Mmmm, ik ben na volgend jaar nogal een fan van het Chartreusebos geworden, ik twijfel nog, ofwel doe ik gewoon toch de 54. Ik dacht op de track eerder verlekkerd te zijn door het Chartreuse dan door de Kortrijkstraat en/of Smisveld, maar jullie weten het beter.JanDeWinter wrote:Er zijn twee hellingen extra in de 54 Km tov de 49 Km, de Kortrijkstraat (***) en Smisveld (*). Verder zit er na de eerste splitsing 54/49 ook een mooi dalend stuk door het Bleekbos in Linden met aansluitend de klim op de Kortrijkstraat.BerggeitCasualFietser wrote:Ik opteer voor de 49 km wegens vormgebrek, maar heb gezien dat deze de leukere klimmetjes inhouden. Die 5 km extra, zit daar bepaalde meerwaarde in waar ik echt niet onderuit kan?
Je kan ook aan ongeveer 47-48 Km geraken door de lus in het Bleekbos wel mee te nemen en de lus in het Charteusebos (splitsing komt vlak na helling 'Chartreusebos 1') niet mee te nemen. de tweede klim in het charteusebos is moddergevoeliger dan de Kortrijkstraat...
Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Re: Zo 02/02/2014 Pellenberg :: 6e Hoogste Punt Toertocht
Post by BerggeitCasualFietser »
-
JanDeWinter
- Mountainbiker
Post by JanDeWinter »
Als bos is Chartreusebos natuurlijk ook schitterend, gewoon teveel keuze

-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
@ Phile:
Klopt, kwam zondag in Huldenberg nog allemaal eens terug naar boven. Weet nog precies het punt waar ik toch heb getwijfeld om door te rijden of niet. In Pellenberg heeft mijn TT maar 5 km geduurd. Een week later kon ik mijn ding dan kwijt op de Zounk. Ik hoop ze deze keer alle drie uit te rijden, zou mijn eerste keer zijn.
Klopt, kwam zondag in Huldenberg nog allemaal eens terug naar boven. Weet nog precies het punt waar ik toch heb getwijfeld om door te rijden of niet. In Pellenberg heeft mijn TT maar 5 km geduurd. Een week later kon ik mijn ding dan kwijt op de Zounk. Ik hoop ze deze keer alle drie uit te rijden, zou mijn eerste keer zijn.
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
We krijgen nog update van het parkoers voor zondag?
Iemand toevallig de gps track van vorig jaar van de 39 km (of langer) beschikbaar? Of van dit jaar (want vermoedelijk zelfde).
Ik kan de zondag niet rijden (door provinciaal kampioenschap veldcross dochter) maar zou zaterdag mij aan het tochtje willen wagen....
Ik kan de zondag niet rijden (door provinciaal kampioenschap veldcross dochter) maar zou zaterdag mij aan het tochtje willen wagen....
Als we naar het weer kijken ziet het er alvast heel goed uit van nu tem zondag...
http://www.meteovista.be/Europa/Belgie/Leuven/4054147" onclick="window.open(this.href);return false;
Het belooft een mooie "droge" rit te worden.....
http://www.meteovista.be/Europa/Belgie/Leuven/4054147" onclick="window.open(this.href);return false;
-
JanDeWinter
- Mountainbiker
Post by JanDeWinter »
BerggeitCasualFietser wrote:We krijgen nog update van het parkoers voor zondag?
-
JanDeWinter
- Mountainbiker
Post by JanDeWinter »
VRken wrote:Als we naar het weer kijken ziet het er alvast heel goed uit van nu tem zondag...
- SPEKbiker2
- Mountainbiker
Post by SPEKbiker2 »
SPEKbikers zullen in grote getalen aanwezig zijn (vooral voor de apres-bike). Zet de Leffe al maar koud.