Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Overzicht 29er banden

Post by R1ALAIN »

Da's gemakkelijk gezegd hé Sam. Niet iedereen heeft zo een stel benen zoals gij :-D
Ik moet het toch zoeken in de "bandenformule" of "cocktail" aan banden.
Ik heb mij al suf gezocht en al onnozel gemonteerd aan banden.
Ik overweeg het zelfs om een derde set wielen aan te kopen, zodat ik niet steeds moet wisselen....
uncle sam wrote:Wegrit is voor mij gelijk aan een strandrit: racing ralph vooraan, geax tattoo light achteraan.
De rolweerstand zit in mijn ogen voor 95% op je achterwiel, en de grip + wendbaarheid is het belangrijkste op je voorwiel.

Door de combinatie van de soepele rubber bij de ralph en de slick functie van de strandband heb je zowel comfort en pure speed.
De tijd dat ik mijn fiets afmonteer met dezelfde voor- en achterband is lang passé.
Een bijkomend voordeel is dat je slechts het achterwiel dient te wisselen tussen een offroad rit en een wegrit.
Uiteindelijk zijn het toch de benen die bepalen of je nu 30avs haalt of een tocht van 160km vlot kan afwerken.
(oja, een vaste voorvork of een goeie lock op vering helpt ook veel, anders teveel "wuppen" ;-) )
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Een interessant overzicht van de beschikbare 29" banden van de grotere merken:
http://mountainbanden.be/webshop/29
Per band staan er ook mogelijke combi's aangegeven.
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

tobe wrote:Een interessant overzicht van de beschikbare 29" banden van de grotere merken:
http://mountainbanden.be/webshop/29
Per band staan er ook mogelijke combi's aangegeven.
Leuk...
Kevin82
Mountainbiker

Post by Kevin82 »

Ik ben eigenlijk enkel de Schwalbe banden gewend en had een vraag aangaande Conti banden.
Dit omdat ik eens met een fiets gereden heb waar de raceking op zat en moet zeggen dat ik verrast was van deze band (op de weg weliswaar).

Omdat ik de laatste tijd meer op de weg dan in het veld rij (wegens de vele regen :evil: ) wil ik deze banden onder mijn hardtail plaatsen.

Klopt mijn redenering :

Conti Schwalbe
Supersonic = Performance
Racesport = Tubeless ready
Protection = Snakeskin
UST = Tubeless (spreekt voor zich)

Ik zou de Racesport willen proberen indien bovenstaande redenering klopt.
Zijn deze makkelijk tubeless te maken met Notubes melk ?

Alvast bedankt voor de moeite !
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Je redenering klopt gedeeltelijk maar:
Supersonic: alles afgestemt op lichtgewicht. Terwijl Performance eerder een budget band is.
Racesport: de middennoot tussen gewone vouw en supersonic met betere lekbescherming dan supersonic maar ook iets zwaarder. Heeft wel black chili rubber.
Protection is inderdaad vergelijkbaar met Snakeskin. Protection is ook tubelessReady. De Racesport variant zou dat ook moeten zijn/worden maar zelf geen ervaring mee.

Gr
Kevin82
Mountainbiker

Post by Kevin82 »

tobe wrote:Je redenering klopt gedeeltelijk maar:
Supersonic: alles afgestemt op lichtgewicht. Terwijl Performance eerder een budget band is.
Racesport: de middennoot tussen gewone vouw en supersonic met betere lekbescherming dan supersonic maar ook iets zwaarder. Heeft wel black chili rubber.
Protection is inderdaad vergelijkbaar met Snakeskin. Protection is ook tubelessReady. De Racesport variant zou dat ook moeten zijn/worden maar zelf geen ervaring mee.

Gr

Ok bedankt voor de toelichting.
Ik heb de racesport versie besteld en zal wel zien wat het geeft.
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Laat ons weten of je hem goed tubeless gekregen hebt? En met welke latex?
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

geen conti racesport meer voor mij, een heel jaar stress gehad met die banden. Nu eens Maxxis proberen.
Kevin82
Mountainbiker

Post by Kevin82 »

Dieter ex Mx-er wrote:geen conti racesport meer voor mij, een heel jaar stress gehad met die banden. Nu eens Maxxis proberen.

Verklaar je nader ? Is het om deze tubeless te maken of een andere reden ?
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

Kevin82 wrote:
Dieter ex Mx-er wrote:geen conti racesport meer voor mij, een heel jaar stress gehad met die banden. Nu eens Maxxis proberen.

Verklaar je nader ? Is het om deze tubeless te maken of een andere reden ?
Moeilijk dicht te krijgen en veel te slappe flanken, niet mogelijk om zacht te rijden vooral van voor.
Verschillende keren goe op mijn bek gegaan omdat de voorband van de velg ging ](*,)
Post Reply