Ik ben zelf verrast door het feit dat ik al heel de winter met de combinatie Maxxis Ikon (voor) en Notubes Raven (achter) rondbol.
Gisterenochtend was het de eerste keer dat de banden aan hun limit kwamen (achteraan dan).
Voor de zomer heb ik een set Ikons in 2.35 besteld ga dit eens testen zowel voor als achter als in combinatie met een High Roller II vooraan (op mijn Pyga trail-fully).
Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Re: Overzicht 29er banden
Iemand een tip voor straatbanden voor mijn 29'er? Ik ben van plan om met mijn Ridley Ignite A10 ook gewoon baan routes te doen. Momenteel heb ik dit:
Wielen: Ridley XC disc by Mach1
Banden: Continental X-King 29x2.2, Kevlar bead
Moeten zeker geen slicks zijn, mag wel wat profiel opzitten. Schwalbe Big Apple misschien?
Moeten zeker geen slicks zijn, mag wel wat profiel opzitten. Schwalbe Big Apple misschien?
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
NoTubes Raven 2.2 bolt goed op asfalt en kan je nog een beetje mee offroad.
pieterp wrote:NoTubes Raven 2.2 bolt goed op asfalt en kan je nog een beetje mee offroad.
- Glennvh
- Mountainbiker
Als het voor op de baan is leg ik meestal kenda sb8 op goed oppompen tot 3.5 bar en ik vind die vlot bollen heb die nu achteraan liggen en vooraan raceking 2.2Koen87 wrote:Iemand een tip voor straatbanden voor mijn 29'er? Ik ben van plan om met mijn Ridley Ignite A10 ook gewoon baan routes te doen. Momenteel heb ik dit:
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Ik heb nog zo ne set liggen he!!!Glennvh wrote:Als het voor op de baan is leg ik meestal kenda sb8 op goed oppompen tot 3.5 bar en ik vind die vlot bollen heb die nu achteraan liggen en vooraan raceking 2.2Koen87 wrote:Iemand een tip voor straatbanden voor mijn 29'er? Ik ben van plan om met mijn Ridley Ignite A10 ook gewoon baan routes te doen. Momenteel heb ik dit:
- Glennvh
- Mountainbiker
Idd en tzijn serieus solden bij den MC JoMC Jo wrote:Ik heb nog zo ne set liggen he!!!Glennvh wrote:Als het voor op de baan is leg ik meestal kenda sb8 op goed oppompen tot 3.5 bar en ik vind die vlot bollen heb die nu achteraan liggen en vooraan raceking 2.2Koen87 wrote:Iemand een tip voor straatbanden voor mijn 29'er? Ik ben van plan om met mijn Ridley Ignite A10 ook gewoon baan routes te doen. Momenteel heb ik dit:
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Ikzelf ben nu de Renegade van Speci aan het testen, de versie 29x1.8.
Oppompen tot 3 bar, bollen goed op de weg en hebben wat profiel waarmee je off-road zeker mee kan met de rest. Voorlopig dik tevreden van.
Ik denk dat ze niet aangeraden zijn voor modderpartijen.....
Oppompen tot 3 bar, bollen goed op de weg en hebben wat profiel waarmee je off-road zeker mee kan met de rest. Voorlopig dik tevreden van.
Ik denk dat ze niet aangeraden zijn voor modderpartijen.....
-
Braeckie
- Mountainbiker
Ik fiets deze zomer eenmalig met een stel baanrenners een tocht van 180km.
Ik heb zelf geen baanfiets, maar ik rijd momenteel op de weg met mijn 26'er, op 29'er wielen met 35mm cyclocrossbanden.
Om met de baanrenners makkelijker mee te kunnen, wil ik nog een smallere band monteren op mijn 29er wiel. Velgen zijn Syncros 29er en komen van een Scale 930.
Wat is de smalste band die ik nog zou kunnen monteren op een 29'er mtb velg?
28mm? 25mm?
Ik heb zelf geen baanfiets, maar ik rijd momenteel op de weg met mijn 26'er, op 29'er wielen met 35mm cyclocrossbanden.
Om met de baanrenners makkelijker mee te kunnen, wil ik nog een smallere band monteren op mijn 29er wiel. Velgen zijn Syncros 29er en komen van een Scale 930.
Wat is de smalste band die ik nog zou kunnen monteren op een 29'er mtb velg?
28mm? 25mm?
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Ik zou iets rond de 30mm pakken, dat gaat nog. Heb het zelf al gedaan met Challenge banden zoals de Eroica of de Strada Bianca. Dat zijn dan echte slicks en die bollen retegoed.