Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
IPPE
Mountainbiker

Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht

Post by IPPE »

Schitterende tocht, alles goed berijdbaar en nergens moeten afstappen (o) .
Was het zwaar? Ja ongetwijfeld, maar met aangepast materiaal was het parkoer ne giller.
'k Ben blij dat de organisatie de zwaar stukken erin gelaten heeft.

Alleen de extra lus van de 54km.... Net iets te veel verhard, maar langs de andere kant gaf het wel de kans om op adem te komen.

:off: Ter info: als je gaat mtbiken in de winter heb je veel kans dat het vettig en zwaar is en dat het materiaal enorm afziet. Of er ligt sneeuw ofwel is't modderbaggeren maar zwaar is't altijd :wink: .
ivovlo
Mountainbiker

Post by ivovlo »

Voor mij ook, ofwel veel te veel modder ofwel asfalt. Het noorden (chartreuse) dat ging goed, maar hoe meer richting (zuiden) start hoe slechter. Veel stukken ECHT niet befietsbaar, minstens niet aangenaam om het zacht uit te drukken. De organisatie moet daar duidelijk en EERLIJK over zijn. De organisatie heeft het weer niet in de hand, maar de info moet correct zijn. Organisaties die daar niet correct in zijn doen het het jaar nadien met een pak minder inschrijvingen.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

ik dacht al dat je dat bedoelde :wink:
enkele zullen zeker zwaar zijn (Consciencepad - Koebos - ...) en alleen voor de beste fietsers haalbaar.
de meesten zijn perfect te bereiden :-)
Vandaag alles gaan afpeilen ,het lag er iets erger bij dan gisteren ,hier en daar gaat het wel stoempen worden beetje het zelfde als huldenberg
Ik denk toch dat de staat van het parkoer geen verrassing was :-k .
Last edited by IPPE on Sun 02 Feb 2014 20:23, edited 1 time in total.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Deze voormiddag leuk tochtje gedaan in mijn achtertuin. Dat er veel modder ging zijn is in deze streek evident. Maar de conditie is goed dus dan gaat het iets gemakkelijker. Hier en daar eens moeten afstappen door opstropping of door een verkeerd spoor gekozen te hebben. Te veel asfalt: tja, je moet de leuke stukken met elkaar kunnen verbinden in een volgebouwde regio.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Na acht weken inactiviteit door de examens was de 54 km toch stevig afzien, zeker de stukken windop op het einde. Wie een beetje ervaring heeft met deze streek weet dat dit te verwachten is. Wie dit ten allen tijden wilt vermijden moet als eerste starten, want het is vooral het herhaaldelijk 'omploegen' door alle voorgaande mtbers dat het zo lastig maakt. Het was echt kleverige modder, zeer lastig om te fietsen en waarschijnlijk hebben er wel wat renners last gehad van chainsuck, maar een mtb blijft in mijn ogen een gebruiksvoorwerp, en wie enkel met droog weer wilt gaan rijden heeft hier in belgie de verkeerde sport gekozen vind ik. Bovendien is deze kleverige modder minder slecht dan echt 'nat slijk' dat bv het vet uit uw lagers kan uitspoelen.
jam29X0
Mountainbiker

Post by jam29X0 »

IPPE wrote:
ik dacht al dat je dat bedoelde :wink:
enkele zullen zeker zwaar zijn (Consciencepad - Koebos - ...) en alleen voor de beste fietsers haalbaar.
de meesten zijn perfect te bereiden :-)
Vandaag alles gaan afpeilen ,het lag er iets erger bij dan gisteren ,hier en daar gaat het wel stoempen worden beetje het zelfde als huldenberg
Ik denk toch dat de staat van het parkoer geen verrassing was :-k .
toch verschillende keren gehoord dat het heel wat vettiger bijlag als verwacht, was ook mijn gedacht, zeker na de update van gisterenavond, sommige stukken zijn zelfs niet meer plezant, bv onder aan 't ziekenhuis, gewoon geen berijdbare strook. Geef mij maar wat meer stukken calvarieberg, veel plezanter in den bos..
zwaar tochtje met de opeenvolging van hellingen, vettigheid en tegenwind.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

perfecte organisatie [-o< en een prachtig mtb-weer met dit winterzonneke van vandaag. Wat moet een mountainbiker nog meer hebben????

Misschien een iets beter berijdbaar parcours. Het was al op veel plaatsen stoempen of verzuipen , en vertrok rond 8u30. Wat moet het geweest zijn voor de latere starters.

conclusie: leuke mtb-voormiddag gehad maar 't was heel zwaar, en afgezien :drunk: en 't stalen ros ook

tot volgende editie en hopelijk dan iets minder zompig
rAndyD
Mountainbiker

Post by rAndyD »

Toch even ter verduidelijking aan alle "hetiswinterdusbaggeren" profeten.

Ik heb ook alles gereden zonder af te stappen,
Ik weet ook dat het winter is en dat er dus modder is, ik heb daar geen probleem mee.

MAAR:

Baggeren,stoempen,vettig en schuiven STAAT NIET GELIJK AAN

10 tot 30 cm diepe modderpoelen waar je vissen in kan laten zwemmen en dit op herhaaldelijke lange stroken.

Enkele stroken STAAT NIET gelijk aan bijna alle veldstroken.

IK heb Huldenberg ook gereden en dat was modderig maar na 1 of 2 keer wat modder wegdoen viel dit mee.

Ik heb vandaag 5 keer mijn derries moddervrij gemaakt en na 200 meter hingen die weer vol.

Dit gezegd zijnde, het was plezant maar ik weet dit graag op voorrand want mijn fiets vind dit niet plezant en ik heb er maar 1.

Ik kan perfect 100Km offroad gaan rijden in mijn streek zonder zo een modderfiets te hebben en zelfs in de winter na regen. Tuurlijk ga ik vuil zijn en ga ik schuiven en stoempen maar dat is niet gelijk aan een halve bos modder , groenten en tuinafval tussen mijn derailleur te hebben.

Dus beste "hetiswinterdusbaggeren" profeten, dat is niet wat wij klagers willen zeggen.
Kimson
Mountainbiker

Post by Kimson »

Ik ben al lang gestopt met mij te baseren op de info vd organisatie, deze is bijna altijd hetzelfde. .. gewoon zelf een beetje logisch nadenken komt dichterbij de realiteit ;-)
vital
Mountainbiker

Post by vital »

Ik woon langs het parcours en ben dus begonnen op ongeveer km 30. Eerst dus als allereerste over de wegen en na de startplaats ongeveer als laatste.
Dit geeft een duidelijk beeld van wat enkele 100-en bikers doen met een parcours… je mag dit niet onderschatten!

De eerste stukken waren wel degelijk goed te doen en bijna overal redelijk berijdbaar, zoals de organisatoren hier schreven. Maar na het passeren van heel die hoop fietsers is het overal baggeren en niet meer te doen…

Ik zou zeggen aan de mensen die problemen hebben met té veel modder: kom goed op tijd en zorg dat je bij de eerste over het parcours kan rijden met dit soort weer.
Post Reply