welke thule voor 29er

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
craeye
Mountainbiker

Re: welke thule voor 29er

Post by craeye »

Van de fiets die op de buitenste rail staat, staan de wielen inderdaad wat te wiebelen tijdens het rijden (vooral bij pakweg >100km/u). Vreemd, maar op de dichtste rail heb ik dat niet. Ik denk wel niet dat het te maken heeft met het uitschuiven van die spanbanden. Eerder met de grootte van de wielen? Ik heb na een jaar alleszins nog niks van lakschade op de velgen, dus ik denk niet dat het kwaad kan.
-ri-
Mountainbiker

Post by -ri- »

Als de wielen wiebelen, moet je de spanbanden voor de wielen vast te gespen wat verplaatsen naar buiten toe, op ne thule G2 923 geen probleem met 2 29'ers en een 26'er. Zelfs bij hogere snelheid blijven ze stabiel staan.
SBIKER
Mountainbiker

Post by SBIKER »

Merci voor alle reacties
het zal een euroway g2 923 worden
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik heb liever een hangrek (bij thule de vertex bvb), dan maakt het niet uit welke wielen of banden of fietsmaten er op het rek moeten, het afstellen gaat veel sneller, het rek is korter (zeker met rekken voor 4 fietsen), de rekken zijn steviger, er blijft meer bodemvrijheid,...

Voor bepaalde types fietsen zonder toegankelijke bovenbuis is er wel een adapter nodig, en bij delicate fietsen voorzie je best wat bescherming op de plaatsen waar de fietsen mekaar raken.
Post Reply