Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wald Herr
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by Wald Herr »

schuppe wrote:bij het topic: "toertochten/wechelderzande" heb ik heel mijn verhaal uit de doeken gedaan en ik ga dat hier niet weer doen maar, ik heb ook bijna slaag gekregen omdat ik aan een gast vriendelijk probeerde uit te leggen dat hij toch beter een helm zou dragen. Gevolg: in de kant geduwd door de vriend en het had niet veel gescheeld of ik kreeg slaag. conclusie : er rijden inderdaad zotten rond die de boel verzieken!!!!
Wereldverbeteraar ? Naïeveling ? of hoe wordt iemand die het beste voor heeft met anderen genoemd...
En dan nog risico lopen om wa slaag te krijgen...
Mijn mening : als daar een of andere pipo het nodig vindt om zonder helm te rijden, so be it... hun probleem, nie het mijne.. =;
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

idd je hebt gelijk, ik ben een naïeveling! Hij heeft toen ook tegen mij gezegd:" da is toch mijn probleem". Op het eerste zicht bleek hij nog gelijk te hebben ook, MAAR: In averbode is er een man ten val gekomen (die wel een helm droeg)!
Er zijn een paar jongens bij gestopt om hem nog proberen te reanimeren,wat spijtig genoeg niet heeft geholpen. Dat zijn dan toch wel de problemen van die jongens en de nabestaanden ook denk ik. Dus de zin "da zijn toch mijn problemen" is eigenlijk dikke zever!
Nogmaals, om te denken dat hij in het vervolg wel een helm zal opzetten is zeer naief van mij, dat besefte ik achteraf ook en ik laat zo een jongens in het vervolg maar gewoon doen en laat de wereldverbeteraar in mij thuis :-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

schuppe wrote:idd je hebt gelijk, ik ben een naïeveling! Hij heeft toen ook tegen mij gezegd:" da is toch mijn probleem". Op het eerste zicht bleek hij nog gelijk te hebben ook, MAAR: In averbode is er een man ten val gekomen (die wel een helm droeg)!
Er zijn een paar jongens bij gestopt om hem nog proberen te reanimeren,wat spijtig genoeg niet heeft geholpen. Dat zijn dan toch wel de problemen van die jongens en de nabestaanden ook denk ik. Dus de zin "da zijn toch mijn problemen" is eigenlijk dikke zever!

En toch blijft het zijn eigen probleem, niet het uwe...

Als je zo'n antwoord krijgt en het dan nog niet kan laten om uwe uitleg te gaan doen waarom hij toch beter een helm draagt... ben je dan zelf niet een beetje problemen aan het zoeken?
Ik ben ook geen fan van dat vingerkegewijs en da gemoei.

Dat je best een helm draagt weten we allemaal, maar het is nog steeds niet verplicht.
Waarom dan niet gewoon ieder z'n ding laten doen?
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

kawa wrote:
schuppe wrote:idd je hebt gelijk, ik ben een naïeveling! Hij heeft toen ook tegen mij gezegd:" da is toch mijn probleem". Op het eerste zicht bleek hij nog gelijk te hebben ook, MAAR: In averbode is er een man ten val gekomen (die wel een helm droeg)!

En toch blijft het zijn eigen probleem, niet het uwe...

Als je zo'n antwoord krijgt en het dan nog niet kan laten om uwe uitleg te gaan doen waarom hij toch beter een helm draagt... ben je dan zelf niet een beetje problemen aan het zoeken?
Ik ben ook geen fan van dat vingerkegewijs en da gemoei.

Dat je best een helm draagt weten we allemaal, maar het is nog steeds niet verplicht.
Waarom dan niet gewoon ieder z'n ding laten doen?
Misschien is het wel omdat ik met NAH'ers (mensen met niet aangeboren handicap bv ten gevolge van hersenbloedingen, accidenten, mislukte zelfmoordpogingen,...) heb gewerkt dat ik er anders tegenover sta. En toch blijf ik erbij: Het kan WEL andere mensen hun problemen worden! En zoals al eerder gezegd: ik heb mijn les geleerd!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

schuppe wrote: Misschien is het wel omdat ik met NAH'ers (mensen met niet aangeboren handicap bv ten gevolge van hersenbloedingen, accidenten, mislukte zelfmoordpogingen,...) heb gewerkt dat ik er anders tegenover sta. En toch blijf ik erbij: Het kan WEL andere mensen hun problemen worden! En zoals al eerder gezegd: ik heb mijn les geleerd!

Geloof me, ik weet wat een NAH is... en ik ben er me ook van bewust hoe belangrijk een helm kan zijn. Spijtig genoeg is een helm ook geen wondermiddel.

Dat het wel anderen hun probleem kan worden, ok, maar dan moet je die anderen nog steeds gaan zoeken bij die persoon zelf. Uw probleem zal het nooit worden he.

Maar toch vraag ik me af of je niet beter gewoon gezwegen had. Of tenminste nadat die bewuste fietser zei dat het z'n eigen zaak was.

Uw goedbedoelde adviezen gaan opdringen werkt (soms-meestal) averechts. Ik zou er ook niet mee gediend zijn.

Leven en laten leven.... zo simpel kan het zijn. :wink:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

de organisatie mag die man niet laten starten maar begin daar maar eens mee, hij begaat (de biker zonder helm) een inbreuk op het reglement waar duidelijk staat dat hij een helm moet dragen en zich houden aan de verkeersregels.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

kawa wrote:Leven en laten leven.... zo simpel kan het zijn. :wink:
uw houding vind ik ook niet benijdenswaardig, wegkijken als het fout gaat is ook verkeerd ... er is geen echte waterdichte oplossing nml
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

phille wrote:
kawa wrote:
schuppe wrote:Leven en laten leven.... zo simpel kan het zijn. :wink:
uw houding vind ik ook niet benijdenswaardig, wegkijken als het fout gaat is ook verkeerd ... er is geen echte waterdichte oplossing nml
Wegkijken als het fout gaat is dan ook iets anders dan leven en laten leven he.
Iemand zonder helm zien rijden is niet iets dat fout gaat ... denk ik dan.

Ik ben de eerste om hulp te bieden als het ergens zou fout gaan, of er nu een helm gedragen wordt of niet.
Maar ik heb niet de drang om iedereen achterna te roepen dat ze hunne helm moeten opdoen. Dat is nog steeds hun eigen keuze.

Ge gaat uw werk nog hebben als je alles en iedereen op hun foute keuzes moet gaan wijzen. :drunk:
+ al die miserie achteraf... want zoals schuppe ook al heeft gemerkt kan niet iedereen goed tegen (goedbedoelde) kritiek.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

1 enkele (bezorgde) opmerking (liefst een grappige) kan geen kwaad, als die gast dat 100keer hoort dan is dat wel effectief, trust me
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

phille wrote:1 enkele (bezorgde) opmerking (liefst een grappige) kan geen kwaad, als die gast dat 100keer hoort dan is dat wel effectief, trust me

Hou het dan ook bij die 1 enkele opmerking, en rij die gast niet achterna om hem ook nog eens uit te leggen waarom hij best een helm draagt. Dat veroorzaakt frustraties waar je niets aan hebt.

Niemand laat zich graag de les spellen, of toch?

Stel u voor dat die gast na een rit van een uur met de auto merkt dat 'm z'n helm thuis vergeten is.
Al slechtgezind op zijne fiets stapt zonder helm en dan ook nog eens iemand achter hem aan krijgt die het zo nodig vindt om de hele uitleg te komen doen waarom 'm beter een helm zou dragen...

Je zou voor minder ruzie gaan maken. :drunk:
Post Reply