Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
BertG
Mountainbiker

Re: Overzicht 29er banden

Post by BertG »

Ja lap, heb net de X-king 2.4 RS besteld :lol: . Zullen wel zien wat het geeft, als het tegenvalt gaat de 2.25 Racing Ralph er terug op. 't Is trouwens als voorband voor het wat ruigere terrein, daar is nen Ikon toch ook niet ideaal voor denk ik.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

BertG wrote:Ja lap, heb net de X-king 2.4 RS besteld :lol: . Zullen wel zien wat het geeft, als het tegenvalt gaat de 2.25 Racing Ralph er terug op. 't Is trouwens als voorband voor het wat ruigere terrein, daar is nen Ikon toch ook niet ideaal voor denk ik.
Heb ook nen X-King 2.4 RS liggen, maar nog niet nodig gehad, RR 2.35 voldoet ruimschoots. Voor het ruigere werk had ik een HaDa liggen, maar dan was het wel héél ruig :wink: En eerlijk gezegd voor het ruigere werk kies ik toch liever voor de Protection.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

BertG wrote:Ja lap, heb net de X-king 2.4 RS besteld :lol: . Zullen wel zien wat het geeft, als het tegenvalt gaat de 2.25 Racing Ralph er terug op. 't Is trouwens als voorband voor het wat ruigere terrein, daar is nen Ikon toch ook niet ideaal voor denk ik.
ik had voor die Xking vooraan ook nen Ikon exc, en idd, die kwam soms nét te kort.
Koen87
Mountainbiker

Post by Koen87 »

Ik ben van plan om voor de lente/zomer een Racing Ralph vannachter en een Rocket Ron vanvoor te leggen voor de snelle parcours / asfalt. Goede keuze?
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Een van de meeste gebruikte combo's, dus ik vermoed van wel.
Misschien kan je in de zomer ook iets minder profiel steken, ThuBu ofzo. Maar met RoRo - RaRa geraak je het hele jaar rond.
Koen87
Mountainbiker

Post by Koen87 »

OK dan ga ik voor de RoRo - RaRa combi. Heb wel nog een belangrijk vraag. Heb vorige maand een Ridley Ignite A10 gekocht. Standaard zitten daar X-King banden op, maar hoe weet ik of deze tubeless zijn of niet? Van banden heb ik namelijk (nog) geen kaas gegeten.
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Waarschijnlijk zijn dat de standaard vouwbanden, die zijn niet tubelessready.
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Heeft er iemand de Vredesetein black panthers xtrac al kunnen testen, of heeft er iemand een link met een test? Ik zou die willen voor en achter monteren. Zijn ze een beetje vergelijkbaar met Roro qua grip. Gewicht is wat meer heb ik al gezien, maar ze zouden wel wat steviger moeten zijn voor in de ardennen op de stenen te kletsen.

Grts
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Ik kan niet vergelijken met rocket ron's maar ik heb wel ervaring met de xtracs. Qua grip en stevigheid mag je zeker niet klagen in mijn ogen. Voldoende volume in de 2.2 versie en de gewone vouwband is zelfs makkelijk tubeless te maken.
Mijn xtracs waren redelijk afgesleten maar door de zachte rubber geven ze toch veel tractie en grip. Ze zijn precies wel vrij slijtage gevoelig. Op een half jaar was de middenrij noppen zo goed als weg.
Capitol
Mountainbiker

Post by Capitol »

Ik heb nu de Black Panthers Xtrac (tubeless) op mijn 650b hardtail en ben er tot nu toe content van. Daarvoor stonden er Racing Ralphs op (niet-tubeless) en daar was niet niet content van, veel te zachte wangen waardoor de banden slap aanvoelden.
Op mijn 650b fully staan Rocket Rons, die hebben nog iets meer grip dan de Xtrac, maar bollen ook iets minder goed. De Xtrac bestaat ook nog in Extreme uitvoering, misschien dat die meer te vergelijken is met de Rocket Ron.
Post Reply