kortom, met wat (vrij veel) pech, is het niet kunnen uitklikken aan een rood licht voldoende om dood te zijn.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

mss ook eens goed om te tellen hoeveel zware letsels zijn er door die helm niet voorkomen ...
Post Reply