XCE KLUISBERGEN
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
cc.eliminator
- Mountainbiker
XCE KLUISBERGEN
Post by cc.eliminator »
Op zaterdag 12 april 2014 organiseren ik en 4 medestudenten een Cross- Country Eliminator.
Noteer dit alvast in jullie agenda want wij verwachten dat het een top-event wordt.
We beschikken over een fantastische locatie die zich op het hoogste punt van Oost – Vlaanderen bevindt namelijk de Hotond- arena in Kluisbergen/ Ronse.
Op deze locatie zijn al verschillende grote wedstrijden gereden :
• GVA trofee manche GP Mario De Clercq 2011
• Bpost bank trofee manche GP Mario De Clercq 2012
• Bpost bank trofee manche GP Mario De Clercq 2013
Wat is XCE?
Hierbij rijdt elke deelnemer een tijdrit van 800m op het parcours. Aan de hand van de gereden tijd worden alle deelnemers opgedeeld in groepjes van 4. Deze zullen dan tegen elkaar strijden, hier zullen de laatste afvallen en de eerste doorgaan naar de volgende ronde.
Mogelijke reeksen: Master, Prof/Beloften, Juniors, Nieuwelingen en een Fun categorie.
http://www.cc-eliminator.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/cc.eleminator" onclick="window.open(this.href);return false;
Noteer dit alvast in jullie agenda want wij verwachten dat het een top-event wordt.
We beschikken over een fantastische locatie die zich op het hoogste punt van Oost – Vlaanderen bevindt namelijk de Hotond- arena in Kluisbergen/ Ronse.
Op deze locatie zijn al verschillende grote wedstrijden gereden :
• GVA trofee manche GP Mario De Clercq 2011
• Bpost bank trofee manche GP Mario De Clercq 2012
• Bpost bank trofee manche GP Mario De Clercq 2013
Wat is XCE?
Hierbij rijdt elke deelnemer een tijdrit van 800m op het parcours. Aan de hand van de gereden tijd worden alle deelnemers opgedeeld in groepjes van 4. Deze zullen dan tegen elkaar strijden, hier zullen de laatste afvallen en de eerste doorgaan naar de volgende ronde.
Mogelijke reeksen: Master, Prof/Beloften, Juniors, Nieuwelingen en een Fun categorie.
http://www.cc-eliminator.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/cc.eleminator" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by cc.eliminator on Fri 21 Feb 2014 21:27, edited 1 time in total.
- cowboy peter
- Mountainbiker
Re: XCE KLUISBERGEN
Post by cowboy peter »
sorry, maar ik kan nergens terugvinden welke wedstrijd hier gereden wordt. lengte parcours? hoogteprofiel? aantal ronden? soort hindernissen? onderverdeling klassen? poules? uurschema? prijzengeld?
hoe kan ik begot weten of ik geinteresseerd ben in deze wedstrijd? wordt er boven gestart en is de finish beneden? of omgekeerd, of is het rondjes rijden? Wat is het doel spektakel of krachtpatserij?
Als jullie een parcours in gedachten hebben, rij het dan eerst zelf eens, of vraag enkele rijders om te testen
Hebben jullie zelf al eens iets dergelijks gereden?
hoe kan ik begot weten of ik geinteresseerd ben in deze wedstrijd? wordt er boven gestart en is de finish beneden? of omgekeerd, of is het rondjes rijden? Wat is het doel spektakel of krachtpatserij?
Als jullie een parcours in gedachten hebben, rij het dan eerst zelf eens, of vraag enkele rijders om te testen
-
ce_cannondale
- Mountainbiker
Post by ce_cannondale »
ik zou ook graag meer uitleg hebben alle sinds super locatie 
Ben er twee jaar geleden gaan rijden op het parcour van de b-post. Dat parcour zat heel goed in elkaar. Die schuine kanten met haarspeldbocht vond ik het mooiste stuk van het parcour. op youtube kan je er wel nog beelden van vinden. Leuk initiatief van jullie!
-
cc.eliminator
- Mountainbiker
Post by cc.eliminator »
Beste Peter,cowboy peter wrote:sorry, maar ik kan nergens terugvinden welke wedstrijd hier gereden wordt. lengte parcours? hoogteprofiel? aantal ronden? soort hindernissen? onderverdeling klassen? poules? uurschema? prijzengeld?
Het wedstrijd type is XCE, hierbij rijdt elke deelnemer een tijdrit van 800m op het parcours. Aan de hand van de gereden tijd worden alle deelnemers opgedeeld in groepjes van 4. Deze zullen dan tegen elkaar strijden, hier zullen de laatste afvallen en de eerste doorgaan naar de volgende ronde.
De hindernissen zijn 100% natuurlijk, het terrein is uitdagend genoeg. De start en finish zullen zich boven bevinden maar voor het hele parcours zal u zelf aanwezig moeten zijn want dit houden we liever een verrassing.
Het parcours zelf wordt getest door ons zelf want 3 personen van onze groep zijn ervaren rijders.
Hopelijk tot aan de start!
-
cc.eliminator
- Mountainbiker
Post by cc.eliminator »
"We " zijn ik en 4 medestudenten die Sport en Bewegen studeren aan het Howest in Brugge.kovan wrote:En wie zijn "we"? Nergens terug te vinden, enkel een gmail adres?
-
cc.eliminator
- Mountainbiker
Post by cc.eliminator »
elke deelnemer een tijdrit van 800m op het parcours. Aan de hand van de gereden tijd worden alle deelnemers opgedeeld in groepjes van 4. Deze zullen dan tegen elkaar strijden, hier zullen de laatste afvallen en de eerste doorgaan naar de volgende ronde.ce_cannondale wrote:ik zou ook graag meer uitleg hebben alle sinds super locatie
indien nog vragen laat gerust iets weten !
-
cc.eliminator
- Mountainbiker
Post by cc.eliminator »
Schrijf je maar vlug in! We verwachten je aan de start !Mister A wrote:Ben er twee jaar geleden gaan rijden op het parcour van de b-post. Dat parcour zat heel goed in elkaar. Die schuine kanten met haarspeldbocht vond ik het mooiste stuk van het parcour. op youtube kan je er wel nog beelden van vinden. Leuk initiatief van jullie!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Lijkt me interesant, maar mijn madam is uitgerekend voor die periode, dus ga toch moeten passen om haar bij te kunnen staan