Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Overzicht 29er banden

Post by MC Jo »

RigolleM wrote:Als ik de RvV zou rijden met 29'er denk ik eerder aan een Race King van voor en een The Raven (Notubes) of Thunderbird (Schwalbe) achteraan.
Met die setup kan je ook nog 's zomers wat plezier aan beleven, en lig het eens wat natter kan je er ook nog mee weg.
Normaliter rij ik het gans jaar door met een RaRa (2.35) voor en achter (2.25), zelfs op de weg... maar snelheid is dan minder van belang, maar eerder de duur. Enkel tijdens de TransMau en de Roc heb ik er een vooraan een Hans Dampf en een Xking (prot) achteraan opgelegd.

Als ik op de weg snel wil rijden neem ik de racer, maar de RvV kasseien doe ik nooit meer met een racer...
Ken jij de Kenda small block 8? Ik heb die opliggen voor toeren zoals de RvV, enfin voor met de 29-er op de baan! Maar ik heb den indruk dat dat precies meer rolweerstand heeft dan raceking pf zelfs RaRa. Of zijn dat mijn gedachten?
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

nu train ik op de weg met 29" (hou niet echt van mud) met TB 2.1 vooraan en FF 2.0 achter, ook deze combi is zeker offroad bruikbaar (bv zandparcours (duidelijk sneller onderweg :wink: - zelfs nu deze periode) De TB heeft verrassend veel grip zelfs op lichte moddertrials
Lek rijden....ken da niet :-"
allround combi's die ik gebruik : voor Rara 2.35 achter RoRo 2.25/2.10 kan je overal mee terecht =D> ; Maxxis Ikon 2.2 voor & achter = veel grip op rotsgrond rolt iets zwaarder op asfalt stroken ; NoNi 2.25 voor & achter = Dolomieten & tracks met veel losse stenen
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

MC Jo wrote:Ken jij de Kenda small block 8? Ik heb die opliggen voor toeren zoals de RvV, enfin voor met de 29-er op de baan! Maar ik heb den indruk dat dat precies meer rolweerstand heeft dan raceking pf zelfs RaRa. Of zijn dat mijn gedachten?
smallBlock8 komt nog niet in de buurt van nen RacingR Jo...
Nen Racing Ralph tubeless op niet te hoge druk is gewoon perfekt voor de weg ook...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

J.E. wrote: Nen Racing Ralph tubeless op niet te hoge druk is gewoon perfekt voor de weg ook...
Yup rond de 2 bar, zelfs van voor iets minder en gaan met die banaan... Ben je saaie banen moe, dan laat je nog wat meer af en spring je het veld in :-D
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

J.E. wrote:
MC Jo wrote:Ken jij de Kenda small block 8? Ik heb die opliggen voor toeren zoals de RvV, enfin voor met de 29-er op de baan! Maar ik heb den indruk dat dat precies meer rolweerstand heeft dan raceking pf zelfs RaRa. Of zijn dat mijn gedachten?
smallBlock8 komt nog niet in de buurt van nen RacingR Jo...
Nen Racing Ralph tubeless op niet te hoge druk is gewoon perfekt voor de weg ook...
Awel, ik had inderdaad van 't weekend zo'n gevoel dat diene precies vrij zwaar reed!! 't kon natuurlijk ook de conditie zijn!! :oops:
Nu moet ik kiezen tussen RaRa of Raceking, beiden heb ik hier nog liggen!
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Zou hier iemand op het forum de Specialized Renegade 29"x1.8 (120TPI en 470 gr) 2BlissReady al eens getest hebben op de weg?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

R1ALAIN wrote:Zou hier iemand op het forum de Specialized Renegade 29"x1.8 (120TPI en 470 gr) 2BlissReady al eens getest hebben op de weg?
Ja. In combinatie met een raven. Bolt héél goed
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

Vandaag mijn ritje gedaan met de RaRa's en bollen inderdaad beter dan de Kenda's!! Heb indertijd mijne kop laten zot maken met 26 inch en nu terug met 29-er!!! 't is beslist!! Ik rij enkel nog met RaRa en RoRo (en spijkerbanden als er sneeuw/ijs ligt). Al de rest vliegt buiten!!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Wegrit is voor mij gelijk aan een strandrit: racing ralph vooraan, geax tattoo light achteraan.
De rolweerstand zit in mijn ogen voor 95% op je achterwiel, en de grip + wendbaarheid is het belangrijkste op je voorwiel.

Door de combinatie van de soepele rubber bij de ralph en de slick functie van de strandband heb je zowel comfort en pure speed.
De tijd dat ik mijn fiets afmonteer met dezelfde voor- en achterband is lang passé.
Een bijkomend voordeel is dat je slechts het achterwiel dient te wisselen tussen een offroad rit en een wegrit.
Uiteindelijk zijn het toch de benen die bepalen of je nu 30avs haalt of een tocht van 160km vlot kan afwerken.
(oja, een vaste voorvork of een goeie lock op vering helpt ook veel, anders teveel "wuppen" ;-) )
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Heb ze moeten bestellen bij Dupont. Overmorgen 22 jan 14 zijn ze binnen.
prideandglory1891 wrote:
R1ALAIN wrote:Zou hier iemand op het forum de Specialized Renegade 29"x1.8 (120TPI en 470 gr) 2BlissReady al eens getest hebben op de weg?
Ja. In combinatie met een raven. Bolt héél goed
Post Reply