Michelin Rock'r of Grip'r?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
KV
Mountainbiker

Michelin Rock'r of Grip'r?

Post by KV »

Beste bikers, in mijn zoektocht naar nieuwe buitenbanden sprongen me bij van eyck in aalst de michelin rock'r en grip'r op, in de solden maar 13,95...heeft iemand hier ervaring mee? Ze gaan vooral dienst doen als toertocht banden in zowel winter als zomer.

alvast bedankt! :wink:
peter-bastanie
Mountainbiker

Re: Michelin Rock'r of Grip'r?

Post by peter-bastanie »

Vorig jaar grip'r gekocht als winterband , na een paar tt's terug afgesmeten ivm zeeeeer hoge rolweerstand maar grip was wel super behalve op nat wegdek onn road.van de andere band kan ik je niets vertellen. Grtz
stef j.
Mountainbiker

Post by stef j. »

Ik heb beide vorige zomervakantie gekocht. Ik heb ze nooit goed op mijn notubes crest 29 gekregen. Veel te krap, veel moeten wringen, scheef op de velg, .... Pffff
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Hier nu de grip'r opgelegd op m'n crest 29er velgen, superband, superveel grip.
Rolweerstand op de baan valt heel goed mee vind ik.

In de zomer rijd ik met de wild racer, goeie zomerband.
KV
Mountainbiker

Post by KV »

Na nog een bezoekje bij van eyck en veel wikken en wegen uiteindelijk buitengekomen met de Michelin Country Mud 2.0 in draadversie, iemand hier ervaring mee?
tobe
Mountainbiker

Post by tobe »

Zelf geen ervaring mee maar lijkt me wat overkill voor in ons landje.
Ik denk dat je met een goede vouwband, goed rubber maar minder profiel een betere band hebt voor in onze streken (Rocket Ron, Black Panther Xtrac of zelfs Xtreme, Maxxis Ignitor,...)
Maar die zijn ook wel duurder dan de Country Mud draadversie.

Nu ja, bandenkeuze is altijd persoonlijk. Test ze eens uit en veel plezier ermee!
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

KV wrote:Na nog een bezoekje bij van eyck en veel wikken en wegen uiteindelijk buitengekomen met de Michelin Country Mud 2.0 in draadversie, iemand hier ervaring mee?
Een heel goede band voor in de winter ,veel grip in extreem zware modder stoken, kan je vergelijken met
een noby nic , op de baan wel redelijk wat rolweerstand, is dit voor een 29er ? ik heb altijd die band
gebruikt op men fiets met kleine wieltjes, maar is bij mijn weten niet beschikbaar voor 29ers,jammer :cry:
KV
Mountainbiker

Post by KV »

Geen 29'er, weet ook niet of die beschikbaar waren...morgen volgt de eerste test :-)
Post Reply