chalet in de ardennen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
swelke
Mountainbiker

chalet in de ardennen

Post by swelke »

zoals de titel al doet vermoeden ben ik dus op zoek naar een betaalbare chalet om te kunnen overnachten liefst dichtbij enkele toffe pittige parcours om enkele hoogtemeters te kunnen trainen
waarom een chalet tja ik kom van de kust ! en een ritje heen en terug ben je al vlug 5h kwijt dus is het beter een weekend blijven of een midweek me dunkt

ik wil jullie al op voorhand bedanken voor eventuele posts
endorfin
Mountainbiker

Re: chalet in de ardennen

Post by endorfin »

Xhoffraix, zalige regio
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

http://www.leloupdengreux.be" onclick="window.open(this.href);return false; / https://www.facebook.com/Leloupdengreux" onclick="window.open(this.href);return false;
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

In Gembes (deelgemeente van Daverdisse) zijn er verschillende chalets (gites e.d.) te huur. Hoogtemeters kan je daar genoeg verzamelen.
Verschillende bepijlde mountainbikeroutes in de buurt : Daverdisse, Paliseul, Gedinne, Libin, ...
De drie routes van Daverdisse passeren in Gembes en je kan b.v. in de gemeente Lesse aansluiting vinden met andere routes.
Routes in de Ardennen (met commentaren) terug te vinden op http://www.randobel.be" onclick="window.open(this.href);return false;
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

een chaletje is toch altijd iets leuker dan hotel of b en b, dus ga ik dit hier ook beetje bekijken
swelke
Mountainbiker

Post by swelke »

chalet heeft duidelijk mijn voorkeur , zal zeker the tread volgen van geertg lijkt het meest aangewezen bij mijn voorkeuren
toch in elk geval al bedankt voor eerdere posts maar die waren mij zo niet op het lijf geschreven maar er kan wel van toepassing zijn voor andere mensen .
verder laat die chalets maar komen zou ik zo zeggen
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

Er is ook een "Cycling- test & trainingcentra" in Transinne waar ook individuele mtb'ers kunnen overnachten zonder deel te nemen aan hun trainingen. Ben de eigenaar al tegengekomen op tourtochten in de buurt (correcter : heb hem tweemaal zien voorbijvliegen).
Zie http://www.c3t.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jommeke12
Mountainbiker

Post by Jommeke12 »

Een echte aanrader is de streek rondom La-Roche-en-Ardenne, een prachtige streek met super toffe paadjes om te mountainbiken. Hellingen, bossen, door beekjes, heel tof. Dat is aan de rivier de Ourthe. Wij zijn daar geweest in de herfst. We wilden eerst ook een chalet hebben voor het gemak van vuil thuis te komen en zo maar uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een appartement in een ongelooflijk mooi statig kasteel. Vroeger was dat het hotel des bains, maar je moet dat zien. Dat was een appartement met hotelservice zeg maar. Handdoeken en al moesten we niet meenemen, en je kon daar super goed eten. In feite staat dat in een groot park, en waar we veel gebruik van hebben gemaakt na het fietsen was het zwembad.
We zijn iedere dan een andere kant uit geweest. Nu hadden we wel veel geluk ook met het weer, want dat weet je nooit hier in België.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De challetjes in het vakantiepark van Vencimont (Gedinne) "Le village" zijn best interessant voor mountainbikers.
pareke
Mountainbiker

Post by pareke »

Met hoeveel personen gaan jullie ? Maakt veel verschil in prijs
Post Reply